Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PETfleshouder met drie bouten? - Forum Wereldfietser

PETfleshouder met drie bouten?

Op mijn TravelMaster 2.6 alu zitten op zowel de schuine als staande buisdrie boutgaten voor PETfleshouders. Althans ik heb me laten vertellen dat die voor PETfleshouders zijn. Prima, maar nu ben ik op zoek naar zo'n houder die daadwerkelijk drie gaten heeft. Ik kom ze alleen maar tegen met twee boutgaten.

Wie weet er eentje met drie boutgaten?

Menno
Je zoekt een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Pak anders de boormachine?
Leon
Leon schreef:Je zoekt een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Pak anders de boormachine?
Leon
Nee bedankt. Wilde gewoon die drie gaten benutten omdat dat me steviger lijkt. Maar als zulke houders niet bestaan... dan niet. Ik ga er niet moeilijk over doen. Wil wel weten welke producten er te koop zijn! Maar ik kom nog niks tegen.
Ik ben een fan van de Bikebuddy mkIII: bruikbaar voor grote brandstofflessen onder de onderbuis (max 1 liter) of grote thermosflessen of extra grote alu bidons van max 2 liter bovenop de onderbuis of op de zitbuis.
Wim
Travelmaster schreef:Op mijn TravelMaster 2.6 alu zitten op zowel de schuine als staande buisdrie boutgaten voor PETfleshouders. Althans ik heb me laten vertellen dat die voor PETfleshouders zijn. Prima, maar nu ben ik op zoek naar zo'n houder die daadwerkelijk drie gaten heeft. Ik kom ze alleen maar tegen met twee boutgaten.

Wie weet er eentje met drie boutgaten?

Menno
Sommige petfleshouders steken ver uit naar onderen, veel verder dan een normale bidonhouder. Dan pak je dus de bovenste twee gaten. Maar er zijn ook Petfleshouders met doorlopende ruggegraat waar je zelf nog een gat bij zou kunnen boren
m-gineering schreef:
Travelmaster schreef:Op mijn TravelMaster 2.6 alu zitten op zowel de schuine als staande buisdrie boutgaten voor PETfleshouders. Althans ik heb me laten vertellen dat die voor PETfleshouders zijn. Prima, maar nu ben ik op zoek naar zo'n houder die daadwerkelijk drie gaten heeft. Ik kom ze alleen maar tegen met twee boutgaten.

Wie weet er eentje met drie boutgaten?

Menno
Sommige petfleshouders steken ver uit naar onderen, veel verder dan een normale bidonhouder. Dan pak je dus de bovenste twee gaten. Maar er zijn ook Petfleshouders met doorlopende ruggegraat waar je zelf nog een gat bij zou kunnen boren
Aha! Da's helder, dank! Ik heb dus gewoon meer montagemogelijkheden op mijn frame.
Er bestaat trouwens wel een houder die ontworpen is voor 3 gaten: Salsa Anything Cage. Maar die is niet specifiek voor PET-flessen, eerder voor slaapzakken of dergelijke.
Lasse schreef:Er bestaat trouwens wel een houder die ontworpen is voor 3 gaten: Salsa Anything Cage. Maar die is niet specifiek voor PET-flessen, eerder voor slaapzakken of dergelijke.
Díe heb ik dus eerder gezien, dank Lasse! Maar daar ben ik inderdaad niet specifiek naar op zoek. Toch nog eens kijken of die BikeBuddy iets voor me is.
Zijn die drie gaten niet gewoon voor de eigen 'multifunctionele flessenhouder' van Santos? Zie hier.

Afbeelding
Die kende ik al... maar Santos had volgens mij al drie gaten voordat ze met die houder kwamen. Heb die van Santos nog niet bij Van Herwerden gezien trouwens.
Travelmaster schreef:Heb die van Santos nog niet bij Van Herwerden gezien trouwens.
Over een paar weken zijn ze te bestellen. Ik heb een proefmodel getest en hij bevalt me prima!
Christophorus schreef:
Travelmaster schreef:Heb die van Santos nog niet bij Van Herwerden gezien trouwens.
Over een paar weken zijn ze te bestellen. Ik heb een proefmodel getest en hij bevalt me prima!
Hmmm... misschien dat ik dan nog even wacht, ik heb 'm niet direct nodig. Voor een klein ritje naar een camping en weer terug, kan ik zonder:)!
In de grote houder past ook een hele grote fles. Hier de 1,9 liter RVS Klean Kanteen fles in de houder.

Afbeelding

Het is een mooi product van Santos, goed bedacht om zoiets in een nette uitvoering te maken (ipv PVC pijp). De adviesprijs van de houder is € 27,95

Rob
Rob's Bikecenter