Weet niet helemaal waar ik dit moet posten,, maar deze info kan nuttig zijn voor fietsers in Laos.

Er zit een goede bank op de overgang Lao Bao (vietnam-laos).
Recht tegenover het visumkantoor voor Laos (noord kant). Je kan daar Kip pinnen en US dollars kopen tegen de goede koers, en je laatste Dongs omwisselen voork Kip.
Is open vanaf 8.30 s ochtends. Op weg 9 ben ik verder geen ATM's tegen gekomen tot Sepon.
De weg ligt tussen Mhuag phalan en Dongkilo 35 kilometer open (gravel) waarbij je van baan moet wisselen. Vermoedelijk met een half jaar wel klaar. (Nu maart 2012)

Daarnaast zit er een zeer goede fietsenzaak in Savannakhet die Merida dealer is. En alle gangbare shimano onderdelen op voorraad heeft. Deralliuerrs, kettingen, pedalen, , zadels, handvattenn, wielen, pompjes, remblokken etc etc. Ook fietsbroeken en shirts. De voorraad is vrij klein (1 of 2 stuks van alles). Maar kan waarschijnlijk van alles wel bestellen. De eigenaar is zelf (prof?) mountainbiker en heeft mooie foto's in zn zaak van tochten door Laos.

Hij is ook een goed vakman. Hij heeft mij een nieuwe deore voornaaf ingespaakt in minder dan een 45 minuten, in een (weer) kaarsrecht wiel.
Hij zit tussen de kerk en choakin rd in, halverwege van de hoofdstraat naar de mehkong (aan de rechterkant van de straat, er hangen laotische vlaggen aan zn gevel).

Hij spreekt geen Engels. Maar toen ik er was waren er diverse Laotische mountainbikers die goed engels spraken en vertaalden, maar was niet echt nodig. Dee man is vrij kundig.