Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de fiets naar Zuid-India - Forum Wereldfietser

Met de fiets naar Zuid-India

Eens aangekomen in India, zouden we graag vanuit Mumbai de trein nemen naar Hubli met onze fietsen aan boord. Vanuit Hubli willen we onze eerste kilometers al fietsend afleggen richting Hampi.

Eens Hampi bezocht, willen we vanuit deze plaats naar Chennai (Madras) fietsen in meerdere dagen, zonder al te veel de plaatselijke autosnelwegen te moeten nemen.

Graag hadden we wat meer informatie gevonden over dit traject: Hampi – Chennai ( Madras). Meer bepaald over de staat van de plaatselijke wegen, eventueel de moeilijkheidsgraad van de mogelijke hellingen en/of niet te vermijden bergpassen, slaapmogelijkheden rekening houdend met dag afstanden per fiets van niet meer als 100 km., eetmogelijkheden onderweg, …

Na Chennai (Madras) zetten we onze tocht verder per fiets naar Trivandrum, echter over deze route is meer als genoeg te vinden op het internet.

Gepland vertrek: eind november 2013

Alvast bedankt.
Anton Cooper schreef:Meer bepaald over de staat van de plaatselijke wegen,...
:idea: Dan zou ik als ik jou was toch het seizoen wanneer je daarheen gaat vermelden. Dat kan wel eens een bepalende invloed hebben... :lol:

Greetz,
Bram
Wintertijd is een mooie tijd om te fietsen in India.

Als je niet te kritisch bent is een slaapplek in India altijd wel te vinden. Je kan zelfs kasteeltjes tegenkomen. Een goede kaart is onmisbaar. Vermijd zoveel mogelijk doorgaande wegen. Lokaal zijn per staat kaartenboeken/road atlas te koop (Indian Map Service). Plm A4 formaat, plat dus makkelijk weg te stoppen. Per district zijn ook de kleinere wegen aangegeven, geen hoogte verschillen etc dus een overzichtskaart (Nelles) daarnaast is handig. Elke wat grotere plaats heeft wel een hotelletje. In de wat grotere hotels kunnen ze je ook nog wel eens informatie geven over het volgende hotel. Dan heb je nog de .tdc , de state guesthouses en de govt resthouses en je kan ook nog wel eens terecht bij PWD resthouses. Zo heb ik altijd redelijk makkelijk mijn weg kunnen vinden door India.
Veel plezier!
Bernadette