Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bestemming januari en februari?? - Forum Wereldfietser

Bestemming januari en februari??

Wij willen in januari en februari 8 weken gaan fietsen en zijn hard op zoek naar tips over de ideale bestemming! Het wordt onze eerste fietsvakantie, maar hebben veel reiservaring.
Heeft iemand tips over in welk land het goed fietsweer is in die periode? We hebben het liever te warm dan te koud. Ik heb een koga miyata forest lady, dus geen mountainbike, maar een trekkingfiets.
Landen die nu de revue passeren zijn Marokko en Thailand.

Alvast bedankt!
Thailand is inderdaad heerlijk in de periode vond ik. Heb in die periode Thailand-Laos gedaan (noord Thailand en Laos) in 4 weken. In 8 weken kan je natuurlijk nog meer van Thailand ontdekken. Heerlijk weer, heerlijk fruit!
Omdat het eerste reis buiten Europa was, hebben we dat tot gedaan m.b.v. routeboekjes van www.awol.nl, maar je kan ongetwijfeld ook prima zelf iets uitstippelen. En mochten jullie in Bangkok komen, vond ik een stadsfietstocht een aanrader, zie http://www.covankessel.com/

Marokko is ook prachtig, maar ben daar in april geweest. Ik vermoed dat in de bergen het in januari-februari lastig kan zijn.

Uiteraard zijn er veel meer geschikte landen. Denk zelf momenteel aan fietsvakantie op Cuba. Dat moet in dat seizoen ook prima te doen zijn.

Succes!
Dag Tim en Eva,
Met de oproep voor een "ideale bestemming" kan jullie vraag wel eens honderden reacties opleveren. Dit is een forum van liefhebbers van ideale bestemmingen in alle soorten en maten. So be prepared :)
Om alvast een duit in het ideale zakje te doen: in deze periode zijn Thailand en omgeving ideaal. Mooi weer en weinig regen.
Omdat je 8 weken hebt, raad ik je aan een rondje inclusief Laos te doen en Angkhor Wat mee te pakken in Cambodja. Je kunt dan relaxt starten in Thailand en na een paar weken ga je dan Laos in. Afwisselend zonder meer in cultuur en natuur.
Succes alvast met de voorpret en zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb als je enorm veel reacties krijgt. :wink:

Erik Veenstra
Ikzelf heb eigenlijk exact dezelfde vraag als Eva: veel reiservaring, 2x op fietsvakantie, februari/maart, hekel aan regen, goede fietsconditie.

Zelf ben ik al in Thailand, Laos en Cambodja geweest (vriendin nog niet), dus deze landen staan niet bovenaan. Peru staat weer wel bovenaan. Maar dat lijkt zeker in de Andes weer flink minder weer.

Andere leuke opties?