Additionally, paste this code immediately after the opening tag: budget tentje - Forum Wereldfietser

budget tentje

Goededag,

Ik zoek een tent.
Aangezien ik nog wel e.e.a. moet aanschaffen voor mijn reis naar Rome en een bescheiden budget heb, zoek ik dus een budget tent. Nou zit er in die catagorie nmogelijk veel bagger dus wellicht dat iemand van jullie ervaringen en ideeen hebben.

Vereisten:
Prijs: max 100 euro
Waterdicht en "stormvast"
duurzaamheid: moet het 4 weken uithouden.
grootte: 2 evt 3 personen. Ik ben nogal claustrofobisch dus heb een beetje ruimte nodig.
Gewicht: max 3 kilo.

Ik heb natuurlijk al van alles gezien maar wil eens kijken waar jullie mee komen.
Hoe groot moet de watercolom eigenlijk zijn om het droog te houden?

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Ik vind dit wel een leuk tentje.

http://www.gooutdoors.co.uk/wild-countr ... nt-p204342

Ik laat even in het midden of het een super tent is. Met wat zoeken vind je hem misschien nog goedkoper, maar je kunt nog korting krijgen door lid te worden.

Ik zeg niet dat ik zweer bij dit tentje. Ik vind het wat klein.

Maar het lijkt een leuk tentje aan een goede prijs.

Je hebt hem ook in 2-persoons versie, iets duurder dan.

Vango heeft ook goede tentjes, maar zelf geen ervaring mee.
Ook met deze wild country geen ervaring.

Maar ze lijken wel interessant.

W
Ik heb twee Vango tenten en die bevallen mij prima! Zeker in relatie tot de prijs. De twee Vango's gaan al langer dan 4 weken mee.

Groet,
Coleman heeft ook goede budget tenten. De Cobra 3 zit net onder de 3 kg en de 100 euro. http://www.obelink.nl/tenten/tunneltent ... 3godcCcAbg

Piet.
Ik had de Eureka Moon Shadow willen aanreiken, maar die kost normaal € 179,95 (en nu is niet het goedkoopste moment om een tent te kopen, daarvoor ben je 2-6 maanden te laat).
Andere optie zou de Wild Country Coshee 2 kunnen zijn, maar 100 pond is beduidend meer dan € 100.
Decathlon tenten zouden ook een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben. Pas wel op met de pop-up tentjes. Die kunnen nogal makkelijk wegwaaien, lekken, slijten of inregenen. De andere tentjes zouden in orde kunnen zijn. V&D-tenten waren jaren geleden nog lek bij aanschaf, dus om in de (onverwachte) regen droog te kunnen kamperen zijn die niet aan te raden.
Mocht je nog een Ramble Ogre Thumb tegenkomen, dan kan dat ook een goede optie zijn.
PietV schreef:Coleman heeft ook goede budget tenten. De Cobra 3 zit net onder de 3 kg en de 100 euro. http://www.obelink.nl/tenten/tunneltent ... 3godcCcAbg

Piet.
Dit kan ik bevestigen, deze tent is absoluut value for money.
Robens heeft ook erg goedkope tentjes, die naar ik aanneem toch van behoorlijke kwaliteit ziijn. Maar goed een tentje laat zich pas kennen en route heb ik al gemerkt.
Ben zelf gisteren bij Stassar gaan kijken en die had toevallig een hele reeks Vango tenten opstaan. Er zitten hele mooie exemplaren bij maar zelf wil ik geen houdini meer zijn om erin of eruit te komen. Daarom viel mijn oog direct op de Vango Ark DS200 een soort tunneltentje met een hoge instap en bergruimte voor(ca.90,-).Gewicht ca 3,4 kg en het pakketje meet 56 bij 16.
Gezien bij de Vrijbuiter: Cobra 2 voorr maar E. 85,- . http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtge ... man-cobra/ Het gewicht van dit tentje staat foutief vermeld op de website. Het juiste gewicht is slechts 2.05 kg. Wij heben zelf 2 Coleman tentjes model 2010 (een 2- en een 3 persoons). Houden zich prima ook in de regen.

Succes met zoeken
Ineke
Ik zag er bij Decathlon staan die er best goed uitzagem. Het zijn NIET de ploptenten.
Plaatjes zijn te groot om in te bedden, dus even klikken
http://www.leonpoels.nl/fietsen/1345.jpg
http://www.leonpoels.nl/fietsen/1344.jpg
Leon
Dingen waar je op kunt letten bij aankoop tent.

Lengte van de slaapplaats
1 of 2 personen
steile wanden of eerder schuine
waterkolommen
materiaal ripstop of niet rip stop
materiaal binnentent mesh/ of eerder geslotener materiaal
hoogte ingang
binnenzeil eerst of samen of buitenzeil eerst
1 of 2 ingangen
prijs
gewicht
tunnel / hybride / geodeet
algemene afwerking
afstand binnentent buitentent
...
dwarsslaper/ niet dwarsslaper

Overigens heb ik zelf een sierra leone ultralight 2, toen een koopje, maar heb wel een aantal zaken laten vaststikken / verstikken, dus al bij al toch geen koopje.
Ook de bodem geïmpregneerd, omdat die nog al snel vocht doorliet. Na al deze acties was het een prima tentje, ik heb begrepen dat lichtgewicht toch vaak betekent dat je concessies doet wat betreft kwaliteit en het lichtvochtige grondzeil is er 1 van. Het hangt ook van de omstandigheden af. Maar ik ben toch best tevreden.Maar goed daar heb je nu niets aan. Deze tent is zeker buiten je budget. Het is overigens een zeer ruime tent voor 1 persoon, maar met twee ingangen en een hoog plafond en 2 voortentjes een aangename tent. Met twee personen gaat ook maar dan heb je geen plaats voor je bagage binnen. Verder vond ik de afwerking van de tent best goed, 2 verluchtingskanalen in de buitentent, 2 zakjes in de binnentent, een zoldernetje, een extra verluchting van de deuren met extra tiret.

Maar ik ga compleet off-topic nu.

Willem
Als je wil heb ik nog een leuk tentje voor je. Gratis, wel zelf komen halen.Toen mijn man in de v.u.t. ging is hij er alleen mee naar Frankrijk geweest.Licht gewicht 2 pers. tunneltentje.. Komt van de "Bever sport" Merk weet ik zo niet maar dat kan ik nakijken natuurlijk.Voor 1 pers ruim genoeg maar we fietsen gelukkig nog samen en hebben een grotere gekocht.
jim-bo schreef:Goededag,

Ik zoek een tent.
Aangezien ik nog wel e.e.a. moet aanschaffen voor mijn reis naar Rome en een bescheiden budget heb, zoek ik dus een budget tent. Nou zit er in die catagorie nmogelijk veel bagger dus wellicht dat iemand van jullie ervaringen en ideeen hebben.

Vereisten:
Prijs: max 100 euro
Waterdicht en "stormvast"
duurzaamheid: moet het 4 weken uithouden.
grootte: 2 evt 3 personen. Ik ben nogal claustrofobisch dus heb een beetje ruimte nodig.
Gewicht: max 3 kilo.

Ik heb natuurlijk al van alles gezien maar wil eens kijken waar jullie mee komen.
Hoe groot moet de watercolom eigenlijk zijn om het droog te houden?

Alvast bedankt voor jullie moeite.
ineke valster schreef:Gezien bij de Vrijbuiter: Cobra 2 voorr maar E. 85,- . http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtge ... man-cobra/ Het gewicht van dit tentje staat foutief vermeld op de website. Het juiste gewicht is slechts 2.05 kg. Wij heben zelf 2 Coleman tentjes model 2010 (een 2- en een 3 persoons). Houden zich prima ook in de regen.

Succes met zoeken
Ineke
Nu zelfs afgeprijsd naar €72.25 zie ik in je link! :-)
Voor iemand die kleine tentjes niks vindt, is 77cm hoogte wel erg laag. Ik zou dan naar iets van 100cm hoogte kijken (binnententhoogte).
Ik gebruik al een aantal jaren twee Coleman tentjes. Ruim beneden de €100. Eerder €65,- Ik ben zeer te spreken over prijs/qualiteit, ruimte en alle aandere dingen.

Hgr Erik
Bedankt allemaal voor jullie reacties!!

De cobra van coleman had ik ook gezien. Die lijkt me wel aardig, de drie persoons dan. De vango tenten zijn ook aardig maar de goedkope serie heeft kunststof stokken. Dan ga ik toch liever voor alluminium denk ik.
Verder zie ik zelf de gelert tenten vak voorbij komen als ik in de budget serie zoek, maar daar weet ik dan weer niets van. De coleman tent lijkt me dan wel beter?

emmiedebeer heeft natuurlijk een PB
Bij terra-nova kun je het tentje zephyros 2 kopen, used, er zijn nog meer koopjes.

http://www.terra-nova.co.uk/tents-and-s ... t-grade-b/
Momenteel 15% korting bij de vrijbuiter.... Scheelt weer een paar euro.
emmiedebeer schreef:
Als je wil heb ik nog een leuk tentje voor je. Gratis, wel zelf komen halen.Toen mijn man in de v.u.t. ging is hij er alleen mee naar Frankrijk geweest.Licht gewicht 2 pers. tunneltentje.. Komt van de "Bever sport" Merk weet ik zo niet maar dat kan ik nakijken natuurlijk.Voor 1 pers ruim genoeg maar we fietsen gelukkig nog samen en hebben een grotere gekocht.
Dankzij het aanbod van deze vriendelijke mensen ben ik voorzien van een tentje.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Hoi Jim-bo
Rome gehaald? En het tentje , heeft het een beetje aan je verwachting voldaan.
Gr Emmie