door
AB » di 28 aug, 2012 23:09
Wim schreef:Is wat hij zelf zegt.
Wim
Het woord gezeur heb ik niet kunnen lezen, maar het komt er natuurlijk wel op neer. Wat ik echt opvallend vind is dat ze geen garantie willen geven aangaande mogelijke schade als gevolg van het belt gebruik. Maar ze willen dus de consument wel de keuzemogelijkheid aanbieden en voorbereid zijn op mogelijke nieuwe ontwikkelingen op beltdrive gebied (zoals bv die nieuwe gates belt center track en evt nieuwe opvolgers). Het is wel duidelijk dat er een markt is voor riemaandrijving, die ook niet meer weg gaat. Dus graantje meepikken is logisch.
Benieuwd of dat juridisch gesproken mogelijk is, je faciliteert als fietsfabrikant immers wel riemgebruik door een gat in je frame op te nemen en door nadrukkelijk op je site te vermelden dat de fiets belt-ready is. Hopelijk hebben ze een goede advocaat erbij gehad om mogelijke amerikaanse schadevergoedingstaferelen te voorkomen
.
PS. grappig dat ze bij Santos toch nog een riemschermkastdinges hebben ontwikkelt, want ja, je witte broekspijpen kunnen ook smerig worden van stof en modder. Hilarisch!