Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1 weekend per maand door NL fietsen - Forum Wereldfietser

1 weekend per maand door NL fietsen

Plan: Volgend jaar gemiddeld 1x per maand een weekend te gaan fietsen
Waar: Vooral in Nederland, maar kan ook net over de grens zijn (Belgie, Duitsland). Doel: Wat meer van ons landje te zien, sportief bezig zijn en mooie dingen zien.
Kernwoorden: genieten van natuur en landelijk schoon, fysieke inspanning
(maar kopje koffie onderweg moet zeker kunnen), gezelligheid.
Deelnemers m/v, 25-45 jaar, redelijke conditie (ca. 100 km. per dag)

Hoewel ik voor alle ideeen open sta, is mijn insteek om low-budget te gaan:
- tent
- evt. overnachten bij leden van Vrienden op de fiets (zie www.vriendenopdefiets.nl)
- goedkope pensionnetjes
We kunnen thuis vertrekken, of met trein/auto eerst naar beginpunt reizen

Heb je serieuze interesse om met dit plan mee te doen, reageer dan.

Pascal
Nog lerende 36 jarige ligfietser ziet het op zijn flevobike wel zitten om eens per maand of in de twee maanden een weekendje op de fiets door te brengen. Ben nu forenses fietser en dat bevalt goed maar een leuke tocht met enkele personen is best een uitdaging. Een beetje primitief daar ben ik wel voor te porren tentje mee, kooktoestelletje prima idee.
Ik zou zeggen we houden contact

Groetjes Johan Berends

Hoi Johan,

Ik wilde zondag 16 of zondag 23 januari prikken om 'de koppen bij elkaar te steken' en elkaar wat te leren kennen. Via een andere site (http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1323) zijn er nog geinteresseerden voor mijn plan.
Hopelijk kun jij een van deze dagen (liefst de 23e). Ik zal proberen een goed ontmoetingspunt te vinden dat redelijk 'centraal' ligt van de woonplaatsen van alle geinteresseerden.

groeten, Pascal

Hallo fietsgenieters,

Omdat de meeste geinteresseerden in bovenstaand plan op zondag 23 januari kunnen, wilde ik de eerste bijeenkomst op deze dag plannen. Gezien de grote geografische spreiding (Zeeland, Limburg, Veluwe, Zuid-Holland, Betuwe) van de mensen heb ik gekozen voor Gorichem als ontmoetingsplaats. Dit is zowel per trein als per auto redelijk goed te bereiken.
Ontmoetingsplaats: Gorichem, cafe 'de Hoofdwacht' (tegenover stadhuis, zie www.hoofdwacht.nl). Tijd: 13.00 uur.
Ik zal er proberen voor die tijd te zijn en zal me proberen herkenbaar op te stellen (b.v. landkaart op tafel). Volgens de menukaart kun je er een breed scala van lunchgerechten krijgen, maar je kan ook zelf je boterhammetjes meenemen natuurlijk, wilde ik graag open laten.

Hoewel het vooral een gezellige informele bijeenkomst moet zijn lijkt het me wel handig als jullie alvast:
- voor jezelf bedenken wat je precies wil,
- enkele ideeen over tochten,
- evt. een kleine inventarisatie maken van benodigdheden (tent, kookgerei, etc.) zodat we hier een lijst van kunnen maken,
- een agenda meenemen zodat we alvast wat weekenden kunnen prikken, en wat gegevens uitwisselen.
Dit alles maakt het makkelijker voor later denk ik.

Willen jullie graag nog even reageren of je definitief komt naar onze eerste bijeenkomst, dan heb ik een idee wie er komt en op wie we nog moeten wachten alvorens gezamelijk wat 'belangrijke' dingen te bespreken.

Tot de 23e,

Pascal

Hallo Pascal,

Een leuk initiatief. Ik fiets/kampeer zelf regelmatig weekendjes in Nederland, maar mijn kennissenkring is niet zo fietsminded en gezelligheid tijdens en vooral na het fietsen is voor mij wel belangrijk. Het lijkt me wel leuk om mee te doen. Je formule spreekt met erg aan. Ik weet niet of er nog "plaats" is. Als dat wel het geval is, schuif in zondag de 23ste graag aan in Gorichem. Ik woon zelf in Gouda dus da tis goed te bereiken.

groet

Arjan
detheije schreef:Hallo fietsgenieters,

Omdat de meeste geinteresseerden in bovenstaand plan op zondag 23 januari kunnen, wilde ik de eerste bijeenkomst op deze dag plannen. Gezien de grote geografische spreiding (Zeeland, Limburg, Veluwe, Zuid-Holland, Betuwe) van de mensen heb ik gekozen voor Gorichem als ontmoetingsplaats. Dit is zowel per trein als per auto redelijk goed te bereiken.
Ontmoetingsplaats: Gorichem, cafe 'de Hoofdwacht' (tegenover stadhuis, zie www.hoofdwacht.nl). Tijd: 13.00 uur.
Ik zal er proberen voor die tijd te zijn en zal me proberen herkenbaar op te stellen (b.v. landkaart op tafel). Volgens de menukaart kun je er een breed scala van lunchgerechten krijgen, maar je kan ook zelf je boterhammetjes meenemen natuurlijk, wilde ik graag open laten.

Hoewel het vooral een gezellige informele bijeenkomst moet zijn lijkt het me wel handig als jullie alvast:
- voor jezelf bedenken wat je precies wil,
- enkele ideeen over tochten,
- evt. een kleine inventarisatie maken van benodigdheden (tent, kookgerei, etc.) zodat we hier een lijst van kunnen maken,
- een agenda meenemen zodat we alvast wat weekenden kunnen prikken, en wat gegevens uitwisselen.
Dit alles maakt het makkelijker voor later denk ik.

Willen jullie graag nog even reageren of je definitief komt naar onze eerste bijeenkomst, dan heb ik een idee wie er komt en op wie we nog moeten wachten alvorens gezamelijk wat 'belangrijke' dingen te bespreken.

Tot de 23e,

Pascal

Hoi Arjan,
Er is zeker nog plaats.
Tot zondag,
Pascal

Hoi Pascal,

Kun je nog een deelnemer opnemen ?

Gaat de Ontmoeting in: Gorichem, cafe 'de Hoofdwacht' (tegenover stadhuis, zie www.hoofdwacht.nl). Tijd: 13.00 uur. door ?

Mvgr,

Eric

Hoi Erik,
Wees welkom, tot straks.
Pascal

Hallo Pascal,

Ik ontdekte juist vandaag jouw oproep.
Ik vind het een goed iniatief waar ik ook wel aan mee wil doen.
Nu begrijp ik dat de eerste bijeenkomst al geweest is.
Mijn vraag is of er nog ruimte is voor nieuwe deelnemers of misschien is de groep al zo groot dat er beter nog een groep opgericht kan worden?

vr.gr. Bert

Bert, Eric,

Wat mij betreft is er nog plaats 'in de groep'. Bij de bijeenkomst gisteren waren we met 7, en er waren nog 2 mensen die niet konden.
Misschien wel handig om me nog even jullie ideeen over de fietsplannen te laten weten, kan ik kijken of dat een beetje past bij wat we gisteren hebben besproken.

We hebben een eerste fietsweekend gepland op 26-27 februari, wellicht dat jullie dan kunnen. Omdat we bij een van de deelnemers zullen overnachten dat weekend kan ik niet beloven dat er genoeg slaapplaats is voor iedereen, dat zullen we nog even moeten checken.

Als jullie willen kun je me je e-mail adres geven (dat van Eric kan ik wel zien hier), dat praat iets makkelijker wellicht en dan kan ik jullie in contact stellen met de bezitter van de overnachtplaats.

Pascal

Hoi Pascal,

De weekends die je gaat organiseren kan je publiceren op het forum onder het kopje activiteiten. Zo breng je onder de aandacht.
Ben benieuwd naar de grote van de groep, zet het eens op de site als jullie gereden hebben.

Groeten, John.