Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw stuur voor Rohloff . - Forum Wereldfietser

Nieuw stuur voor Rohloff .

Hoi,

Ik fiets nu een tijdje met het Koga riser stuur met bar ends.
Nu heb ik al vele jaren een vreemd soort knobbeltje boven op mijn hand staan, vlak voor mijn pols, en sinds ik met dit stuur rijd heb ik daar extra klachten van. Gewoon pijn, ook met het schakelen van de Rohloff. Dat valt me dus vies tegen. Mede omdat ik voor Rohloff gekozen heb doordat mijn vrouw geen derailleur kon schakelen, en zij nu probleemloos rondfietst, en ik dus niet.
Nu zou ik graag een stuur hebben in de stijl van de Koga Dali, echter dit gaat niet samen met Rohloff.
Hebben jullie tips?
Zou het liefst het stuur met leder bekleed hebben, en natuurlijk moet de Rohloff er op passen.

Wie weet me tips te geven?

Groeten.....Willem :wink:
Je zou kunnen overwegen om wat aan het ganglion (?) te (laten) doen.
Matthie9000 schreef:Je zou kunnen overwegen om wat aan het ganglion (?) te (laten) doen.
Dat zit er dus al 35 jaar, en weet niet of het dan ook wel echt weg is. Bij normale werkzaamheden heb ik er ook weinig last van. Echter sinds ik dit stuur heb zijn de klachten tijdens het fietsen sterk toegenomen.

Groeten....Willem :wink:
Of een Koga Dali monteren en dan de Rohloff-shifter aan de stuurpen zetten:

Afbeelding

Afbeelding
Gilles berthout rohloff shifter.

Speciaal om voor op de racefiets te monteren. Deze schuif je mooie over het stuur.

http://www.libertecycles.com/producten/ ... f-shifter/
Dit stuur is verstelbaar en de bochten zijn demontabel. Hier past dus een standaard Rohloff-shifter op: http://www.vakantiefietsshop.nl/sturen- ... ilver.html
[quote="Marten"]Of een Koga Dali monteren en dan de Rohloff-shifter aan de stuurpen zetten:

Deze optie vind ik eerlijk gezegd niet echt mooi en ook niet praktisch.
Pipopopo schreef:Gilles berthout rohloff shifter.

Speciaal om voor op de racefiets te monteren. Deze schuif je mooie over het stuur.

http://www.libertecycles.com/producten/ ... f-shifter/
Zou dit over ieder stuur geschoven kunnen worden van de juiste diameter natuurlijk ?
Als ik me niet vergis bij alle rond achtige sturen wel.
Pipopopo schreef:Als ik me niet vergis bij alle rond achtige sturen wel.
Weet er iemand of je nadien ook leder op je stuur kunt laten maken i.p.v. schuim?
Willem Focus schreef:
Pipopopo schreef:Als ik me niet vergis bij alle rond achtige sturen wel.
Weet er iemand of je nadien ook leder op je stuur kunt laten maken i.p.v. schuim?
Ja, dat kan. Je kan er een leren stuurlint omheen wikkelen of een stuurhoes van schuim met leren bekleding, zoals Koga dat standaard toepast.
[/quote]
Ja, dat kan. Je kan er een leren stuurlint omheen wikkelen of een stuurhoes van schuim met leren bekleding, zoals Koga dat standaard toepast.[/quote]

Kan dit bij "mijn" fietsenmaker ook? zo'n stuurhoes van schuim met leren bekleding. Is dat zo te bestellen dan bij Koga?

Groeten...Willem :wink:
Ja, is gewoon te bestellen bij Koga. In meerdere kleuren zelfs. Maar onderdelenleveranciers als bijvoorbeeld BBB hebben ze ook.
Christophorus schreef:Ja, is gewoon te bestellen bij Koga. In meerdere kleuren zelfs. Maar onderdelenleveranciers als bijvoorbeeld BBB hebben ze ook.
Thanks ! :wink:
Hallo Willem,

Het oogt alsof je op de schakelaar van Gilles Berthoud afstevent. Tip: neus eerst nog een beetje rond naar ervaringen. Niet iedereen schijnt er onverdeeld enthousiast over te zijn.

Ik hoop voor je, dat je met een ander stuur van je klachten af bent. 't Zou natuurlijk ook kunnen dat de draaibeweging van het schakelen op zich voor klachten zorgt - misschien iets om naar te kijken voor je geld uitgeeft aan een nieuw stuur en nieuwe draaischakelaar?

Succes gewenst,

Carl
Carl schreef:Hallo Willem,

Het oogt alsof je op de schakelaar van Gilles Berthoud afstevent. Tip: neus eerst nog een beetje rond naar ervaringen. Niet iedereen schijnt er onverdeeld enthousiast over te zijn.

Ik hoop voor je, dat je met een ander stuur van je klachten af bent. 't Zou natuurlijk ook kunnen dat de draaibeweging van het schakelen op zich voor klachten zorgt - misschien iets om naar te kijken voor je geld uitgeeft aan een nieuw stuur en nieuwe draaischakelaar?
Aangezien het kunnen draaien van een draaischakelaar bij mij evenredig is met de temperatuur heb ik een pookje op mijn Mittelmayer-Rohloffshifter gezet. Wat bevestigingsmateriaal voor een deurslot, binnenband en slangklem. Ziet er niet uit, maar werkt geweldig. Hier zit ie op mijn Nitto extra brede racebocht.
Afbeelding

Die Mittelmayer is toch ook al geen schoonheid. Het monteren daarvan is trouwens een lastige klus waar geduld een belangrijke factor is. De Gilles Berthoud ziet er wat dat betreft een stuk mooier uit, maar ik heb mijn twijfels bij al die kabels die blootliggen.

Sjirk
SjirkM schreef:
Carl schreef:Hallo Willem,

Aangezien het kunnen draaien van een draaischakelaar bij mij evenredig is met de temperatuur heb ik een pookje op mijn Mittelmayer-Rohloffshifter gezet. Wat bevestigingsmateriaal voor een deurslot, binnenband en slangklem. Ziet er niet uit, maar werkt geweldig. Hier zit ie op mijn Nitto extra brede racebocht.
Afbeelding

Die Mittelmayer is toch ook al geen schoonheid. Het monteren daarvan is trouwens een lastige klus waar geduld een belangrijke factor is. De Gilles Berthoud ziet er wat dat betreft een stuk mooier uit, maar ik heb mijn twijfels bij al die kabels die blootliggen.

Sjirk
Ha, de eerste schakelpook op een fiets. Maar begrijp ik nou goed dat je dat hebt gedaan om de schakelaar überhaupt rond te kunnen draaien?
Travelmaster schreef:Ha, de eerste schakelpook op een fiets. Maar begrijp ik nou goed dat je dat hebt gedaan om de schakelaar überhaupt rond te kunnen draaien?
Als ik koude vingers heb ik niet meer kracht genoeg om grip te krijgen. Zeker niet als het ook nog nat is, bijvoorbeeld met natte sneeuw. De grip op de Mittelmayer bestaat uit een raster van groeven in alu. Bij een rubberen greep kan ik iets kouder fietsen totdat het ook niet meer lukt. Dit pookje kan ik ook nog met mijn elleboog schakelen als het moet. Een ander voordeel is dat ik aan de stand van het pookje kan zien in welke versnelling ik zit.

S
Travelmaster schreef: Ha, de eerste schakelpook op een fiets.
als je zo weinig van fietsgeschiedenis weet moet je gewoon je mond houden :roll:
m-gineering schreef:
Travelmaster schreef: Ha, de eerste schakelpook op een fiets.
als je zo weinig van fietsgeschiedenis weet moet je gewoon je mond houden :roll:
Lighten up Marten, ik hoef niet overal een knipoog bij te zetten.