Juist niet, Gaele. Als juist op o.a. stadsfietsen en hybrides (randonneurs, snelle stadsfietsen, etc.) standaard verlichting gevoerd wordt (ook overdag), kan je in de auto eenvoudig spiegelen en kijken naar verlichting. Het vereenvoudigt de rijtaak van de automobilist.
Tijdens de Industriéle Revolutie is alles machinaal en automatisch geworden, ook het verplaatsen per vehikel. Tijdens de Internetrevolutie wordt alles verder geautomatiseerd, behalve het autorijden. Zo lang we nog geen zelfrijdende auto's hebben voor de massa, is het vereenvoudigen van de rijtaak van alle bestuurders een middel om het verkeer veiliger te maken. Fietsers zijn sneller geworden, het verkeer drukker. De rijtaak voor bestuurders is dus zwaarder tegenover bijvoorbeeld 20 jaar geleden.
Ook de aanrij-hoeken bij oversteken kunnen voor fietsers soms behoorlijk handiger ingericht worden. Daar valt ook nog veel te leren door wegbeheerders en verkeerskundigen. Vorige week in Nuenen nog adviezen gegeven. Ze worden niet allemaal opgevolgd, maar het begin van het besef is er.