Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vraag: Fietsen vanuit Barcelona - Forum Wereldfietser

vraag: Fietsen vanuit Barcelona

Dag
Ik wil iets vragen.
Wie heeft de Benjaminse route weleens omgekeerd gefietst?
Dus vanuit Barcelona terug naar Nederland..
Kun je op de kaartjes rijden of is dat lastig?

met groet
René Rosmolen
rosmolen schreef:Dag
Ik wil iets vragen.
Wie heeft de Benjaminse route weleens omgekeerd gefietst?
Dus vanuit Barcelona terug naar Nederland..
Kun je op de kaartjes rijden of is dat lastig?

met groet
René Rosmolen
Barcelona uitfietsen naar het noorden is lastig. Niet vanwege de kaartjes, maar door het onbreken van geschikte fietswegen. Naar het noorden zijn alleen maar drukke verkeersriolen met veel vieze vrachtkasten die het leven van een fietser zuur en onveilig maken. Door de Spaanse crisis is het nog een graadje erger geworden. Nog meer Spaanse automobilisten mijden de Spaanse tolwegen en die komen dus nog extra op de andere wegen.
Paul Benjaminse adviseert dan ook voor het laaste stuk van zijn route de trein te pakken. Dat kun jij dus voor het eerste deel doen.
Ik zou vanaf het Centraal Sation Barecelona-Sants de trein nemen naar Blanes. Barcelona-Sants heeft liften.
In Blanes volg je de kustweg via Lloret de Mar en Tossa de Mar naar San Feliu de Guixols. Hoewel je door populaire badplaatsen komt, is er op deze kustweg weinig verkeer. Deze weg slingert veel en er zijn diverse klimmetjes. Je krijgt wel prachtige uitzichten over de Costa Brava (woeste kust) en de diepblauwe Middellandse Zee.
In San Feliu neem je de Vies Verd/Vía Verde over het voormalige smalspoortje naar de stad Girona (staat allemaal in het boekje van Benjaminse).
Je kunt Benjaminse ook redelijk andersom doen. Ik zou wel Michelinkaarten 1 :400.000 voor Spanje en 1 : 200.000 (Frankrijk) meenemen voor het overzicht en als je een keer van de route af wil wijken. Routes zijn om ervan af te wijken en de leukste routes ontdek je zelf!
vliegtuig naar girona pakken? Das geen barcelona , maar wel een fijne plek om te starten. Ik heb geen ervaring met de route weldaar in de buurt een beetje gefietst. Ik ben geen grote steden man, en ben erg blij als ik het kan omzeilen dat gaat zo dus prima. Barcelona is 1 van de weinigne plekken in Spanje die ik vervelend vind dieen de camping in torremolinos. Das ook 1 keer niet meer.

Veel plezier.
lennart schreef:Barcelona is 1 van de weinigne plekken in Spanje die ik vervelend vind
Dan ben je vast één van de weinige 8)
Ik zou ook gaan voor de optie die Bert schetst, met het strandtreintje naar Blanes en dan de kustweg volgen tot Sant Feliu; daarna zouden onze wegen zich scheiden want ik zou lekker langs de kust blijven, omdat ik Cadaqués wil bezoeken :wink:
Michael W schreef:
lennart schreef:Barcelona is 1 van de weinigne plekken in Spanje die ik vervelend vind
Dan ben je vast één van de weinige 8)
Ik zou ook gaan voor de optie die Bert schetst, met het strandtreintje naar Blanes en dan de kustweg volgen tot Sant Feliu; daarna zouden onze wegen zich scheiden want ik zou lekker langs de kust blijven, omdat ik Cadaqués wil bezoeken :wink:
Niet alle wegen in de buurt van de kust zijn rustig: van Patja d'Aro naar Palamós is een regelrechte ramp.
Catalonie kondigt echter in maart de in gebuikstelling van de Enllaç aan met o.a een fietsroute van Platja d'Aro, Palafrugell, Toruella de Montgri, Castelló d'Empúris, over de Coll del Portuis naar Frankrijk en vervolgens via Argelès-sur-Mere naar Port Leucate. Dit wordt een onderdeel van de Eurovelo 8 van Cadíz naar Athene.
Zie: http://www.cicloenllac.cat

Cadaqués vond ik lastig op de fiets te bereiken: ook weer drukke wegen. De Fransen komen bijna allemaal met de auto naar de Costa Brava, maar daarnaast zijn er veel gemotoriseerde Belgen en Nederlanders. Het lijkt alsof zij steeds meer huisjes huren van de kust af. Vervolgens gaan ze dagelijks met hun bolide naar het strand. Ze hebben haast, want anders is "hun" parkeerplekkie bezet. Je kunt ook met de boot van Roses van Cadaqués. De fiets kan mee aan boord!
lennart schreef:vliegtuig naar girona pakken? Das geen barcelona , maar wel een fijne plek om te starten. Ik heb geen ervaring met de route weldaar in de buurt een beetje gefietst. Ik ben geen grote steden man, en ben erg blij als ik het kan omzeilen dat gaat zo dus prima. Barcelona is 1 van de weinigne plekken in Spanje die ik vervelend vind dieen de camping in torremolinos. Das ook 1 keer niet meer.

Veel plezier.
Wanneer was je daar op die camping van de man met de staart?
bert sitters schreef: Cadaqués vond ik lastig op de fiets te bereiken: ook weer drukke wegen. De Fransen komen bijna allemaal met de auto naar de Costa Brava, maar daarnaast zijn er veel gemotoriseerde Belgen en Nederlanders. Het lijkt alsof zij steeds meer huisjes huren van de kust af vervolgens gaan ze dagelijks met hun bolide naar het strand. Ze hebben haast, want anders in "hun" parkeerplekkie bezet. Je kunt ook met de boot van Roses van Cadaqués. De fiets kan mee aan boord!
Daar moet je ook niet zomers komen, veel te druk !! Mooiste tijd is NU !! :wink:
Michael W schreef:
bert sitters schreef: Cadaqués vond ik lastig op de fiets te bereiken: ook weer drukke wegen. De Fransen komen bijna allemaal met de auto naar de Costa Brava, maar daarnaast zijn er veel gemotoriseerde Belgen en Nederlanders. Het lijkt alsof zij steeds meer huisjes huren van de kust af vervolgens gaan ze dagelijks met hun bolide naar het strand. Ze hebben haast, want anders in "hun" parkeerplekkie bezet. Je kunt ook met de boot van Roses van Cadaqués. De fiets kan mee aan boord!
Daar moet je ook niet zomers komen, veel te druk !! Mooiste tijd is NU !! :wink:
Voor mij net nog iets te fris met 9 à 10 graden maximum!