Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mooie bike gevonden, TE goedkoop? - Forum Wereldfietser

mooie bike gevonden, TE goedkoop?

hoi,

ik kan een multicycle elegance met rohloff naaf en schijfremmen kopen voor 400 euro, slechts 300 km gebruikt (wegens last van zijn knieen) nou is dit wel erg goedkoop voor een fiets met rohloff naaf, mooie trekkingfiets maar ik vrees dat hij gejat is ofzo.... of dat de naaf stuk is. even gaan kijken gaat ook niet, is op 330 km van mij vandaan :(

graag zou ik wat advies willen :wink: (het is gelukkig wel mijn frame maat)
Prijs is er inderdaad een van "te goed om waar te zijn", dus goed dat je twijfelt. Wellicht dat je een foto van de dealer stikker (achter spatbord) kunt krijgen en eentje van het frame nummer.
Dan contact opnemen met de dealer en navraag doen aan de hand van het framenummer. Controleren op framenummer of de fiets gestolen is, kan ook geen kwaad lijkt me.

Realiseer me net dat er ook een "naafnummer" op de rohloffnaaf staat, wellicht dat dat nummer ook kan helpen. Verder zeker dat het een rohloffnaaf is en geen Alfine 11? Blijft het waarschijnlijk nog steeds een leuke prijs maar stuk minder gek dan in combinatie met Rohloffnaaf.
terunky schreef:hoi,

ik kan een multicycle elegance met rohloff naaf en schijfremmen kopen voor 400 euro, slechts 300 km gebruikt (wegens last van zijn knieen) nou is dit wel erg goedkoop voor een fiets met rohloff naaf, mooie trekkingfiets maar ik vrees dat hij gejat is ofzo.... of dat de naaf stuk is. even gaan kijken gaat ook niet, is op 330 km van mij vandaan :(

graag zou ik wat advies willen :wink: (het is gelukkig wel mijn frame maat)
Er zijn tweedehandsfietskoopjes te doen. Maar als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar. Een fiets van minimum 2000 euro die verkocht wordt aan 400 euro na nog geen 300 km gereden te hebben doet bij mij alarmbelletjes rinkelen. Zonder papieren van de fiets + een testrit zou ik het niet betrouwen.

Renaat
dit stinkt, zou ik nooit kopen. Lijkt mij of stuk of gestolen of oplichting
Je leest geen kranten. :wink: Ze willen dat er bij de goederen op Marktplaats bonnetjes komen om heling tegen te gaan.
Nog erger. Eerst even betalen en we spreken voor de overdracht bij het station af. :lol:

Zet de link erbij grote kans dat de eingenaar dit forum bezoekt.
zo, even wat informatie aan de verkoper gevraagd, bouwjaar/framenummer/ rohloff nummer/ en gatantie bewijs. als hij niet meer terug mailt of alles kwijt is weet ik wel hoe laat het is :?

hij zegt ook dat hij geen toestel heeft voor een foto te maken, als je een fiets met rohloff kan kopen zal je vast wel een foto kunnen maken hoor !!
Hij is al verkocht.
Dan weet je dat
M276 schreef:Hij is al verkocht.
Dan weet je dat
??
Ik had hem ook even gemaild.
Was ook nieuwsgierig. Maar hij is om 12 uur verkocht.
Bon was er niet meer. Maar wel de garantiekaart van de rohloff.
Hij is trouwens niet aan mij verkocht.
M276 schreef:Hij is al verkocht.
Dan weet je dat
hij heeft net dit terug gemaild:

beste thijs, hij is al verkocht. sorry!!

ben benieuwd of het echt een gejatte fiets was of niet. maar ik ben blij dat ik hem niet heb nu :wink: had er veel te weinig vertrouwen in.
Ze willen dat er bij de goederen op Marktplaats bonnetjes komen
En of we gelijk ook -weer - belasting willen betalen.. :twisted: