Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dazzer of hondefluitje - Forum Wereldfietser

dazzer of hondefluitje

Hoi fietsers,

Tijdens mijn laatste reis door Laos heb ik mijn dazzer verkocht aan een fietser die hem veel beter dan mij kon gebruiken.
Eigenlijk vond ik die dazzer ook een veel te groot apperaat.
Wie heeft er ervaring met een hondefluitje of een electronische variant, het liefst kleiner dan een dazzer.
Ik ben vooral geintresseerd in waar je zoiets kopen kan.

Groeten, John Telleman. :mrgreen:

Ik weet niet zo goed hoe groot die dazzer is.
Mijn vader heeft een jaar geleden een aparaat gekocht van ongeveer 6 bij 8 cm. Denk ongeveer 2 à 3 cm dik. Ik weet dus niet of je dit te groot vindt. Deze was te koop via een sport/outdoor winkel en via een dierenwinkel. Merk weet ik niet, maar kan ik achterhalen.
Nou John,

hebben wij een Dazer op jouw aanraden gekocht en dan doe je hem weg? Weet je nog iemand die de onze wil kopen? (50 Euro, inclusief adapter voor op het stuur) Wij hebben hem niet echt nodig gehad, want in Syrie was het koel genoeg vor ons om te fietsen, maar te warm voor de honden om ons achterna te hollen.

Leuk he zo´n dazzer. Maar vooral nuttig als gesprekstof. De enige manier waarop ie (eenmalig )goed werkt is gooien. Maar ja het kopen van dat ding is toch al met geld gooien. Dus neem gewoon die uitgespaarde Euro´s mee dan heb je tenminste genoeg voor de eerst volgende 50 honden of gebruik stenen. Die maken een stuk meer indruk....

Groeten,
Yeb en Anita

PS. mocht er nog iemand niet overtuigd zijn en zo´n ding nodig hebben. Hij is gratis af te halen. We zitten op het moment in Peru...

Beste Kees,

Jij moet wel een dierenvriend zijn. Voor de duidelijkheid, wij hebben geen aversie tegen honden maar de honden tegen ons. Wees gerust, ik zal niet snel in een hond bijten maar om me nu te laten bijten gaat me iets te ver..

Yeb

Is het al iemand opgevallen dat honden veel makker zijn in landen waar ze opgegeten worden? Moet een morfogenetisch veld vormen of zo....

Brechtix schreef:Is het al iemand opgevallen dat honden veel makker zijn in landen waar ze opgegeten worden? Moet een morfogenetisch veld vormen of zo....
Net zoals die waterkonijnen in Gent :wink:
Josie Dew zweert in haar boek ''In alle staten'' bij een dazzer. Ikzelf was vorig jaar maar wat blij dat ik het ding bij me had, in Noord-Portugal, toen ik zo'n loeder achter me aan had. Hij stopte abrupt toen ik de dazzer gebruikte en bleef licht-jankend achter. Stenen gooien helpt natuurlijk ook. En in veel landen vind je wel stenen, maar lang niet altijd en overal op het goede moment. En zo'n dazzer is handig aan het stuur te bevestigen en dus altij bij de hand. Ik weet niet hoe anderen er over oordelen, maar mij heeft het apparaatje (dat ik nu drie jaar heb, en dat bijna heel Europa én de VS coast to coast door is geweest) nog nooit in de steek gelaten.
ericpetra schreef:Josie Dew zweert in haar boek ''In alle staten'' bij een dazzer. Ikzelf was vorig jaar maar wat blij dat ik het ding bij me had, in Noord-Portugal, toen ik zo'n loeder achter me aan had. Hij stopte abrupt toen ik de dazzer gebruikte en bleef licht-jankend achter. Stenen gooien helpt natuurlijk ook. En in veel landen vind je wel stenen, maar lang niet altijd en overal op het goede moment. En zo'n dazzer is handig aan het stuur te bevestigen en dus altij bij de hand. Ik weet niet hoe anderen er over oordelen, maar mij heeft het apparaatje (dat ik nu drie jaar heb, en dat bijna heel Europa én de VS coast to coast door is geweest) nog nooit in de steek gelaten.
Hoe vaak ben je dan in een situatie geweest dat je een dazzer nodig had?Voor mezelf kan ik er in heel wat jaren en kilometers slechts twee bedenken waar het wel handig was geweest als ik er één had gehad. In België ben ik een keer achtervolgd door een Rottweiler. Gelukkig ging ik heuvelafwaarts, dus ik was sneller (ik wist niet dat ik zo goed kon sprinten) ;-) De tweede keer was toen er een hond aan mijn achtertas ging hangen, dit was in Equador tijdens een klim. Met stenen en geschreeuw kon ik die hond verjagen. Of dat ook met die Rottweiler was gelukt...?

Groetjes, Frank
Beste Frank, Ik kan me drie situaties herinneren. Een keer in Noord-Spanje (omgeving Burgos), in Noord-Portugal en in een gehucht in Arizona.
Overigens: twee vragen. Is het dazzer of dazer? En wie heeft (welke) ervaringen met hondenfluitjes? Groeten, Eric.

De meeste honden (99,99%) zijn niet agressief. Voor hun is het gewoon een spelletje om de 'buit' achterna te jagen. Aangezien die buit, de fietser, er toch altijd vandoor gaat wordt de hond alleen maar gestimuleert om het volgende keer weer te doen. Vindt ie leuk.

Dus wat doe je in zo'n geval: Remmen, afstappen, jezelf groot maken en een flinke brul geven. Dan gaat zelfs die Rotweiler van Frank met de staart tussen de benen ervandoor (tenzij het een getrainde waakhond is, oops).

Succes bij de volgende woef woef.