Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Velo Orange VO Triple crankset? - Forum Wereldfietser

Velo Orange VO Triple crankset?

Heeft er iemand ervaring met of meer technische info over de Velo Orange VO Triple crankset?

Ziet er mooi uit en komt op verschillende vlakken overeen met de vaak aanbevolen Sugino XD: Q-factor van ca 160mm, 110/74 BCD, koudgesmeed. Verschil: Sugino is geanodiseerd, VO is polished. VO heeft geen verborgen kettingbladschroef in tegenstelling tot de XD (is dat vervelend aan de XD?). En de bijgeleverde kettingbladen, hoe verhouden die zich tot TA bladen? Veel slechter of valt dat mee?

edit: 2 jaar geleden kreeg Velo Orange niet zo'n lovende kritiek voor wat betreft kwaliteit

Afbeelding
Lasse schreef:Heeft er iemand ervaring met of meer technische info over de Velo Orange VO Triple crankset?

Ziet er mooi uit en komt op verschillende vlakken overeen met de vaak aanbevolen Sugino XD: Q-factor van ca 160mm, 110/74 BCD, koudgesmeed. Verschil: Sugino is geanodiseerd, VO is polished. VO heeft geen verborgen kettingbladschroef in tegenstelling tot de XD (is dat vervelend aan de XD?). En de bijgeleverde kettingbladen, hoe verhouden die zich tot TA bladen? Veel slechter of valt dat mee?
Als hoogglans gepolijst geen dwingende eis is, zou ik ook verder kijken. De buitenkant is netjes, de binnenkant valt mij tegen. Zelf zie ik dat graag wat evenwichtiger.

De verscholen poot van de XD is zeker geen plus, ik zie geen voordelen en het heeft wel twee nadelen: monteren en demonteren van de balden is stukken lastiger, en de pin die voorkomt dat de ketting tussen bld en crank valt zit dus altijd verkeerd, dus dat is ook weer extra werk
Ok, dan laat ik de VO links liggen. Bedankt voor het duidelijke antwoord!

Gaat uw voorkeur dan naar de Sugino DX ipv de XD wegens die vervelende verborgen arm? (bij kleine bladen ten minste, bv 24, 34, 46) Of heeft de DX andere nadelen?
Lasse schreef:Ok, dan laat ik de VO links liggen. Bedankt voor het duidelijke antwoord!

Gaat uw voorkeur dan naar de Sugino DX ipv de XD wegens die vervelende verborgen arm? (bij kleine bladen ten minste, bv 24, 34, 46) Of heeft de DX andere nadelen?
de DX is modern breed (in zijaanzicht gezien) , maar uiteraard de aangewezen weg als je de bladen van een modern crankstel wil recyclen of een 22T wil
Op de site van sugino http://www.suginoltd.co.jp/english/prod ... nglish.htm is nog sprake van de alpina2. Lijkt op een XD maar zonder verstopt pootje. En ook in PCD 110/74 voor de triple. Alleen hoe je er aan kunt komen is mij onduidelijk. Google leverde mij alleen USA hits op. Ik ben ook op zoek, want na de winter wordt mijn crankstel ook vervangen.

Groet Remco
De binnenkant valt inderdaad wat tegen maar voor het geld is het toch wel een hele aardige triple; ik heb hem op mijn stalen racefietsje zitten (24/36/48). Afwerking van de doppen is wél zeer matig (en een onhandige inbus-maat), ik heb ze weggelaten.