Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx 2013 Beltdrive-ready! - Forum Wereldfietser

Idworx 2013 Beltdrive-ready!

Hey pssssst, heb je het al gehoord?

Voor modeljaar 2013 zullen de frames van de Idworx Easy Rohler Evo en Off Rohler Evo geschikt zijn voor de montage van een tandriem! Wauw!! Wie had dat verwacht?!

Check: http://www.sintchristophorus.nl/idworx- ... e-ready-2/
Om van het gezeur af te zijn, en niet omdat hij er wat in ziet.
Wim
En alsof dat nog niet genoeg is komt daar dan ook nog een All-Rohler trekkingbike bij met schijfremmen?
Yep! Schijfremmen gaan er ook komen.

Maar wel met dikkere schijf en wat meer ruimte tussen de blokken. Met aangepaste velgen.
Wim schreef:Om van het gezeur af te zijn, en niet omdat hij er wat in ziet.
Wim
Wauw, da's een hele goede reden :shock:
Is wat hij zelf zegt.
Wim
Wim schreef:Is wat hij zelf zegt.
Wim
Het woord gezeur heb ik niet kunnen lezen, maar het komt er natuurlijk wel op neer. Wat ik echt opvallend vind is dat ze geen garantie willen geven aangaande mogelijke schade als gevolg van het belt gebruik. Maar ze willen dus de consument wel de keuzemogelijkheid aanbieden en voorbereid zijn op mogelijke nieuwe ontwikkelingen op beltdrive gebied (zoals bv die nieuwe gates belt center track en evt nieuwe opvolgers). Het is wel duidelijk dat er een markt is voor riemaandrijving, die ook niet meer weg gaat. Dus graantje meepikken is logisch.

Benieuwd of dat juridisch gesproken mogelijk is, je faciliteert als fietsfabrikant immers wel riemgebruik door een gat in je frame op te nemen en door nadrukkelijk op je site te vermelden dat de fiets belt-ready is. Hopelijk hebben ze een goede advocaat erbij gehad om mogelijke amerikaanse schadevergoedingstaferelen te voorkomen :).

PS. grappig dat ze bij Santos toch nog een riemschermkastdinges hebben ontwikkelt, want ja, je witte broekspijpen kunnen ook smerig worden van stof en modder. Hilarisch!
Als ik het goed lees gaat GG er van uit dat de belt systemen steeds beter worden. En dan zijn deze fietsen er al op voorbereid. Wat een plus is. Extra verkoop argumentje.
Ik vind het mooi en begrijp dat keuze puur commercieel gedreven is.
Verder zag ik ook dat ze schijfremmen gaan aanbieden.
Mooi allemaal de tijd gaat voorruit zullen we maar zeggen.
Vind alleen de communicatie niet echt heel sterk.
Persoonlijk zou ik er een positieve draai aangeven het klinkt mij nu te veel als het mot maar omdat ze het willen.
Bakker heeft u peentjes taart. :lol:
AB schreef:PS. grappig dat ze bij Santos toch nog een riemschermkastdinges hebben ontwikkelt, want ja, je witte broekspijpen kunnen ook smerig worden van stof en modder. Hilarisch!
Dat was een wens van de klant. De klant vraagt, Santos draait.
Wimmert schreef: Vind alleen de communicatie niet echt heel sterk.
Persoonlijk zou ik er een positieve draai aangeven het klinkt mij nu te veel als het mot maar omdat ze het willen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar op mij komt het juist eerlijk over. Ik zou er meer moeite mee hebben als er een nietszeggende marketing-spreuk bij zou zitten.
Bob ten Have schreef:
Wimmert schreef: Vind alleen de communicatie niet echt heel sterk.
Persoonlijk zou ik er een positieve draai aangeven het klinkt mij nu te veel als het mot maar omdat ze het willen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar op mij komt het juist eerlijk over. Ik zou er meer moeite mee hebben als er een nietszeggende marketing-spreuk bij zou zitten.
Inderdaad, ik waardeer net de eerlijkheid van de communicatie. ("We vinden de riem maar niets, maar er is vraag naar en wie weet wordt de riem in de toekomst beter.")
Een positieve draai aan geven = een oneerlijk commercieel praatje. Nee dank u!

Renaat
Christophorus schreef:
AB schreef:PS. grappig dat ze bij Santos toch nog een riemschermkastdinges hebben ontwikkelt, want ja, je witte broekspijpen kunnen ook smerig worden van stof en modder. Hilarisch!
Dat was een wens van de klant. De klant vraagt, Santos draait.
Ik snap het, niks mis mee met mensen die teveel geld hebben, hun broek schoon willen houden, niet geinteresseerd zijn in fietstechniek/onderhoud en zelden buiten de gebaande wegen komen. Daar is de riem perfect voor. En op het strand lijkt ie me ook perfect. Benieuwd naar de eerste klant die een volledige "riemkast" wil en voor long blade spatborden kiest. Is er uberhaupt nog een stalen onderdeeltje/boutje op zo'n Santos Lite dat mogelijkerwijs wel wil roesten?, zoals opgeschuurde tubus dragers, koppen van aangedraaide boutjes, etc?
Beetje kort door de bocht. Op zich kan zo'n riem best handig zijn.

Afbeelding
AB schreef:
PS. grappig dat ze bij Santos toch nog een riemschermkastdinges hebben ontwikkelt, want ja, je witte broekspijpen kunnen ook smerig worden van stof en modder. Hilarisch!
Heb ik verleden jaar ook al op verzoek van een klant gemaakt, alleen die van mij schermt meer af (ook de zijkant). :D

Over IDworx: Doe iets goed, of doe het niet.... Niet half (nou vooruit dan, maar we garanderen niets)
Met een positieve draai bedoel ik niet een bull shit commercieel praatje. Overigens zouden wij met zijn allen zo door heen prikken.
Ik snap idworx wel hoor die willen gewoon het beste van het beste verkopen.
de vraag is alleen hoeveel mensen hebben geld over voor kwaliteit?
Ik herinder mij mijn bezoek aan een dealer bij mijn ouders in de buurt, waar een rij idworx fietsen stonden. Stuk voor stuk prachtig(ik kan op recht genieten van zulke mooie kwaliteit) maar bestoft en het streepjes code prijsje was verbleekt. En een kak madam die zei meneer ik ga toch geen 9000€ uitgeven voor twee fietsen? En 14versenellingen vond ze te weinig want ze had er nu 24. Ze was opzoek naar twee nieuwe fietsen om te toeren. De verkoper en de mevrouw praten volledig langs elkaar heen. Jammer want het zijn hele mooie fietsen!
Net de mededeling gelezen op de idworx-site
http://www.idworx-bikes.de/nl/riemaandrijving.php

Advies aan Idworx om hun tekst aan te passen. Een teveel aan trots wordt ook wel arrogantie genoemd.
Op deze manier je produkt proberen te promoten, lijkt me niet de juiste.
Ik vind het juist heel verstandig. Ik heb veel meer moeite met het commerciele geplug van een wat mij betreft overbodige en problematische constructie.
Wim
De een noemt het eerlijk, ik lees het als niet welwillend.