Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jongerenweekend 2013 - Forum Wereldfietser

Jongerenweekend 2013

Het jongerenweekend komt er weer aan! Omdat het jongerenweekend al geruime tijd wordt gehouden lijkt het ons een leuk idee om dit jaar naar onze zuiderburen te fietsen. Het jongerenweekend vindt plaats op 28 t/m 30 juni 2013. Zoals aangegeven fietsen we dit jaar naar de Zuiderburen, om precies te zijn fietsen wij van Venlo naar Antwerpen via de LF 51 ook wel bekend als de “Kempenroute”. Er is een GPS track beschikbaar.

Programma
We verzamelen vrijdag 28 juni op nauurcamping “De Flierenhof”. De camping ligt aan de westelijke zijde van Maasbree, een paar kilometer buiten het centrum.

Contactgegevens natuurcamping “De Flierenhof”
Onderste Horst 1A
5993 NG Maasbree
077- 4654040/ 06 22456365

De tweede camping is een natuurkampeerterrein op ongeveer 8 Km van Bergeijk

Contactgegevens natuurkampeerterrein “De Witrijt”
Witrijt 19
5571 XH Bergeijk
Tel: 030-6977749

Op zondag komen we aan op station Antwerpen. Daar kan je weer terug met de trein. Voor de liefhebbers geldt dat ze ook in de buurt van Antwerpen op een camping kunnen gaan staan en dan de maandag terug naar huis kunnen gaan.

Voor wie?
Het jongerenweekend is er voor jongeren van 16 t/m 26 jaar. Je hoeft geen lid te zijn van het tijdschrift om mee te mogen. Deelname is wel op eigen risico.

Afstand
Venlo – Maasbree: 15 Km
Maasbree – De Witrijt: 97 Km
De Witrijt - Antwerpen: 83 Km

Kosten
Kosten voor campings en eten zijn voor eigen rekening. Het is ook mogelijk om onderweg aan te sluiten. Om je aan te melden, en voor verdere vragen, kun je mailen naar paul_langenburg@msn.com of gewoon reageren op dit topic.

Let op!!!
1. Voor een natuurkampeerterrein is het groene boekje nodig, mensen met dit groene boekje moeten dat even melden.
2. We fietsen op de tweede dag via Eindhoven. Mensen kunnen vanaf daar ook opstappen.
3. Op de tweede dag kan je boodschappen doen in Eersel, daar bevinden zich onder andere een Plus en een C1000. Daarna heb je een tijdje niets meer.
Op dit moment zitten we op 6 jongeren, dat is nog bij lange na niet het aantal van vorig jaar. Er is dus nog ruimte zat! :D
Vorig jaar was erg leuk 8) Ik denk dat ik maar weer mee doe. :D
Hallo Hans,

Leuk dat je van plan bent om mee te gaan doen! Ik heb in de tussentijd nog een paar mailtjes ontvangen waardoor we nu op een mooi aantal van 9 deelnemers zitten :D .

Er is een probleem, ik had verwacht dat er wel een aantal een natuurkampeerkaart zouden hebben alleen dat is dus niet zo. Wanneer wij geen kaarten hebben moeten wij een andere camping zoeken ipv het natuurkampeerterrein.

Dat is geen probleem, maar het zijn wel recreatieparken waar je dan op komt. :P Daarom verzoek ik alsnog het volgende: ken je iemand die een lidmaatschap heeft voor de natuurkampeerterreinen, meld dit dan bij mij. Dan kunnen we alsnog op het natuurkampeerterrein overnachten.

Paul
paul1987 schreef: Er is een probleem, ik had verwacht dat er wel een aantal een natuurkampeerkaart zouden hebben alleen dat is dus niet zo. Wanneer wij geen kaarten hebben moeten wij een andere camping zoeken ipv het natuurkampeerterrein.
Dat is dan toch een uitgelezen kans voor een kennismaking? Ik weet niet hoeveel mensen er op één kaart mogen, maar dan koop je er toch gewoon één of twee bij, verdeel je de kosten, en verloot je de kaarten onderling (of je maakt er een wedstrijd van, of verzin iets leuks). Dikke kans dat dat in totaal niet eens duurder is dan een 'normale' camping.

Veel plezier!
Vast goedkoper.
WIm
urje schreef:Ik weet niet hoeveel mensen er op één kaart mogen,
Vier personen. De kaart is ter plekke te koop.
Dat zijn hele leuke tips :D , daar ga ik wat mee doen. Als je ter plekke inderdaad een kaart kan kopen dan is dat net zo handig!
Hoi Paul,

Het recreatiepark ter Spegelt waar jij op doelt is toevallig wel de eerste overnachtingsplek geweest van mijn eerste fietsvakantie :wink:. Maar een natuurkampeerterrein lijkt me wel geschikter.
Volgens mij heeft ter Spegelt geen trekkersveldje meer.
De weergoden lijken ons gunstig gezind te zijn, er kan dus geen enkel excuus zijn om het jongerenweekend te negeren 8) . Zeker niet nu we het buitenland in gaan :P

De teller staat op dit moment op 8 man, het zou leuk zijn als er nog wat aanmeldingen binnen zouden komen. Voor de rest geldt: tot ziens op komende vrijdag op camping de Flierenhof.

Paul
Ik zou rond 14:48 in Deurne aan moeten komen op het station. Liefhebbers om 2 uurtjes mee te fietsen zijn welkom. :wink: Grotendeels over de LF13, die ik in die contreien nog niet befietst heb.
Helaas viel ik net buiten de boot met mijn 28 jaar! Desondanks ben ik wel erg benieuwd hoe het weekend is bevallen!
Het verslag van het jongerenweekend kan je lezen op http://paull.reismee.nl/ :D