Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Athene - Ljubljana (Slovenië) juli 2013 - Forum Wereldfietser

Athene - Ljubljana (Slovenië) juli 2013

Ik ben op zoek naar iemand die zin heeft om mee te fietsen van Athene naar Ljubljana (Slovenië) in juli 2013. Ik ben 28 jaar en woon in West-Vlaanderen (België)
Ik ben een geoefend fietser die bereid is om zich aan te passen.

Ik heb de voorbije 6 jaar telkens in juli & augustus een fietsreis gemaakt. 4 keer met eenzelfde vriend en 2 keer met mijn vriendin. We fietsten telkens +/- 100 km per dag. Bij warm weer probeerden we vroeg te vertrekken (rond 6.30 uur). Meestal (indien niet uitzonderlijk veel hoogtemeters) waren we dan rond de middag op de bestemming. Dan is een korte siesta vaak welkom. Erna is het tijd om de omgeving te verkennen. Steden bezoeken, dorpjes bekijken, even de natuur in,... Onderweg pikken we soms wel eens een geocache mee.

De eerste 4 jaar hebben we vooral gekampeerd. Het laatste jaar lieten we onze tent thuis omdat we overal erg goedkoop konden uitslapen. Maar voor mij maakt kamperen of uitslapen niet zo heel veel uit. Ik ga graag eens iets plaatselijk eten, maar heb ook altijd kookgerief bij. Ik heb een budget van ongeveer 50 euro per dag (slapen, eten, dingen bezoeken,...).

Ik heb nog nooit alleen gereisd en het lijkt me ook niet zo leuk als met twee. Ik wil dus best mijn plannen, ritme,... aanpassen.
Misschien heb je hier wat aan: track van Ljubljana naar Tirana. Schitterende route door Bosnië, gekregen van een Bosnische fietser.
Bedankt voor je reactie. Ik was deze track ook al tegengekomen en het wordt waarschijnlijk wel ook mijn route.

Heb jij deze route gereden?
Ja leuk Erik, ik was die ook al tegen gekomen van je.
Ik ga er misschien ook wel een stuk van fietsen, ziet er goed uit namelijk!
Misschien hebben jullie ook wat aan mijn routes:
Athene-Corfu
Klagenfurt-Sarajevo
En Minko, jouw website staat hier regelmatig open tijdens vakantie-plan-uurtjes. Dank voor je goed gedocumenteerde routes, heel fijn om zo inzicht te krijgen in de landen waar ik doorheen wil fietsen. Dank!
Ja, heb ik zelf gereden. Er staat een link bij met wat foto's van onderweg. Ik heb er drie jaar geleden een WF nieuwjaarslezing over gehouden.

Ik was blij dat ik alleen was, maar dat is persoonlijk :wink:.
Hoi, ik ben de laatste jaren heel vaak wezen fietsen in de Balkanlanden. Ik heb o.a. een tocht gemaakt van Ljubljana naar Montenegro. Is er een reden waarom je vanaf Athene terug wil fietsen en niet in Ljubljana wil starten? En hoe lang wil je er over doen? Groeten, Rutger
@ bikelike
Ik ging oorspronkelijk eurovelo 8 volgen maar ik denk dat het jouw route zal worden. Ik heb deze zomer een stuk van eurovelo 6 gedaan (Bratislava - Belgrado) en ik vond de wegen niet altijd erg fietsvriendelijk.

@ Rutger
Ik zou een dag of 4 willen doorbrengen in Athene. Erna 25 fietsdagen tot in Ljubljana. De reden dat ik in die richting fiets (en alles plan) is omdat ik dan waarschijnlijk nog zal doorfietsen tot in Praag of naar Noord-Italië fiets om daar een week met vrienden de bergen in te gaan. Maar dat staat nog niet vast.
Het is wel zeker dat ik in juli van Athene naar Ljubljana fiets.
Athene is inderdaad prachtig. Als ik naar jouw route kijk, denk ik dat die naar Ljubljana circa 2500 km is. Mijn route van Ljubljana naar Cetinje was ongeveer 1700 km en ik heb niet het gevoel dat ik veel was omgereden. Dus je fietst circa 100 km per dag?
Als je een reisgenoot zoekt, is het handig om dergelijke informatie erbij te zetten. Wil je elke dag kamperen of ook wel eens in een kamer overnachten? Kook je het liefst het zelf onderweg of wil je elke dag uit eten? (Op de Balkan zeer goedkoop). Wat wil je behalve fietsen nog meer doen?
Succes!
Mijn berichtje bovenaan was inderdaad nogal kort. Ik heb het daarom daar aangepast. Zo blijft alle informatie bovenaan staan.
Animal82 schreef:Mijn berichtje bovenaan was inderdaad nogal kort. Ik heb het daarom daar aangepast. Zo blijft alle informatie bovenaan staan.
Nu nog even je voornaam prijsgeven :D :D Succes!!! Ik ben een ander soort fietser dan jij.