Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje(s) gezocht die houden van een rustig tempo - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje(s) gezocht die houden van een rustig tempo

Hallo iedereen,

Ben helemaal nieuw op dit forum en ben toch wel benieuwd of er reacties op mijn vraag zullen komen. Bij het snel doornemen van een aantal topics blijken hier toch vooral kilometervretende fietsers aanwezig te zijn die er een behoorlijk tempo op nahouden. :wink: In mijn jonge jaren hield ik er ook een stevig tempo op na, maar nu ik net de dertig gepasseerd ben, lijkt een bezadigder tempo mij toch meer te liggen :lol:

Zelf heb ik enkele jaren geleden trektochten gehouden doorheen Noorwegen, Zweden en Frankrijk. Door omstandigheden is het fietsen even in het verdomhoekje geraakt, maar het kriebelt om terug kilometertjes te malen. Ik fiets dagelijks naar mijn werk (een totaal van zo'n 23 luttele km per dag) waarbij mijn trouwe gezel deels in de fietskar zit en deels meeloopt. Ik spreek hier van mijn Laps lopertje Lihkku. :)

Na het voorstellen dus de concrete vraag : 'zijn er mensen die zin hebben om af en toe er een relaxed weekendje of dagje op uit te trekken ?' In 2013 staan er geen lange vakanties gepland met de fiets, maar de bedoeling is uiteindelijk wel om weer langere trektochten te gaan maken waarbij de voorkeur uitgaat naar de Scandinavische landen.

Ik hoop alvast hier toch een paar mensen te vinden wie dit allemaal aanspreekt :) Misschien nog belangrijk om te melden : ik ben een Belgische dicht tegen Antwerpen woont.

Groetjes en hopelijk tot hoors !
Hoi Marijke,

Was ik nog maar dertig als ik dit zo lees :lol:

Ben toch zeer benieuwd wat jij bezadigd vindt. Met 23 km per dag lijkt mij dat je aardig getraind bent. Als ik naar de weekenden van de wereldfietser kijk dan zitten daar niet alleen kilometervreters bij. Dus wanneer we een keer met de vereniging in het zuiden zijn, fiets dan gerust mee.

Groet,
Ruud
Ik vind het leuk om te lezen. Sinds Sien (kruising labrador/drentsche patrijs) meegaat is mijn fietstempo behoorlijk afgezakt en om die reden zal ik niet zo snel aansluiten bij een wereldfietsweekend. Eigenlijk wilde ik in het voorjaar weer eens uitproberen met tentkamperen. Dagtochten zijn we blijven maken.
Hoi Ruud,

Mijn bezadigd tempo houdt zonder pak en zak zo'n 18 km per uur in. Wel met hond en fietskar erachteraan, want die horen er nu eenmaal bij. Of ik dat volhoud op langere afstanden valt echter zeer te betwijfelen. Met tegenwind zakt het tempo al gauw af tot 15 per uur. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik Lihkku er dan netjes uitgooi zodat het werk weer wat lichter wordt :lol: Op langere afstanden is dat echter ook geen optie, want dan heb ik op den duur een hond die niet meer kan lopen :roll:
Met pak en zak zal het tempo eerder rond de 13 à 15 per uur liggen vrees ik. Met mijn 51 kilootjes en een kar van 12 met hond van 18 kg in plus fiets en bagage heb ik niet veel tegengewicht meer te bieden :? Ik mag dan een zeer sportief iemand zijn, zelfs ik hou er dan geen hoog tempo meer op na :D Dat is dus trouwens ook het doel niet meer. Ik zou graag eens meegaan met een fietsgroep maar ik vrees echt voor het tempo :(
Als dat toch geen probleem zou vormen, ben ik alvast wel geïnteresseerd :)
grts
Hoi Corry en Stephan,
Leuk om hier virtueel mensen tegen te komen die blijkbaar toch tegen hetzelfde aanlopen als ik. Als ik zie uit welke combinatie jullie hond komt, lijkt het mij ook geen lichtgewicht te zijn :lol: Waar houden jullie dan zoal dagtochten ? Met Lihkku ben ik nog nooit echt uit kamperen geweest hoewel ze ondertussen toch 2 is. Ik weet dus ook niet of ze zoals al mijn andere honden ook een echte 'tenthond' kan worden. :D Maar proberen wil ik het wel. Zijn jullie hier uit de buurt of wonen jullie in Nederland ?

grts
Hoi!
Wij komen uit Nederland en maken dagtochten door de polder en duinen vanuit Leiderdorp. Ook regelmatig op de Veluwe, Texel en vanaf onze campingadressen ( met VWkampeerbusje). Maar waar we vroeger makkelijk 90 km wegtrapten, blijven we nu steken op 40 a 50 km. Op mooie plekjes houden we nu langer halt om met Sien een wandeling te maken of gewoon even te laten rennen, want meelopen naast de fiets is beperkt ivm gevaar op de weg, warmte en type hond. Sien weegt 25,5 kg, is onze 1e hond en net 2 geworden. Ik ben inmiddels redelijk gewend om langzamer vooruit te gaan met de fietskar.
Marijke9 schreef:Met pak en zak zal het tempo eerder rond de 13 à 15 per uur liggen vrees ik.
(...)
Ik mag dan een zeer sportief iemand zijn (...)
Deze twee zinsdelen kan ik niet goed met elkaar rijmen. Iemand die zeer sportief is, en toch maar net 13 km/h haalt op de fiets? Ja, met wind tegen en bepakking, maar dan nog...

Ik weet wel dat iedereen een eigen idee heeft van wat sportief is, maar 13km/h fietsen zou ik toch eerder zeer gezapig noemen. Volgens mij val je dan nog net niet om ;) Ik beschouw mezelf bijvoorbeeld bepaald niet als zeer sportief, maar ik loop de halve marathon met (net geen) 12km/h. Dat is dan maar net ietsje langzamer dan jouw fietstempo. Niet dat ik even naar 13km/h zou versnellen, want dat valt dan weer vies tegen :D En dan ben ik nog een heel matige loper. Fietsen ligt me een stuk beter in ieder geval...

Overigens fiets je in een groep al snel een stuk sneller dan je in je eentje zou doen. Dus ik zou als ik jou was niet meteen een fietsgroep uitsluiten. Ik fiets meestal alleen, maar als ik eens in een groepje fiets dan valt me altijd enorm op dat het gewoon een stuk makkelijker gaat om een hoger tempo te fietsen. Ook als je vooraan fietst (want ook dan is de luchtweerstand lager dan in je eentje). Succes met je zoektocht!
Wat bedoel je nu hiermee te zeggen Henrie? Ik weet nog maar al te goed dat wij in de tijd dat onze kinderen klein waren ook veel lagere snelheden haalden, en een wat grotere hond in een aanhanger lijkt me niet veel anders. Lijkt me prima.
Zoals er hier in Nederland inmiddels rondjes Amsterdam, Groningen etc zijn, zo is ook een rondje Antwerpen denkbaar. Kom op zuiderburen.
Wim
Wim schreef:Wat bedoel je nu hiermee te zeggen Henrie?
Dat ik die snelheid niet kan rijmen met de term 'zeer sportief', dat staat er toch? En dat je in een groep vaak makkelijker een hogere snelheid fietst en dat je dus om wille van je snelheid (in je eentje) niet meteen een fietsgroep zou moeten uitsluiten...

Verder moet iedereen zelf weten hoe hard/zacht hij/zij fietst. Bij mij zou de lol er overigens snel af zijn, met zo'n snelheid...
:lol: wat een andere interpretatie van één woordje teweeg kan brengen aan discussie. Ik wil daar echter verder niet op ingaan omdat dat ook niet het doel was van deze topic :) Ik heb heel duidelijk gemeld dat ik er een rustig fietstempo op nahoud, bij deze weet iedereen wat dat precies inhoudt voor mij. Bovendien heb ik ook geen exact idee over mijn snelheid, maar is het eerder een realistische inschatting. Bij het fietsen naar het werk heb ik de bagage bij (in de vorm van hond en kar) die een normale fietser qua gewicht bijheeft en dat maal twee ... het lijkt me toch niet overdreven traag dan :D en is dat toch het geval tsja ... dan is het ook maar zo. Zolang ik het maar leuk vind en niet omver val :D
Ik ben van de kanten van kortrijk en ben hier wel voor te vinden.
Mijn vriendin en ik fietsen niet zo heel vaak en zijn niet echt heel sportief.
Ik pas me ook makkelijk aan (al helemaal als aanpassen trager rijden is en niet sneller).

laat maar iets weten als het je iets lijkt, we zijn allebei vooraan in de 30.
Dag gezellige fietsers,

Ik woon zelf in het zuiden van Nederland, als ik me iets uitrek kan ik Belgie bijna zien. De meeste wereldfietsertochten zijn vaak rond de randstad en ik mis daarin dan wel het zuiden.
Is het een ideetje om af en toe in de grensstreek wat te organiseren?
Snelheid moet niet de beslissende factor zijn, het gaat er maar net om wat je wilt zien en waar je wilt komen. En uiteraard hoe gezellig je wilt kunnen kletsen.

Joost
Ik krijg zo stilaan het idee dat de Noorderburen graag eens de grens zouden oversteken naar het Zuiden. Lijkt me wel een goed idee, vele leuke en mooie plekken hier. Zelf hou ik me nog even af van het organiseren van dergelijk iets. Ik heb namelijk geen flauw benul van hoe het er op zo'n 'rondjes' aan toegaat, wat de doelstellingen zijn qua kilometers, de logies, ... Maar misschien in de toekomst.
Misschien eens een topic van maken zodat meer ervaren Belgen zich achter dit initiatief kunnen zetten ?
Wij (Heesden bij Den Bosch) gaan dit topic volgen. Ik fiets met bagage wel iets harder gemiddeld (18-20) maar mijn vrouw houdt dat niet bij, en dat is een van de redenen dat wij bij rondjes nog niet hebben aangehaakt. Fietsen is leuk, maar je moet er niet te moe van worden. ;-)
En In België kan je inderdaad prachtig fietsen. Wij (rond de vijftig) laden de fietsen achterop de auto en rijden dan die kant wel op voor een dagtochtje met een gezellig / gezapig groepje.
Marijke,

Je zal toch iets moeten organiseren vrees ik. :D Ik sluit dan ook aan voor een rondje Antwerpen/Kempen.
Vanuit Goirle heb ik nog een plek over op de fietsendrager voor iemand die mee wil liften.
Voor familie heb ik eens een rit uitgezet van ongeveer 50 km, maar die is pas mooi als er weer blad aan de bomen staat, dus die kunnen we in het voorjaar rijden.

Joost
Hehe, wat een enthousiasme om een traag rondje te fietsen. Blijkbaar ben ik toch niet de enige die de wetten der zwaartekracht tot op het randje wil tarten :lol:
er stellen zich echter wel een paar problemen. Ik heb geen ervaring in het organiseren van dergelijk iets (dat valt uiteraard wel te leren) en wat meer is, op dit moment weet ik nog niet wat mijn volgende job zal zijn. Dat weet ik pas binnen een paar weken als ik eindelijk de knoop heb doorgehakt. Mijn twijfels hebben de bijl blijkbaar wat bot gemaakt dus dat duurt nog even :roll: Maar ik weet dus helemaal nog niet of ik zelf wel weekendjes kan doen. Bijgevolg geef ik voorlopig nog even forfait om dergelijk iets te organiseren.
Al kriebelt het wel om eerlijk te zijn. Vroeger met groepen ook kanotochten gedaan (ook met hond maar toen was dat niet zo'n zware last :lol: ) en het lijkt er toch wel wat op.
Als ik dus de tijd vind ... wie weet !
Voor er vragen over komen : ik bedoel niet dat kanovaren op fietsen lijkt hé ! :wink:

x

x
Marijke en andere geinteresserden,

Een rit bij elkaar verzinnen stelt niks voor: een paar leuke punten of koffiestops en wat stukjes daartussen.
voorstel: Ik heb nog een kant en klare tocht van 50 km liggen over niet al te drukke wegen en een stukje onverhard. Start en einde bij mij in Goirle, Van Hogendorpplein 10.
Ik heb 20 en 27 januari 2013 nog beschikbaar.
Als het de 20e slecht weer voorspeld wordt, kunnen we doorschuiven naar de 27e.
Wie hebben er interesse?

Joost