Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse (vervalt) - Forum Wereldfietser

Benjaminse (vervalt)

Hallo wereldfietsers,

Volgens jaar wil ik graag de Benjaminse route Rome gaan fietsen, maar dan andersom dus Rome - Nederland. De bedoeling is met het vliegtuig heen en op de fiets terug.

Heeft iemand tips of tools voor mij m.b.t welke vliegmaatschappij, in hoeveel dagen de route gefiets kan worden, etc.

Ik neem voor het eerst mijn fiets mee op een vlucht, best spannend allemaal. Maar ik heb nog een heel jaar om me daar op te verheugen.

Groetjes,
Sandra (42)
Hi Sandra,

Wij vliegen met Ryan Air dit jaar (Eindhoven) maar Transavia (Rotterdam) is ook een goed alternatief. Voordeel van deze luchthavens is dat ze klein zijn.
Bij de goedkope maatschappijen geldt wel dat je 1 stuks handbagage en 1 stuks bagage plus je fiets mag hebben. Dat betekent dus bij elkaar pakken van alle fietstassen. Wij gebruiken zo'n zak voor een grote rugzak.

Je fiets in het vliegtuig gaat prima, al vele bestemmingen gedaan. Op de site van de vakantiefietser staat hoe je hem mooi inpakt.
Hoi Sandra,

Eind April begin Mei 2013 heb ik de Benjaminse route naar Rome gefietst.
Ik deed er 15 dagen over, incl. de Spugenpass waar toen heel veel sneeuw lag.

Het is een super mooie tocht.

Ik ben met de nachttrein terug gegaan, via München. De fiets kon niet mee met de CNL, ik heb de fiets thuis laten bezorgen door Soetens. http://www.fiets-vervoer.nl/
Met de trein is erg relaxed, ik kon heerlijk slapen.

Soetens heeft het heel er netjes gedaan, binnen een week had ik de fiets thuis, voor 135 euro. voor de deur en netjes vervoerd.

De fiets liet ik achter op een camping voor Rome [Nederlandse eigenaar] bij lago di Bracciano.

Op die camping starten ook fietsers voor de route Rome-Nederland, de bus stopt voor die camping, na een treinrit vanuit Rome [goed te doen.

Henk

kunst en fietswerk
Dag Sandra,
Vlgend jaar rijd ik ook via Benjaminse, vertrek iets van 20 juni uit Sneek. Bestemming Assisi, of beter gezegd Gubbio, waar mijn vrouw een appartementje heeft gehuurd. Ik vertrek ruim drie weken eerder per fiets. De terugreis is twee weken later per auto.

Ik ga kamperen en overweeg ook om dikwijls wild te gaan kamperen op trajecten dat er niet veel campings zijn. Hoe zijn de ervaringen van anderen daarmee?
TravelWoman schreef:Hallo wereldfietsers,

Volgens jaar wil ik graag de Benjaminse route Rome gaan fietsen, maar dan andersom dus Rome - Nederland. De bedoeling is met het vliegtuig heen en op de fiets terug.

Heeft iemand tips of tools voor mij m.b.t welke vliegmaatschappij, in hoeveel dagen de route gefiets kan worden, etc.

Ik neem voor het eerst mijn fiets mee op een vlucht, best spannend allemaal. Maar ik heb nog een heel jaar om me daar op te verheugen.

Groetjes,
Sandra (42)
Als het even kan neem ik Transavia. Voordeel: fiets mag in plastic fietspyama (die van de fietsvakantiewinkel is het fijnst wat maat betreft vind ik) en je kunt online voor jezelf en fiets tegelijkertid inchecken bij Transavia. Fiets is eur 45,- Neem altijd een uitdraai mee van dat deel van de reisvoorwaarden dat de fiets betreft. Ook een foto nemen van de fiets vlak voor dat je incheckt. Sommige maatschappijen laten je ondertekenen dat je zelf verantwoordelijk bent voor schade. Schade heb ik nooit gehad. Maar er is een verschil tussen schade en vandalisme.
Oja en doe je bagage in een 'turkentas' met ducttape er om.Rob w
Persoonlijk neem ik liever de trein dan het vliegtuig: het is beter voor het milieu, en het is een mooiere reiservaring. Als je terug fietst heb je ook minder last van eventuele schade aan je fiets.
Dat Henk het in 15 dagen heeft gefietst zegt veel over Henk: hij is een formidabele langeafstandfietser. De meeste mensen zullen ongeveer twee keer zoveel tijd nodig hebben. Als je het sneller wilt zul je hard moeten trainen, weinig gewicht meenemen en een snelle fiets gebruiken.
Campings en winkels zijn schaars in noord oost Frankrijk. Dat moet je echt wel even plannen. Ook Italie kan lastig zijn.
Ik heb een groot deel van de route met onze kinderen gefietst, en vond hem erg mooi. Bij ons was de Spluegen pas ontoegankelijk vanwege de sneeuw, en moesten we met de trein en de Malojapas (ook mooi). Later heb ik de Spluegenpas met de auto gereden. De Zwitserse kant was prachtig en rustig en is vast een idyllische klim. De Italiaans kant had donkere enge tunnels, zelfs met de auto. Er schijnt een alternatief te zijn voor een deel hiervan.
Wim
Wij vliegen in de herfstvakantie met Brussel Airlines vanaf...Brussel. Was niet heel duur.