Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: tourfiets (dames, frame 50) - Forum Wereldfietser

Gezocht: tourfiets (dames, frame 50)

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een tourfiets, damesframe, 50 of 51. Redelijk budget, ben op zoek naar een fiets waarmee ik, met bagage (voor en achter), door de bergen kan. Mijn Gazelle Fuente Trekking is niet bepaald ideaal daarvoor. (Miskoop, slik.) Een mooi frame is ook prima. Bijvoorbeeld Koga, Snel, Cube... Ik woon zelf in Voorburg, maar vind het zeker niet erg een uurtje (of meer) te rijden.

Alvast bedankt!

Groet,
Jessica
Ik weet niet waarom je die Gazelle een miskoop vindt, maar alshet is omdat het frame te slap was met bagage, dan zullen veel damesframes datzelfde probleem hebben als je voor en achtertassen gebruikt.
Wim
Hoi Jessica,
Misschien moet je wel iets meer vertellen. Niet alleen welke jaargang die Fuente is en waarom hij niet goed is, maar vooral iets over je wensen (checklist: www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=18057) waaronder je budget.
Leon
Hallo Jessica,

Helaas, mijn vrouw gebruikt har Giant Expedition (2010) niet meer.
Heeft er een vakantie mee gefietst en is nog als nieuw! (3000km)
Nieuwprijs 1500 Euro.
Mag weg voor 800 Euro.

Met vriendelijke groet,
Wim
Wim schreef:Ik weet niet waarom je die Gazelle een miskoop vindt, maar alshet is omdat het frame te slap was met bagage, dan zullen veel damesframes datzelfde probleem hebben als je voor en achtertassen gebruikt.
Wim

Ik heb mijn gazelle fuente trekking ook ingeruild. Ik ben erop naar Orange gefietst en naar Rome, maar het frame is inderdaad te slap en er zitten te weinig spaken in de wielen. Onderweg naar Rome diverse gebroken spaken gehad, en dat bij slechts 2 achtertassen a 7 kg. ongeveer. Na onze Rome reis heb ik een Koga Randonneur (dames) gekocht waarmee ik nog niet op fietsvakantie ben geweest, maar wel inmiddels 2.000 km heb gefietst. De fiets bevalt heel erg goed, het is de investering waard. Naast dat ie erg goed zit en fietst merk je direct dat de fiets in z'n geheel een stuk stijver is. Ik kijk ernaar uit om met de Koga op fietsvakantie te gaan :D
Hallo Jessica,

Ben je al voorzien?
Hierbij bied ik mijn Koga Miyata Randonneur dames framemaat 50cm 2010 te koop aan.
Ik heb er één fietsvakantie mee gefietst (Frankrijk - Spanje) en wat huis tuin en keukenritjes, maar de fiets is eigenlijk een maat te groot voor mij. Ik vind het een superfiets en ga op zoek naar dezelfde, maar dan een maat kleiner.
Laat maar weten of je (nog) belangstelling hebt.

Groet,
Marianne
uit Monster (Westland, dus lekker dichtbij)
email: mariannevtoor@live.nl
Hoi allemaal,

Sorry, ik had helemaal niet door dat er reacties waren binnengekomen! Ik heb inmiddels een tweedehands Koga Randonneur gekocht, zo'n 6/7 jaar oud. Heb er een tochtje van 125 kilometer meegemaakt, door het vlakke Nederland, wat voelde dat geweldig! Mijn Gazelle Fuente Trekking staat nu te koop, al heb ik er niet zo'n goede reclame voor gemaakt :). Ik had hem sowieso te groot gekocht, niet zo slim natuurlijk, (ik kreeg 'm soms nauwelijks naar boven) maar hij is ook echt niet voor in de bergen gemaakt. Over vlak terrein gaat het wel, maar als je meer 'ruig' werk gaat doen, gaan de versnellingen haperen. Ook is het frame heel instabiel; mijn stuur ging soms behoorlijk schudden bij afdalingen (heb er 'n cameratas aan, moet ik er nog wel even bij zeggen). Ik denk dat de Gazelle Fuente Trekking prima is voor in Nederland, maar niet voor de bergen. Maar goed, er is niet voor niets zo'n prijsverschil met andere trekkingsfietsen.... Dat moet toch ergens in zitten!

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Groet,
Jessica
Ik had dat ding zien staan op marktplaats.
Maar volgens mij is hij meer 10 jaar of ouder.
Je zou het als je het echt wil weten aan het framenummer kunnen zien.
Wiebe heeft er in ieder geval veel winst op gemaakt :lol:
Bol schreef:maar het frame is inderdaad te slap en er zitten te weinig spaken in de wielen. Onderweg naar Rome diverse gebroken spaken gehad, en dat bij slechts 2 achtertassen a 7 kg. ongeveer.
Het aantal spaken (32) is misschien niet veel, maar dat zal echt niet het grote probleem zijn geweest. Het 'sierspaakpatroon' en een wiel dat niet gebouwd is door een deskundige wielbouwer is een veel groter probleem.

Een deskundige wielbouwer zal met 32 spaken een beter wiel kunnen bouwen dan talloze fabriekswielen met 36 (of meer) spaken.

Natuurlijk zegt de combinatie van 32-spaakwielen met een sierspaakpatroon, een (goedkope) voorvering, een in het midden geplaatste standaard, goedkope buitenboordlagers, ... in combinatie met de naam 'trekking', veel over het denken van zo'n fabrikant. Kwaliteit bieden is natuurlijk minder belangrijk dan veel fietsen verkopen.

Renaat
Fietsen met lage instap zijn totaal ongeschikt voor de activiteit die met de marketing-kreet Trekking wordt aangeduid. En dan is deze ook nog loodzwaar. Inderdaad jammer van je geld.