Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsreizen openen in basecamp - Forum Wereldfietser

fietsreizen openen in basecamp

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer met windows 8.

als ik op gps tracks ga kan ik geen tracks zien. De computer geeft aan dat ik javascript moet openen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

ander probleem: als ik een fiets route upload naar mijn mappen kan ik deze niet openen. Ik klik aan alles uitpakken, maar dan gebeurd er niks. Moet ik nu iets met een app doen.

Als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.

Mario
De werkbalk van GPS tracks is niet zichtbaar en ik kan die niet zichtbaar maken.

Mario
Heb je java al geinstalleerd?

http://www.java.com/nl/
Ik heb sinds verleden week ook een nieuwe laptop met windows 8.
Ik heb BaseCamp gewoon geinstaleerd van de Garmin website; men oude tracks & routes via een usb stickje op men nieuwe laptop gezet en deze dan gesleept naar 'mijn verzameling' in BaseCamp.
Daar kan ik gewoon de routes/tracks openen. Heb niet apart Java moeten instaleren of ik moet ook niets 'uitpakken'.
koenie schreef:Daar kan ik gewoon de routes/tracks openen. Heb niet apart Java moeten instaleren of ik moet ook niets 'uitpakken'.
Klopt, op mijn Win8 ook geen gedoe met Java of wat dan ook !! 8)
Java is heel iets anders dan Javascript.

Voor de site GPStracks heb je geen Java nodig, wel Javascript. JavaScript is een scripttaal die gebruikt wordt om webpagina's interactief te maken en zit standaard in webbrowsers, daarom begrijp ik die foutmelding niet. Java is een runtime-omgeving (software) die het mogelijk maakt om Java-programma's op een computer uit te voeren.

Ik zou Java om veiligheidsredenen niet installeren (weer een mogelijkheid voor de bad guys om je computer aan te vallen), tenzij je het echt nodig hebt.

Met Windows 8 heb ik (gelukkig) geen ervaring.
Vermoedelijk staan de beveiligingsinstellingen van de browser zo dat javascript uitgezet is. In de browsrinstellingen javascipt aanzetten zou het moeten oplossen.
JaapG schreef:Vermoedelijk staan de beveiligingsinstellingen van de browser zo dat javascript uitgezet is. In de browsrinstellingen javascipt aanzetten zou het moeten oplossen.
"Javascript inschakelen" staat standaard al aan bij mij.
Extra/opties/inhoud/javascript inschakelen is aangevinkt in Firefox !!

Even gekeken, maar staat hij "uit" dan doet gpstracks het niet !! 8)

Ook in Opera en IE staat hij standaard ingeschakeld, dus ... 8)
Frank schreef:Met Windows 8 heb ik (gelukkig) geen ervaring.
Classic Start Menu installeren en je hebt geen gedoe meer met die tegels van het Metro screen.
het eerste probleem heb ik gelukkig simpel kunnen oplossen. De balk in GPS tracks kon ik simpel krijgen door in extra contabiliteits toepassingen aan te klikken. Ik kan ook in de balk zelf een icoontje aan vinken die ook wekt.

Het enige wat nog niet werkt is een route van bv gps tracks te openen en te laten uitpakken, en die vervolgens te openen in Base camp.

Mario
Het zijn gewone zip-bestanden, dus je moet een (un)zip-programma hebben. Zit dat niet standaard in W8?
Frank schreef:Zit dat niet standaard in W8?
Ik zou het niet weten, het zou best kunnen maar bij mij staat 7-zip erop, dus ... 8)
Ik gebruik altijd zipgenius. Nooit problemen mee gehad.

Mario
Werkt dat zip-programma ook onder W8?
Helaas. Ik kom er niet uit. Op de site Nederland fietsland, waar zij een gps cursus geven, werd door de lesgever geen zip programma gebruikt.

Mario
supermario schreef:Helaas. Ik kom er niet uit. Op de site Nederland fietsland, waar zij een gps cursus geven, werd door de lesgever geen zip programma gebruikt.

Dan heb je niet goed gekeken, zie http://youtu.be/cxSh8Jt79OE?t=4m37s
Hoera, ik weet nu hoe het wel moet.

Ik had mijn oude computer weer aangesloten en mijn oude fiets reizen die nog in Basecamp stonden met een usb stick overgezet op mijn nieuwe computer.

Nu werkte alles plotseling wel. Nu hoef ik geen zip programma te installeren, ik druk gewoon op de rechter muis knop, klik aan uitpakken zet de track in een nieuw aangemaakte map, fietsreizen, en alles werkte gelukkig goed.

Je hebt gelijk Tovenaar.

Mario