Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaarrthouder Ortlieb op Stuurtas ortlieb bevestigen - Forum Wereldfietser

Kaarrthouder Ortlieb op Stuurtas ortlieb bevestigen

Beste Wf'ers

Ik voel me dom. Ik krijg mijn kaarthouder niet op mijn stuurtas. Zie hieronder mijn stuurtas;

Afbeelding

Hieronder mijn kaarthouder;

Afbeelding

De kaarthouder is als ik hem over mijn tas leg veel te groot, maar wellicht hoort dat;

Afbeelding

Ik heb knoppen aan beide kanten van de kaart. Ook op mijn stuurtas heb ik 4 knoppen waar ik ze op kan bevestigen. Maar HOE is de vroeg.. Ik snap het niet.

Iemand die mij bij dit simpele klusje kan helpen?
Gisteren heb ik ook mijn Ortlieb stuurtas binnengekregen en keek ook even raar op van de kaarthouder. Maar het is volgens mij de bedoeling dat je eerst de kaart in de hoes doet, vervolgens de kaarthouder dubbel doet en de drie drukknoopjes op elkaar vastdrukt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op deze manier vind ik de ruimte waarin je de kaart ziet wel enigszins smal...
Toch is dit volgens mij de correcte manier. Althans, zo doe ik het ook. :D

Als je vind dat je te weinig kaart in beeld hebt, kun je ook de kaartentas openvouwen.

Normaal heb ik de kaartentas dubbel. Maar bij ernstige regen, vouw ik hem open. Hij ligt dan over mijn GPS met stroomkabel. Ik heb gemerkt dat dit een redelijke oplossing is.
(Ik ben zo'n ambivalent type met GPS en kaart.)

Peter
Peter M schreef:Toch is dit volgens mij de correcte manier. Althans, zo doe ik het ook. :D
Zo doe ik het ook en is het volgens mij ook de bedoeling. Maar ik niet zeggen dat ik het ideaal vind. Bovendien scheurden bij mij de drukknoppen al snel uit.
Peter M schreef: Normaal heb ik de kaartentas dubbel. Maar bij ernstige regen, vouw ik hem open.
Prima, zolang het niet stevig waait.

Overigens begrijp ik weer niet goed dat iemand zoveel inspanning doet om (met foto's en al) die vraag hier te stellen niettegenstaande het antwoord op de site van Ortlieb in een paar seconden terug te vinden is.

Renaat
PDF.
Revanho schreef:

Overigens begrijp ik weer niet goed dat iemand zoveel inspanning doet om (met foto's en al) die vraag hier te stellen niettegenstaande het antwoord op de site van Ortlieb in een paar seconden terug te vinden is.

Renaat
Dat zal zo zijn, maar ik moet zeggen, ik vind dat juist een van de leuke dingen van dit forum: zo leer je zelf ook wat bij. En gelukkig zijn er (bijna) altijd mensen die ook willen antwoorden.
Er zijn in totaal 3 (drie) manieren hoe je de kaartleeshoes van de Ultimate 5 kunt bevestigen (de Ultimate 6 is weer anders).
Jouw Ortlieb-dealer kan er meer over vertellen :wink:
Ik vouw hem niet dubbel, omdat ik vind dat ik dan te weinig ruimte heb voor de kaart. Daarom heb ik een veter door de gaatjes van de drukknopen geregen, die ik ook weer door de lusjes van de tasklep doe en daarna mooi strik. Zo voorkom ik opwaaien van de kaartmap.
Duidelijk!
Ook ik had meer van deze kaarthouder verwacht. Mijn telefoon (Samsung S3) past hier nu net in, niet te praten over de gemiddelde grote van een kaart/routeboekje. Maar goed.. Ik ben gelukkig niet de enige.

@ Renaat,
Google is mijn beste vriend, maar ik kon het deze keer niet vinden. Zoals ik al zei; ik voelde mij een beetje dom :lol:
Polling schreef:Ik vouw hem niet dubbel, omdat ik vind dat ik dan te weinig ruimte heb voor de kaart. Daarom heb ik een veter door de gaatjes van de drukknopen geregen, die ik ook weer door de lusjes van de tasklep doe en daarna mooi strik. Zo voorkom ik opwaaien van de kaartmap.
Zou het eens bekijken! :D