Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarheen leidt de weg in 2005? - Forum Wereldfietser

Waarheen leidt de weg in 2005?

Beste mensen,

Wij zijn momenteel bezig met het bedenken van een nieuwe bestemming voor de aankomende zomer van 2005. De bestemming moet voor ons aan één of meer van de volgende criteria voldoen:
- warm (tropisch) klimaat
- niet al te bergachtig
- veel (ongerepte) natuur
- beetje cultuur
- weinig toerisme

Wie o wie heeft leuke suggesties? In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Vriendelijke groet,
Laura en Maikell

Hoi Laura en Maikell,

Wat dacht ja van Oeganda?
Komt in ieder geval overeen met je wensen.

In het westen bevinden zich wel (mooie) bergen maar daar kan je zonder al teveel problemen langs fietsen. Helemaal vlak is het er natuurlijk niet.

http://www.marcomeijerink.nl/slideshow/oeganda.htm

Groetjes,
Marco

Midden Amerika misschien?


Succes in ieder geval!
El & El

Interessant topic. Zou ik er veilig en niet al te veel regen aan toe mogen voegen? Dat eerste zal niet zo'n probleem zijn en daar hoeven we wat mij betreft geen uitgebreide discussie over te beginnen: ivoorkust is momenteel niet echt veilig zullen we maar zeggen maar thailand moet best te doen zijn. Vooral hele dagen regen kunnen mij aardig irriteren.

Weet iemand dan een land in azie? Zou Laos of Vietnam een idee zijn?

Hoi Mcjan,

Zijn tropische landen in de zomer niet bloedheet?
Persoonlijk verblijf ik liever in de winter in een dergelijk klimaat.

Groeten, John.

Hallo allemaal,

Dank voor de suggesties. Maar toch hebben wij nog enige opmerkingen. Eerlijk gezegd zijn we Zuid- en Midden-Amerika liefhebbers.

Afrika is een continent wat (helaas?) voor ons nog niet bestaat. Waarom weten we niet. Misschien komt het door mijn achtergrond, ik heb immers tropische bosbouw gestudeerd, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het is van onbekend maakt onbemind.

Dan is er natuurlijk nog Azie. Nu hebben we in Birma gefietst en dat is Laura absoluut niet goed bevallen, maar ook ik vond het met de natuur een tegenvaller. Ondanks dat heb ik nog wel enkele zuid-oost Aziatische landen op een lijstje staan.

Blijft "over" Zuid- en Midden-Amerika. Nu is het zo dat we ons daar absoluut niet op blind willen staren. Ik geloof dat we inmiddels zo'n beetje 20 landen hebben opgenoemd waar we wel zouden willen fietsen. Zo zijn onder andere Malawi, Alaska, Belize, Laos, enz. de revue al gepasseerd. Kortom, help!

Overigens, Marco, als Laura d'r knieen weer opspelen door de bergen dan kunnen we natuurlijk altijd nog smokkelen en alternatief vervoer regelen. Het wordt alleen lastig als er alleen maar bergen zijn. Dan wordt het een autovakantie ipv een fiestvakantie. :lol:

El & El (a.k.a. fietsjunks). Midden-Amerika? Dat is wel een heel groot gebied. Kunnen jullie niet wat specifieker zijn?

Mcjan. Het is voor ons vanzelfsprekend dat het er veilig moet zijn en niet al te veel mag regenen. En over het woord veel kan je natuurlijk een discussie beginnen. Wat voor de één veel is, is voor de ander weinig ......

John, Welke zomer bedoel je? Als je de noordelijke zomer bedoelt, dan is het op het zuidelijk halfrond winter. Maar ja, in landen rond de evenaar is het altijd heet. Hoewel wij het liever over warm hebben. Waarschijnlijk hebben we last van het "Frank-van-Rijn syndroom" (=hoe warmer hoe beter).

Hoe dan ook, wij willen graag nog meer suggesties waar we kunnen gaan fietsen de aankomende zomer.

Groetjes, Laura en Maikell

Maikell schreef:Hallo allemaal,

Afrika is een continent wat (helaas?) voor ons nog niet bestaat. Waarom weten we niet. Misschien komt het door mijn achtergrond, ik heb immers tropische bosbouw gestudeerd, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het is van onbekend maakt onbemind.

Blijft "over" Zuid- en Midden-Amerika. Nu is het zo dat we ons daar absoluut niet op blind willen staren. Ik geloof dat we inmiddels zo'n beetje 20 landen hebben opgenoemd waar we wel zouden willen fietsen. Zo zijn onder andere Malawi, Alaska, Belize, Laos, enz. de revue al gepasseerd. Kortom, help!
Hoi Laura en Maikell,

Wanneer je tropische bosbouw gestudeerd weet ik niet of Malawi dan een hele goede keus is. Ik vind het een schitterend fietsland. Uitermate geschikt voor een vakantie van 4 weken maar het heeft niet de tropische bossen van bijvoorbeeld Oeganda, Congo of midden Amerika.
Hieronder vind je een foto zoals veel bossen van Malawi eruit zien.
In Maleisië heb ik wél "echte" tropische bossen gezien. In het midden van het land. Door dit oerwoud kan je lopend schitterende trekkings maken.

Succes,
Marco

Afbeelding

Ja John,..tropische landen kunnen idd best heet zijn... daar heb je een punt. Maar soms moet je ergens op toegeven he..ik fiets liever in een heet azie dan in een 24 graden frankrijk.

Wat ik veel regen vindt, niet eens zozeer het aantal mm's maar meer de tijd die het regent. Elke dag van 16-18 een bak regen is wel te doen maar de hele dag motregen is niet leuk meer.

Heeft iemand suggesties voor een leuk land, juli/aug met niet al te veel neerslag? Marco: zou Oeganda of maleisie een optie zijn?

Mcjan schreef:Ja John,..tropische landen kunnen idd best heet zijn... daar heb je een punt. Maar soms moet je ergens op toegeven he..ik fiets liever in een heet azie dan in een 24 graden frankrijk.

Wat ik veel regen vindt, niet eens zozeer het aantal mm's maar meer de tijd die het regent. Elke dag van 16-18 een bak regen is wel te doen maar de hele dag motregen is niet leuk meer.

Heeft iemand suggesties voor een leuk land, juli/aug met niet al te veel neerslag? Marco: zou Oeganda of maleisie een optie zijn?
Beide zou goed kunnen. Niet in het regenseizoen en de temperatuur is ok.
Maar het zijn wel 2 totaal verschillende landen. Oeganda is veel tropischer dan Malawi. De mensen in Malawi zijn toegankelijker dan in Oeganda. In Oeganda is veel meer wild te zien dan in Malawi. Malawi is veiliger dan sommige delen van Oeganda, Malawi is "toeristischer (met een korreltje zout nemen)" dan Oeganda, enz, enz.
Allemaal wat kort door de bocht vergelijkingen en eerlijk gezegd moet je maar gewoon naar beide landen gaan :) en je eigen mening vormen.
Succes,
Marco