Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstasbeugel - Forum Wereldfietser

fietstasbeugel

Voor de Giant Handlerbag 12 liter. Uit een stuk, dus een die niet in een bevestigingsstuk aan het stuur moet. Kan van willekeurig welk merk zijn. Een eenvoudig beugeltje.


Afbeelding
BartO schreef:Voor de Giant Handlerbag 12 liter. Uit een stuk, dus een die niet in een bevestigingsstuk aan het stuur moet. Kan van willekeurig welk merk zijn. Een eenvoudig beugeltje.
Even in mijn schuurtje gekeken, maar ik heb er nog wel zo een liggen, heb je dus niks aan :wink:

Afbeelding
Agu had vroeger ook zo'n type beugels, ze leken er in ieder geval op.
Agu Quorum was het type van de tas. M'n vader had er vroeger 1 , of misschien nog. Was soms een lastig ding om aan een stuur te krijgen. Maar goed ik ga eens kijken in de kelder. maar omdat het zo een onhandig ding was kan het allang weg zijn.
Het merk maakt mij op zich niet uit. De afstand tussen de pootjes = 26 cm.

Die van MichaelW lijkt me met nog een extra houdertje of klemmetje bevestigd te worden aan de stuurpen. Die van mij ‘hangt’ aan de stuurpen en overbrugt de remkabels, dat is zo handig.

Hij is gebroken met het overklimmen met mijn fiets van het hek van landgoed ‘Land van Belofte’.
BartO schreef:Die van mij ‘hangt’ aan de stuurpen en overbrugt de remkabels, dat is zo handig.
Ja, en met een elastiekje om hem een beetje naar beneden te houden. Is echt een hele oude !! :wink:
BartO schreef:Die van MichaelW lijkt me met nog een extra houdertje of klemmetje bevestigd te worden aan de stuurpen. Die van mij ‘hangt’ aan de stuurpen en overbrugt de remkabels.
Klopt
BartO schreef:dat is zo handig.
Ik heb ze beiden gehad (de klikfix nog). Ik vind het toch wel veel handiger om de tas aan de klikfix te klikken dan om de tas eerst over de stangetjes te schuiven en daarna twee gespjes te moeten vastmaken. Niet alles wat fabrikanten verzinnen is handig, maar de klikstuurtas was toch wel een van de betere.
Leon