Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nalgene Cantene 96 ounce - Forum Wereldfietser

Nalgene Cantene 96 ounce

Iemand ervaring met de Nalgene Cantene waterzakken? Zijn licht, betaalbaar en passen op een MSR miniworks. Maar hoe sterk zijn ze en ergens in Nederland te koop?

Afbeelding
Nalgene is een gerenommerde fabrikant van oorspronkelijk vooral ook materiaal voor laboratoria. De ene brandstof fles die ik van ze heb gaat al jaren mee, en is perfect van ontwerp en constructie.
Wim
Ik heb er een besteld om te proberen. Op Amerikaanse fora wat positieve recensies gelezen dus ik ben benieuwd. De zakken kunnen overigens tegen temperaturen tot 104ºC dus meteen een lekker kruikje :D
Mijn drinkbus van nalgene heeft een lek, of het is door het warme water dat er heeft in gezeten of omdat ik hem leeg heb geplooid. Het is een klein lek, en ik ga het proberen te plakken

Het formaat is wel handig, het feit dat hij rechtop staat ook wel, maar het harde plastiek maakt hem blijk baar kwetsbaar.

Nu ja groeten

Het is misschien wat laat. Misschien heb ik gewoon pech, heeft hij geklemd gelegen onder een snelbinder terwijl hij op iets scherp lag.

Nu ja ik denk dat er duurzamere watercontainers zijn.
Ik heb in 2010 twee Nalgene waterzakken van 3l gekocht (bij Zwerfkei). Tijdens mijn Canada America trip is er in 1 van die zakken een klein gaatje gekomen... waar precies weet ik niet, was ook niet of nauwelijks te zien.

Die andere zak is nog prima. Dit lijkt me OF een ander model OF een nieuwer model.

Ik heb ook een hard plastic 1 L Nalgene bottle voor mijn steripen. Kan ook tegen kokend water en is dus ook mijn thee en koffie kan.

Groeten, Willem