Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grens litauen kaliningrad - Forum Wereldfietser

grens litauen kaliningrad

Wij zijn van plan om volgende zomer te gaan fietsen in litauen en vanaf klaipeda naar het schiereiland koerische nehrung te fietsen en hier de grens oversteken naar kaliningrad.
De R1 loopt hierlangs maar we fietsen hem dan andersom,nu is mijn vraag kun je hier de grens naar kalininggrad oversteken?
We weten dat je visum in orde moet zijn, wie heeft hier ervaring mee?
Sinie
Ik heb die grensovergang gefietst, in of omstreeks 2006. Absoluut geen probleem, als je een visum hebt. (Dat is overigens zeker de moeite waar) Als je de smalle kustroute volgt heb je 5 km voor de grens (in Nida) een camping, maar ook in Lesnoye (Rus) kan je kamperen. Verder is Svertlogorsk een leuk plaatsje aan zee.

Wij fietsten in Kaliningrad naar het oosten en gingen bij Goldap de grens naar Polen over, ri Witrusland. Zuidwest Kaliningrad ken ik daarom niet. De stad is - als je steden fietsen gewend bent - goed te doen. Wij hebben niet in Kalinigrad overnacht, wel verder naar het oosten.

Klaipeda overigens ook erg leuk om te zijn.

Succes met je trip(planning), gr Hans
Echt? Ik heb een vriend uit Kaliningrad afkomstig en die zegt dat het niet mogelijk is, net zoals dat smalle stuk aan Baltiysk tss Polen en Rusland. Nu ja, naar de andere kant van de stad Gent fietsen is voor hem ook niet mogelijk. Bovendien is hij hier al 15 jaar en hij haat Rusland. Van Kaliningrad naar Talinn fietsen is waanzin zegt hij, en dat is nu net mijn plan :lol: