Ik ben in juli 2009 in Schotland geweest en heb heel redelijk weer gehad, maar dat wil niet zeggen dat ik de gehele dag in een korte broek en t-shirt heb gefietst. En zeker 's avonds koelde het vaak behoorlijk af, dus waarschijnlijk was het 's ochtends ook nog redelijk fris.
Maar zeker over Schotland kan ik mij het weer niet echt meer herinneren dus dat zal wel meegevallen zijn. Ik weet alleen nog dat het in Nederland niet echt warm was toen ik wegging en toen ik aan dek kwam in Hull het warm was, net zoals de rest van de eerste dag, dus ik dacht als het zo van de rest van de vakantie gaat blijven dan kan mijn vakantie niet kapot. Totdat ik op de eerste camping aankwam en dat ook tegen de campingeigenaar zei, die lachte even en zei, wacht maar tot vanavond, dan begint het te regenen en dan houdt het voorlopig niet meer op. En helaas had hij gelijk, 's avonds om acht uur begon het te regenen en het heeft een tijdje geduurd voordat het weer ophield. Na een paar dagen had ik eindelijk weer (voldoende) zon en stalde ik mijn uitrusting dat inmiddels van vochtig (waaronder mijn spiegelreflexcamera) tot nat was geworden uit om te drogen:
Een andere herinnering aan het weer is later in de vakantie, toen het ook vreselijk slecht weer was en ik dit bordje tegen kwam:
Maar het lijkt interessanter dan het is, fietsen ging langs een vrij grote weg, waar redelijk veel verkeer langs ging, dus het voelde zeker niet als afgelegen oid, wat dat betreft heb ik gedurende die vakantie voor mijn gevoel meer in 'the middle of nowhere' gefietst dan bij dat stukje.
Maar goed, vraag ging over het weer, ik denk dat als je verwacht iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in een korte broek en t-shirt kunt fietsen/zitten, je beter niet naar Schotland kunt gaan, met een beetje geluk kan dat, maar je kunt er denk ik niet op rekenen. Maar ook het andere uiterste zal niet vaak voorkomen verwacht ik. Reken erop dat je wat minder weer kunt hebben, met wat regen en wind. Tsja, het is lastig te beoordelen wat voor een ander acceptabel is.
Eerder in dit topic ging het over beestjes rond je hoofd, daar heb ik helemaal geen last van gehad in Noord-Engeland en Schotland, dit in tegenstelling tot Ierland. Wat een drama die Midges, slechts één ochtend waren ze er (inderdaad met miljoenen tegelijk), maar nog dagen (weken) lang heb ik er last van gehad.
Ik ben zelf niet iemand die ieder moment van de dag zijn mobiel checkt, maar heb daar nooit meegemaakt dat ik geen bereik had en drijfzand heb ik niet gevonden, wel een prachtig strand:
Rest van mijn foto's staan hier:
https://picasaweb.google.com/Olav18/Fie ... directlink
PS ook Noord Engeland is prachtig!
PS2: Zie net dat ik sinds 2002 lid ben van dit forum en nu pas mijn eerste bericht post, is dat een record?