Additionally, paste this code immediately after the opening tag: A year of change - Forum Wereldfietser

A year of change

Mijn excuses dat ik te lui ben om ook in het nederlands te schrijven...maar goed, deze forum heet "wereldfietser" dus ik ga vanuit dat de meesten mensen ook wat engels kunnen :twisted:

Things that changed while I was in Africa for a year:

1. "Inbox me" has become an acceptable term for something. I only hope it has something to do with an email inbox and not some kind of cult or fetish.
2. Staring at your phone in public places is now normal rather than doing any of the 100 other possible social interactions or pass times.
3. The Dutch have raised BTW( VAT) to 21% making my two favorite pass times more expensive (ordering bicycle parts and drinking booze, my other favorite pass time is generally free...).
4. The word "austerity" has joined the ranks of the symbol "@". Ten years ago no one knew what it meant, now we do.
5. Traffic jams are now a lot shorter (or so I hear, I don't have a car), I guess that's what happens when most of the builders/contractors/bankers no longer have work.
6. It has now become socially acceptable not to have a real life and instead just post "interesting" stuff on social media and pretend you are interesting, rather than actually talking to friends and family pressing the "like" button is much more convenient. Very convenient for me because like everyone else I don't have a life .
7. Staring at your phone while with friends and family has also become acceptable behavior. It seems "having a laugh with..." facebook update is actually more interesting than actually having a laugh with the person you're supposed to be having a laugh with.
8. Sir Patrick Moore has jumped ship only days before the alleged "end of the world" what are we on now part 13? or "end of the world : The revenge"?
9. Arranging things with friends via SMS or telephone is impossible, apparently I need to "app" them to talk.

Apart from that and my own addiction to socially media nothing of consequence has changed in Europe. There's a few countries here and there still threatening the Euro, the banks and stock exchange or still crying wolf, house prices are still dropping towards the real prices of a small piece of land and a pile of bricks and further afield America is still sticking there nose in where it doesn't belong.

Time to turn the TV off for another year me thinks, it was nice and quiet without "News" (read hearsay, repeats, scare tactics, assumptions, gossip and general non-sense) .

En nu weer werk zoeken en doen alsof ik bij hord of zo....of niet....
en daarvoor moest je een jaar door Afrika fietsen? :shock:

Neem nog een slok. Nee, neem nog een fles. Wel uit de supermarkt natuurlijk anders is het niet te betalen. Straks in Lapland kun je die mobiel niet meer vasthouden en is het bier bevroren.
SjirkM schreef:Straks in Lapland kun je die mobiel niet meer vasthouden en is het bier bevroren.
Daar hebben ze vast iets dat minder snel bevriest!
Leuk stukje, fijn dat jij voor mij door Afrika gefietst bent, ik ben daar te lui voor. :(

Dat met dat nieuws heb ik ook. Als ik drie mijn bescheiden drie weken in de zomervakantie ben weggeweest vrijwel zonder nieuws te hebben gelezen dan ga ik voor de tv zitten, lees teletekst op NL1, RTL4 en L1 (regionaal) en ik ben 10 minuten later weer helemaal bij.

En pas op op straat voor de telefoonstarende wandelaars; gisteren nog moeten uitwijken voor een dame die sms-end haar kroost in de kinderwagen de straat op duwde.
Leon
Leon schreef: Leuk stukje, fijn dat jij voor mij door Afrika gefietst bent, ik ben daar te lui voor. :(
Graag gedaan :wink: Misschien dat ik wat reizen voor je kan gaan doe op bestelling? 8)
Shane schreef:
Leon schreef: Leuk stukje, fijn dat jij voor mij door Afrika gefietst bent, ik ben daar te lui voor. :(
Graag gedaan :wink: Misschien dat ik wat reizen voor je kan gaan doe op bestelling? 8)
Ik denk dat je niet goed hebt opgelet vóór je wegging. Dit is namelijk al een paar jaar zo. En ik hoop dat ik het mag beschouwen als een met een knipoog geschreven stukje, want in mijn optiek is het allemaal zo ernstig niet. Probeer ook oog te houden voor de positieve kanten van het leven hier.
Shane schreef:
:lol: Ja Lapland is een goed idee, dat ga ik toch niet zelf doen!
Leon
Geweldig stukje Shane !

Ik ben het helemaal met je eens, je slaat de spijker op zijn kop wat betreft facebook en de mobiele telefoon en de (a)sociale, lees niet sociale en onpersoonlijke gebruiken hiervan.
In tegenstelling tot Travelmaster vind ik het wel degelijk een ernstige ontwikkeling, niet ten goede ...

Hoofdschuddend lees, of moet ik zeggen las, ik soms op facebook dat iemand een taart had gebakken, fotootje erbij en that´s it.

...
lars de wit schreef:Geweldig stukje Shane !

Ik ben het helemaal met je eens, je slaat de spijker op zijn kop wat betreft facebook en de mobiele telefoon en de (a)sociale, lees niet sociale en onpersoonlijke gebruiken hiervan.
In tegenstelling tot Travelmaster vind ik het wel degelijk een ernstige ontwikkeling, niet ten goede ...

Hoofdschuddend lees, of moet ik zeggen las, ik soms op facebook dat iemand een taart had gebakken, fotootje erbij en that´s it.

...
Laat ik het zo zeggen: ik probéér het luchtig te zien. Maar als ik over Project-X achtige zaken hoor, zakt mij de moed ook in de schoenen. Maar... is een forum niet net zoiets...? :shock: Als je ziet hoe het er hier af en toe aan toegaat...

Sociale media zijn niet de oorzaak van het fenomeen... de gebruikers ervan helaas wel.

Maar blijf alsjeblieft positief hoor!
Travelmaster schreef:Maar... is een forum niet net zoiets...? :shock: Als je ziet hoe het er hier af en toe aan toegaat...
Ik vind het forum heel ouderwets als een kroeg: De gordijnen en deuren staat open maar het is wel een omheinde omgeving. Er wordt meestal gezellig gebabbeld, veel kennis gemaakt en kennis gedeeld, uitgenodigd. Iedereen kan zelf bepalen wat hij/zij over zichzelf vertelt, zegt en met wie hij/zij meeluistert. Er worden afspraken gemaakt, sommigen lopen even naar buiten. Anderen kibbelen maar sommigen houden niet van kibbelaars en klagen over het lawaai terwijl de eersten dat een geëngageerde discussie noemen. Natuurlijk gaat het wel eens mis en vallen er woorden, wordt er weggelopen en dreigt er een handgemeen. Gelukkig is er een kroegbaas. Het zal de meesten er niet van weerhouden een paar dagen later toch weer te komen.

Leon
Leon schreef:
Travelmaster schreef:Maar... is een forum niet net zoiets...? :shock: Als je ziet hoe het er hier af en toe aan toegaat...
Ik vind het forum heel ouderwets als een kroeg: De gordijnen en deuren staat open maar het is wel een omheinde omgeving. Er wordt meestal gezellig gebabbeld, veel kennis gemaakt en kennis gedeeld, uitgenodigd. Iedereen kan zelf bepalen wat hij/zij over zichzelf vertelt, zegt en met wie hij/zij meeluistert. Er worden afspraken gemaakt, sommigen lopen even naar buiten. Anderen kibbelen maar sommigen houden niet van kibbelaars en klagen over het lawaai terwijl de eersten dat een geëngageerde discussie noemen. Natuurlijk gaat het wel eens mis en vallen er woorden, wordt er weggelopen en dreigt er een handgemeen. Gelukkig is er een kroegbaas. Het zal de meesten er niet van weerhouden een paar dagen later toch weer te komen.

Leon
Da's een mooie vergelijking, en ik kan me er prima in vinden! Laten we hopen dat de "nieuwe" sociale media ook een dusdanige status gaan krijgen. Punt is dan wel dat iedereen zelf even voor kroegbaas moet spelen :P .

Maar als we gewoon een beetje oog houden voor de mens achter de "post" of "tweet", zal het toch wel meevallen? Toch? Alsjeblieft?
Travelmaster schreef: Sociale media zijn niet de oorzaak van het fenomeen...
Ik word lid van Facebook als er ook een knop "Vind-ik-niet-leuk" komt 8)
Michael W schreef:
Travelmaster schreef: Sociale media zijn niet de oorzaak van het fenomeen...
Ik word lid van Facebook als er ook een knop "Vind-ik-niet-leuk" komt 8)
LIKE
lars de wit schreef:Hoofdschuddend lees, of moet ik zeggen las, ik soms op facebook dat iemand een taart had gebakken, fotootje erbij en that´s it.
En waarom lees je dat?

.tsooJ
Alien schreef:
lars de wit schreef:Hoofdschuddend lees, of moet ik zeggen las, ik soms op facebook dat iemand een taart had gebakken, fotootje erbij en that´s it.
En waarom lees je dat?
.tsooJ
Hij las.
Alien schreef:
En waarom lees je dat?

.tsooJ
Het was dan ook een mooie taart.
Hoe je de wereld ziet is vaak een afspiegeling van jezelf.

:arrow:
Marjan schreef:Hoe je de wereld ziet is vaak een afspiegeling van jezelf.

:arrow:
Hearhear :idea: !
Ik zie een wereld vol met aardig, lief en gezellig mensen..... 8)
Shane schreef:
Wij ook van jou :lol: !
Shane schreef:

Yeah! :D fijn! Dat zie ik ook als ik jou zie!
Tot snel weer een keer, superfijne reis gewenst in Lapland!