Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop gevraagd ter vervanging van Stevens Randonneur - Forum Wereldfietser

te koop gevraagd ter vervanging van Stevens Randonneur

Hier http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 88#p166688 reeds gemeld mijn fiets is gestolen, dus ben ik op zoek naar iets nieuws, maar dan wel gebruikt als het een beetje kan.

Wensen:

Trekkingfiets 58-60 cm (ik ben 1.90).
Spatborden
verlichting/naafdynamo
Magura HS33
Minimaal 42mm banden.
Deore/LX afmontage
Misschien een ideetje om op sites als marktplaats / tweedehands.nl een soortgelijke advertentie te plaatsen.
Vanzelfsprekend laat je achterwege dat jouw fiets gejat is..

Who knows

Wens je veel succes
Johojo, ik heb je een pb gestuurd.
Vandaag een testritje gemaakt op een VSF TX 1000. Wat een topfiets is dat zeg! Dat ding nodigt echt uit om te blijven rijden. Heerlijk comfortabel, zou dat nou door het staal komen?
Momenteel overweeg ik ook een nieuwe fiets. Veel van de gebruikte fietsen zijn toch redelijk aan de prijs en voldoen niet aan mijn huidige wensen. Momenteel heb ik de VSF TX 800 op het oog. Fijne fiets, chromo frame is nieuw voor mij maar bevalt erg goed!.

http://www.fahrradmanufaktur.de/bikes/e ... t-30-gang/

Enige nadeel vind ik de XT groep. Dat maakt de fiets onnodig duur. Als ik zelf samen zou kunnen stellen dan koos ik voor Deore/Deore LX of liever nog Sram; dat heb ik op mijn mountainbike en bevalt wel erg goed.

Ik ben wat zoekende naar alternatieven, maar volgens mij zijn die er niet echt (tenzij het budget hoger wordt dan de 1599 voor deze fiets).

Hebben jullie suggesties? Of do's or dont's aangaande de TX 800?
Persoonlijk zou 30 versnellingen mij iets te veel van het goede zijn..
Dunne(re) ketting, grotere hoek = meer slijtage
Is hier op dit forum ook al het nodige over gezegd..
cassettes met 10 kransjes komen voort uit 'de racerij'..
Zou zelf gaan voor max 27 (3X9 dus) opletten dat je de 'oude' XT-naaf laat monteren en anders gewoon LX nemen.

Succes
Johojo schreef:Momenteel overweeg ik ook een nieuwe fiets. Veel van de gebruikte fietsen zijn toch redelijk aan de prijs en voldoen niet aan mijn huidige wensen. Momenteel heb ik de VSF TX 800 op het oog. Fijne fiets, chromo frame is nieuw voor mij maar bevalt erg goed!.

http://www.fahrradmanufaktur.de/bikes/e ... t-30-gang/

Enige nadeel vind ik de XT groep. Dat maakt de fiets onnodig duur. Als ik zelf samen zou kunnen stellen dan koos ik voor Deore/Deore LX of liever nog Sram; dat heb ik op mijn mountainbike en bevalt wel erg goed.

Ik ben wat zoekende naar alternatieven, maar volgens mij zijn die er niet echt (tenzij het budget hoger wordt dan de 1599 voor deze fiets).

Hebben jullie suggesties? Of do's or dont's aangaande de TX 800?
Ben je per sé op zoek naar staal? Zo nee, dan valt de Santos Travelmaster 2.6 Alu Special precies binnen je budget (minder dan 1599). Geen fratsen, V-brakes en Deore / LX groep. 27 speed.
chromo frame is nieuw voor mij maar bevalt erg goed!
bevalt erg goed!

Ben je per sé op zoek naar staal?
:?: :?:

Typische iets voor een 'Alu-adept'.. :zip:
grundig schreef:
chromo frame is nieuw voor mij maar bevalt erg goed!
bevalt erg goed!

Ben je per sé op zoek naar staal?
:?: :?:

Typische iets voor een 'Alu-adept'.. :zip:
Beetje kort door de bocht, vind je niet? Er staat toch nergens "ik wil staal", of lees ik eroverheen? Ik werd meer getriggerd door de opmerking over XT, het budget, en de wens eenvoudiger onderdelen te willen. En dan zullen er vast wel meer fietsen zijn die daaraan voldoen, en vast ook wel van staal, maar die ken ik niet.

Niet meteen een stempel op mijn voorhoofd drukken, m'n beste. Dat is niet zo netjes.
grundig schreef:Persoonlijk zou 30 versnellingen mij iets te veel van het goede zijn..
Dunne(re) ketting, grotere hoek = meer slijtage
Een 10v cassette is even breed als een 9v. De voorbladen zijn hetzelfde. Ergo: de ketting staat niet schever dan bij 9v.

.tsooJ
de ketting staat niet schever dan bij 9v.
idd, was ik even vergeten.. Dank 8)

Maar persoonlijk zie ik de toegevoegde waarde niet en die dunnere
ketting blijft een feit.. Dat was voornamelijk de reden dat ik het benoemde
Persoonlijk zou ik kiezen voor de TX 800.
Deze fiets is bijna 100% af. Vooral voor de prijs en ook nog een staal frame zou het voor mij erg aantrekkelijk zijn als ik een fiets zocht.

Nu ben ik bezig met het bouwen van mijn eigen fiets. Met een los TX 800 frame hehe ;)

Gr. Martin
@ Travelmaster,
Niet meteen een stempel op mijn voorhoofd drukken
'Santos-adept' beter..? :D
grundig schreef:@ Travelmaster,
Niet meteen een stempel op mijn voorhoofd drukken
'Santos-adept' beter..? :D
Absoluut:)! Niet gehinderd door enige kennis :lol: !
Alien schreef:
grundig schreef:Persoonlijk zou 30 versnellingen mij iets te veel van het goede zijn..
Dunne(re) ketting, grotere hoek = meer slijtage
Een 10v cassette is even breed als een 9v. De voorbladen zijn hetzelfde. Ergo: de ketting staat niet schever dan bij 9v.

.tsooJ
Dat ligt aan het verzet wat je rijdt en de toegepaste cassette. Maar de grootste slijtage zit in de portomonnee, voor dat ene kransje extra betaal je een stuk meer voor ketting en tandwielen
m-gineering schreef:
Alien schreef:Een 10v cassette is even breed als een 9v. De voorbladen zijn hetzelfde. Ergo: de ketting staat niet schever dan bij 9v.
Dat ligt aan het verzet wat je rijdt en de toegepaste cassette.
Uiteraard, maar dat geldt voor 9v evengoed, alsook 8v, 7v, etc.
Maar de grootste slijtage zit in de portomonnee, voor dat ene kransje extra betaal je een stuk meer voor ketting en tandwielen
Ongetwijfeld ook ooit waar voor dat toen hypermoderne, smalle, slijtagegevoelige, kwetsbare 9v spul, om van die 8v nieuwlichterij of het revolutionaire 7v cassettesysteem maar te zwijgen!

.tsooJ
Gewoon een cassette kopen opgebouwd uit losse kransen met name alles onder de 19tands. Dat zijn de kransen die worden versleten. Op die manier hoef je waarschijnlijk slechts een paar kransen per keer te vervangen. Op die manier kost t niet zo heel veel. denk dat iedereen het elke keer weer zonde vindt om in een keer die hele cassette in de bak te gooien.

Uiteraard gaat t bovenstaande alleen op indien tijdig de cassette wordt vervangen...
Gewoon een cassette kopen opgebouwd uit losse kransen
Hebben we het dan nog wel over een cassette.. 8)
Travelmaster schreef: Ben je per sé op zoek naar staal? Zo nee, dan valt de Santos Travelmaster 2.6 Alu Special precies binnen je budget (minder dan 1599). Geen fratsen, V-brakes en Deore / LX groep. 27 speed.
Niet per se. Maar beviel wel goed. De travelmaster vind ik geen optie. Geen fratsen, maar ook geen Magura's en volgens mij ook geen verlichting. Bovendien, ik heb met de MTB net overgestapt naar 29". Ik was niet van plan om het bij de trekkingfiets andersom te doen.

30 speed hoeft van mij trouwens ook niet...
Pipopopo schreef:Persoonlijk zou ik kiezen voor de TX 800.
Deze fiets is bijna 100% af. Vooral voor de prijs en ook nog een staal frame zou het voor mij erg aantrekkelijk zijn als ik een fiets zocht.

Nu ben ik bezig met het bouwen van mijn eigen fiets. Met een los TX 800 frame hehe ;)

Gr. Martin
Vertel? Hoe kom je aan een los frame?
grundig schreef:
Gewoon een cassette kopen opgebouwd uit losse kransen
Hebben we het dan nog wel over een cassette.. 8)
Ja.

.tsooJ