Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tarp advies - standalone - Forum Wereldfietser

Tarp advies - standalone

Hierop inhakend; iemand ideeen voor een dergelijke tarp (en waar is deze te koop?):
- standalone 2 pers.
- licht (cuben fiber?)
- voor basic gebruik (tarp + grondzeiltje & slaapzak);
- mag evt profisorisch mbv een boom opgezet worden
- stabiel bij veel wind

Iemand?
Ziet er goed uit; lekker basic; een stuk tyvek heb ik nog wel liggen. Wel een lange levertijd zo te zien; heb jij hier zelf ervaring mee? Kent iemand nog alternatieven? eventueel met een enkele stok (lijkt mij makkelijker opzetten dan spannen tussen 2 bomen aangezien ik geen wandelstokken meesleep :lol:)
Op de tweede foto van die webpagina is te zien hoe je een vierkante tarp het makkelijkst gebruikt. Geen stok nodig. Een enkele stok is altijd zo aangeschaft. Desnoods bij Hilleberg (ze verkopen losse stokken voor hun Rajd tarptent).
Persoonlijk geen ervaring met ZPacks, maar op Hiking-Site zijn er wél met ervaring daarme.

Andere opties: En zo zijn er talloze. Maar ZPacks heeft een goede naam, ook met rugzakken. Qua rugzakken heeft Granite Gear ook een goede naam, maar hun tarp is dan weer een stuk onbekender.

Had je op de ZPacks-site ook de niet-rechthoekige tarps gezien?
Matthie9000 schreef: Kent iemand nog alternatieven? eventueel met een enkele stok (lijkt mij makkelijker opzetten dan spannen tussen 2 bomen aangezien ik geen wandelstokken meesleep :lol:)
Als er bomen en touw is kun je elke tarp ophangen. Zo hoog of laag je maar wilt.

Je kunt een tarp ook makkelijk zelf maken:
. stuk tentstof van gewenste afmetingen
. dubbele zomen naaien

of:
. twee stukken tentstof
. dubbele zomen + middenzoom naaien
. middenzoom dicht siliconen

Knoop in elke hoek een touwtje/lus vast en klaar is je zeiltje/tarp/wing/shelter.

Afbeelding
DD Hamock maakt mooie simpele tarps, als je even een "vouwschema" googeled kan je diverse varianten maken.

Kijk ook eens op: http://hikinginfinland.com/ veel info over lichtgewicht tarp kamperen e.d.
Ook bij http://www.integraldesigns.com/product. ... ttypeid=15

Ik heb zelf de siltarp 1 de doet het goed.

Martin
Bedankt voor de adviezen, ik heb uiteindelijk de 8.5x8.5 cuben fiber tarp van ZPacks.com besteld (plus nog wat klein spul voor bevestiging). Deze kan ik dan combineren met tyvek of polycro (als groundsheet) dat ik nog heb. De levertijd viel uiteindelijk erg mee, gisteren besteld; wordt vrijdag a.s. express verstuurd.