door
GerdC » ma 13 dec, 2004 00:55
De nieuwe site is niet alleen verschrikkelijk qua kleur-setting en vormgeving. De nieuwe kop is inderdaad op het eerste gezicht aardiger dan de oude, maar dat wordt weer verknoeid door de lelijke "
Home Forum"-aanduiding linksonder. "Gebruikersgroepen" raakt lelijk de rand van het gifgroene vlak, terwijl er links nog ruimte is en plaatsing op een nieuwe regel (symetrie met het vlak rechts) duidelijk de voorkeur verdiend. Het gifgroene en gele vlak hadden wellicht beter dezelfde kleur kunnen hebben (dat is een kwestie van smaak) , maar ze hadden in ieder geval hetzelfde formaat moeten hebben (dat is een kwestie van behoorlijke vormgeving). Bovendien is de tekst in deze vlakken niet uitgelijnd met de koppen. Het (niet) gebruik van hoofdletters is inconsequent. Etcetera, etcetera.
Ook technisch is er volgens mij een en ander niet in orde. De beide reacties die ik sinds de upgrade geplaatst heb, verschenen dubbel in de website. Wellicht omdat ik eerst het voorbeeld bekeek??? Zelf mocht ik de doublures niet verwijderen, dus heb ik ze maar veranderd in een
.
Verder heb ik geconstateerd dat ik gelukkig de meeste web-pagina's in het forum binnen mijn scherm in zijn geheel horizontaal kan lezen. Soms zitten er echter pagina's tussen, waarbij ik ineens wel gebruik moet maken van een horizontale scrol-balk.
Gerd