Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route van glasgow naar Fort William - Forum Wereldfietser

route van glasgow naar Fort William

Hallo,

Ik ben bezig met de voorbereiding van mijn zeven daagse fietsvakantie in de schotse hooglanden.

Het eerste gedeelte van mijn route loopt van Glasgow naar Fort William, maar echt een geschikte route naar Fort William kan ik niet vinden. Ik vind allen maar de snelweg en de west highland way.

Hebben jullie nog een geschikte route van Glasgow door de trossachs naar Fort william? Ik wil nml zoveel mogelijk de autosnelwegen vermijden.

Gr
Zelf heb ik toen de A82 via Glencoe naar Tyndrum genomen. Hoewel deze weg redelijk druk is. Krijgt het landschap van mij een dikke 10! Was echt een hoogtepuntje van de vakantie. Er reden daar overigens nog genoeg andere fietsers ook. Maar ik ben niet echt bang uitgevallen voor auto's.

Afbeelding Afbeelding

Bovendien is dit stuk redelijk vlak.
Ja, de a82 had ik idd ook al gevonden. Er zijn volgens mij verder weinig opties ivm de schaarste aan fietspaden richting fort william.

Overgens is de west highland way ook nog wel een optie voor me ivm het fietsen met een mountain bike.
WHW fietsen gaat niet.
Ik ben bezig met de voorbereiding van LEJOG. In onderstaand plaatje twee alternatieven. Als je GPS hebt, kan ik je de tracks sturen. Geef maar een seintje (email) via een PB.

Afbeelding
Hallo,
Tenzij je perse via de Trossachs wilt, zou ik de A82 vermijden. Heb er zelf vorig jaar een stukje langsgereden tussen Ft William en Corran en dit is een erg drukke tweebaansweg met niet al te veel ruimte voor fietsers. Geen pretje als je nog wat van het landschap en de rust wil genieten.

Ik ben vorig jaar vanaf Ft William naar Glasgow gereden door het pontje over Loch Linnhe te nemen en via de westkant van Loch Linnhe naar Corran te fietsen. Daar weer het pontje terug en via Glencoe heb ik toen de deels gerealiseerde Sustrans fietsroute 78 genomen richting Oban. Tot aan Appin ging deze route parallel aan de A82 over grotendeels fietspaden. Bij Appin ben ik via het eiland Lismore naar Oban gefietst, vandaar via een mooie, rustige B-weg door Glen Lonan naar Taynuilt en via de niet al te drukke A819 naar Inveraray. Daar vandaan zijn er meerdere routes over minder drukke wegen richting Greenock en Glasgow. Ik ben via Cowal en de Isle of Bute gereden. Vond ik een mooie, rustige route. Wellicht een alternatief voor je als je de A82 wilt vermijden.
Succes met het plannen van je route
Iceman,

Heb je hier een track van? Klinkt interessant.
Ik ken het alleen per auto met kano's op het dak. Vanaf Crainlarich is de route over de vlakte geniaal. Ervoor is het ook erg mooi alleen voor mij wat aan de drukke kant.
Als je daar op een andere manier kan komen als direct wast van t meer zou ik dat aanraden.

veel plezier
Hoi,

Een alternatief is via Dunoon en Inveraray. Die kant zijn wij een paar jaar geleden op geweest. Zie ook onze website.

Groets,

Roel