Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht stoeltjes voor buitensporters - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht stoeltjes voor buitensporters

Iedereen die wel eens fietst of wandelt heeft zo zijn eigen manier om zich ‘neer te zetten’ in en om de tent of op een welverdiend rustmoment. De een kan prima uit de voeten in kleermakerszit. De ander leunt tegen een boom (als die er is), de rugzak of de fiets. De volgende neemt liever een stoeltje mee. Persoonlijk ben ik wel van de picknicktafel-verplaats-variant, maar dat kan alleen maar als er een in de buurt staat. Sinds we kinderen hebben is het overigens minder belangrijk dat we goed kunnen zitten aangezien de kinderen na een dagje wandelen of fietsen wel zin hebben in een potje voetbal of een speeltuin. Dan komt er weinig van zitten.

Voor hen die zich wel tot een stoeltje wenden, een overzicht van enkele op dit moment verkrijgbare stoeltjes en de belangrijkste kenmerken. Dit overzicht is niet uitputtend, er zijn er vast meer. Ook staan in dit overzicht alleen stoeltjes die licht van gewicht, klein van pakmaat en gewoon in een (web)winkel in Nederland te koop zijn.

Bekijk het overzicht...http://www.voetstappeninhetzand.nl/cami ... ensporters
Handig, zo'n overzicht.

Het viel me wel op dat je bij de Alite Monarch een zithoogte van 0 cm hebt opgegeven. Hij zit toch wel echt het lekkerste als je hem op de twee pootjes neerzet en jezelf met je voeten in balans houdt. (Ongeveer in de hoek waarop hij op de foto staat.) Ik heb m even opgezet en kwam op een zithoogte van 19 cm uit, hoewel dat een beetje lastig te meten is. Het was voor mij doorslaggevend dat het een stoeltje met rugsteun is waarbij je van de grond zit en dat is nu niet te zien in je overzicht.
Hoi Sanne,

Bedankt voor je toevoeging. Misschien heb ik alleen de zithoogte van 0 cm vermeld, omdat ik altijd 'op de grond' zit en niet in 'evenwichtsstand'. Ik heb het aangepast in het overzicht.

Pieter-Bas