Barcelona uitfietsen naar het noorden is lastig. Niet vanwege de kaartjes, maar door het onbreken van geschikte fietswegen. Naar het noorden zijn alleen maar drukke verkeersriolen met veel vieze vrachtkasten die het leven van een fietser zuur en onveilig maken. Door de Spaanse crisis is het nog een graadje erger geworden. Nog meer Spaanse automobilisten mijden de Spaanse tolwegen en die komen dus nog extra op de andere wegen.rosmolen schreef:Dag
Ik wil iets vragen.
Wie heeft de Benjaminse route weleens omgekeerd gefietst?
Dus vanuit Barcelona terug naar Nederland..
Kun je op de kaartjes rijden of is dat lastig?
met groet
René Rosmolen
Paul Benjaminse adviseert dan ook voor het laaste stuk van zijn route de trein te pakken. Dat kun jij dus voor het eerste deel doen.
Ik zou vanaf het Centraal Sation Barecelona-Sants de trein nemen naar Blanes. Barcelona-Sants heeft liften.
In Blanes volg je de kustweg via Lloret de Mar en Tossa de Mar naar San Feliu de Guixols. Hoewel je door populaire badplaatsen komt, is er op deze kustweg weinig verkeer. Deze weg slingert veel en er zijn diverse klimmetjes. Je krijgt wel prachtige uitzichten over de Costa Brava (woeste kust) en de diepblauwe Middellandse Zee.
In San Feliu neem je de Vies Verd/Vía Verde over het voormalige smalspoortje naar de stad Girona (staat allemaal in het boekje van Benjaminse).
Je kunt Benjaminse ook redelijk andersom doen. Ik zou wel Michelinkaarten 1 :400.000 voor Spanje en 1 : 200.000 (Frankrijk) meenemen voor het overzicht en als je een keer van de route af wil wijken. Routes zijn om ervan af te wijken en de leukste routes ontdek je zelf!