Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bracket pot vlakken - Forum Wereldfietser

bracket pot vlakken

Ik kan een nieuwe Lx hollowtech crankstel kopen 26/36/48.

Ik heb er nu een van Alivio met een vierkante BBUN55 trapas. Deze kost 37 euro die LX kost 49 euro. Ik zat er aan te denken om die te kopen ivm de betere kwaliteit en je die bladen kan vervangen.

Een kennis die fietsenmaker is vertelde mij gisteren dat ik die zo kan plaatsen op mijn surly frame, maar een andere fietsenmaker vertelde weer dat dat je de bracket pot moet vlakken.

Hoe denken jullie daar over.

Mario
Gooi die Alivio en BBUN55 niet weg, er zijn genoeg liefhebbers voor.
Leon
Leon schreef:Gooi die Alivio en BBUN55 niet weg, er zijn genoeg liefhebbers voor.
Leon
Is het voor je vakantiefiets? Doe dan een upgrade maar handhaaf je vierkante trapas....!
ik ben van mening dat er niets mis is met BB lagers, maar als er een vierkante as op zit zou ik deze lekker laten zitten en vervangen voor een nieuwe vierkante as.

Waarom zou je het risico nemen dat je je frame moet vlakken!?
Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik ging uit van de redenering voor 13 euro meer heb ik een LX crankstel.

Mario
supermario schreef:Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik ging uit van de redenering voor 13 euro meer heb ik een LX crankstel.

Mario
Ja, maar daarbij ga jij ervan uit dat dat direct beter is. Op papier beter dan Alivio, dat zeker, maar juist de trapas is een bepalende factor in kwaliteit van de fiets. Ik zou dus, als ik jou was, op zoek gaan naar een crankstel béter dan Alvio, maar mét vierkante as. Bij Shimano kom je dan al snel uit op de non-series components, waarbij ik denk dat als je iets in de 5-serie vindt, dat met een vierkante as zal kunnen. Ik denk dat zoiets op mijn Santos zit.