Additionally, paste this code immediately after the opening tag: toch de koga globe traveller aangeschaft - Forum Wereldfietser

toch de koga globe traveller aangeschaft

1
Bizar dat een fiets uit 2011 met 780km al zo versleten is dat je kettinglijn en remkabels moet vervangen. Of heeft er een olifant op gefietst?
legnumfan schreef:Gistere avond ondanks het slechte weer toch maar gaan kijken naar de globe traveller.
http://www.koga.com/koga/collectie/oude ... Id=2406704
Die ziet er nog erg goed uit :wink:
legnumfan schreef:... een koga randonneur uit 2011 die nog steeds in duitsland te koop staat. Voor een zeer aantrekkelijke prijs van 999euro
(http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 0-217-1207)
Een super mooi oversized alu frame met hier en daar wat gebruik sporen maar dat kan haast niet anders toch...
Wimmert heeft een goed punt. Er is nog meer:
"Rahmen wurde vor kurzem vom Fachhändler getauscht. "
Daar mag wel een goede verklaring tegenover staan.
Anders de koffie opdrinken en naar huis gaan.
Leon
Nee Wimmert en Leon, goed lezen: je moet op de eerste link klikken, want die is aangeschaft.
Jan Eleveld schreef:Nee Wimmert en Leon, goed lezen: je moet op de eerste link klikken, want die is aangeschaft.
O? Nou goed dan, prima. Dat is in ieder geval een plaatje van een fiets! :?
Leon
Wimmert schreef:Bizar dat een fiets uit 2011 met 780km al zo versleten is dat je kettinglijn en remkabels moet vervangen. Of heeft er een olifant op gefietst?
Helemaal mee eens :shock: Er zou bij deze fiets helemaal niets vervangen hoeven worden.
Kabels en voortandwielen moeten bij normaal gebruik makkelijk 15000 km meegaan. :roll:
Cassette minimaal 1500 km. Je zou hoogstens een nieuwe ketting kunnen aanschaffen. :idea:

Tenzij er natuurlijk met de leeftijd en/of km stand geknoeid is :idea: :shock: :?:

Dirk
Deze Globe Traveller zal, denk ik één van de laatsten geweest zijn, want deze is in 2012 uit productie genomen, jammer want het is een beresterke fiets.
Overigens bekroop bij mij ook unheimische gefühlens.
Gezien de weinige km's die de fiets heeft gelopen, moet er redelijk veel gebeuren, om van gebruikssporen maar te zwijgen.
De fiets heeft nieuw een kleine 2.000,-- gekost, na 1 jaar 1.000,-- afschrijven en dan nog met de prijs zakken naar 750,--. Je zou haast denken dat de verkoper er graag van af wil en ben benieuwd wat de reden daarvan is.
Goed uitonderhandeld weliswaar en niks mis mee, maar het geeft wel te denken.
Ik hoop voor je dat de fiets aan al je wensen voldoet, dat hij technisch helemaal in orde is en heel veel veilige km's toegewenst.
Frits
"Rahmen wurde vor kurzem vom Fachhändler getauscht" staat er nog bij. Ook fijn om te weten. Gelukkig heeft legnumfan kennelijk de andere fiets gekocht, al kan ik het uit zijn tekst nauwelijks of met veel moeite opmaken.
Leon
Had zelf die mooie op ebay gekozen..

Afbeelding

Staal en tenminste niet zo'n raar geintegreerd balhoofd..