Additionally, paste this code immediately after the opening tag: achterwerk mishandeld door GB zadel - Forum Wereldfietser

achterwerk mishandeld door GB zadel

Hoi fietsers,

nadat ik voor de vierde keer deze maand mijn doorgezakte Brooks moest aanspannen (dit keer altijd droog gehouden en slechts eenmalig ingevet met Brooks zadelvet) en ik zag dat de draad op de spanbout beschadigd was door het doorhangen, heb ik besloten een Gilles Berthoud zadel te kopen en proberen.

Eerste indruk: ziet er zeer fraai uit. En heeft het comfort van een baksteen. Ik had al een review van Eric Schuijt gelezen. Volgens mij duurde het bij Eric vijf fietsdagen voordat het leer wat naar het achterwerk ging vormen.

Ik heb gisteren 44 km gefietst en vandaag 80 km en dat was erg oncomfortabel. Ik was nieuwsgierig of hier al meer mensen zijn die ervaring hebben met het inrijden van GB zadels en hoe lang dat bij hun ongeveer duurde?
Ja, daarmee heb ik ervaring en die heb ik hier op het forum als eens geplaatst, even zoekfunctie? Reken op nog flink wat km's voor het echt lekker zit, zeker duizend... Maar dan wil je er ook nooit meer af en heb je echt een geweldig zadel, dat bij een beetje normaal gebruik en af en toe een likje leervet héél veel kilometers meegaat. FF doorzetten dus :wink: .

PS Volgens mij was het bij Eric na vijf weken dat zich enigszins kuiltjes in het leer vormden...
Hoi wimmo17,

bedankt voor je reactie :) Ik had je bericht al wel gelezen maar was alweer vergeten dat jij er zo te zien 1000 km fietsen voor nodig had om hem in te rijden. Ik had n.a.v. jouw bericht en nog enkele andere berichten op dit forum wel de afstand tussen mijn zitbotjes opgemeten, alvorens het zadel te bestellen.

Onderstaande methode ben ik niet van plan uit te voeren, maar desaltniettemin vond ik het wel grappig om te lezen:

http://www.randorichard.com/saddle-break-in

groeten, Jeroen.
jeroen_ schreef: Onderstaande methode ben ik niet van plan uit te voeren, maar desaltniettemin vond ik het wel grappig om te lezen:

http://www.randorichard.com/saddle-break-in
Dit is gelijk aan de manier om de oude abl bottines in te lopen. Natmaken en dan rondlopen tot ze droog zijn. Achteraf opblinken en het zijn precies sportsloefkes aan de voeten.