Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Kunming naar Hanoi - Forum Wereldfietser

Fietsen van Kunming naar Hanoi

Dag fietsers!

Wij (Floor, Thekla en Lot) willen in februari in een maand van Kunming naar Hanoi fietsen. We oriënteren ons nu op de mogelijkheden en maken daarbij graag gebruik van jullie ervaringsdeskundigheid!

Zijn er mensen die deze route ook hebben gefietst en tips voor ons hebben? We zijn ervaren reizigers en ontwijken het avontuur zeker niet, maar voorkomen graag onnodige risico's en onaangename verrassingen. :-) Fietsen buiten Europa hebben we niet eerder gedaan, wel binnen Europa.

Wat zijn de ervaringen met organisaties als AWOL en Vlieg en Fiets? Is een dergelijk routeboekje een meerwaarde of is de route ook goed zelf uit te vinden? Welke kaarten zijn dan belangrijk/handig om te hebben?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Lot, Floor en Thekla.
Hallo Lot, ik ben zelf afgelopen Februari voor het eerst op fietsvakantie geweest door Noord-Thailand.
Ik heb de reis geboekt bij AWOL en was daar heel tevreden over.
Omdat het m'n eerste keer was (en alleen) vond ik het aantrekkelijk om een routeboekje en een ticket met meer toegestane bagage te kopen bij AWOL.
Tja, het is een afweging. Het kost je iets extra maar je hebt geen gezeur op de luchthaven als je daar met je fietsdoos staat.
De route had ik achteraf ook zelf kunnen maken maar het was toch een hele mooie en het gemak van een fietsboekje is heel aantrekkelijk.


Groeten, Michel
Misschien heb je iets aan de informatie van onze website, daar staat ook het traject Kunming-Hanoi op beschreven:

http://members.home.nl/edmyrthe/index.htm

Succes!
Lot, Floortje en Thekla,

Er zijn wat verschillende routes van Kunming naar Hanoi, grootste verschil is wel of niet langs de rode rivier in Vietnam. De AWOL route gaat door de bergen over Sapa wel zwaar maar waarschijnljk de mooiste route. Zelf hebben wij van Kunming tot aan de rode rivier gefietst heel relaxt via het beroemde stone forrest, Jianshui naar Yuanyang. Onze route is vandaar naar het noorden gegaan. Fietsen in Yunnan is prima te doen wij hebben er drie maanden met veel plezier rondgefietst. Er is een taalprobleem maar onze ervaring is dat ze oplossingsgericht zijn en helpen waar kan.

Kijk ook even op de site van Asian Way of Life voor de routes. wij hebben ze niet gebruikt maar gewoon in China een kleine wegatlas gekocht en een beetje gokwerk. Verdwalen op een ronde aardbol is welhaast niet mogelijk.

In elk geval veel succes.

Groet,
Paul
Hoi hoi,
Ik ga over een paar weekjes naar Noord-Vietnam! We hebben eerst ook overwogen om de route van Kunming naar Hanoi (of andersom) te fietsen maar hebben uiteindelijk besloten om een ronde door Noord-Vietnam te maken vanuit Hanoi. Na eerst alles zelf te willen doen hebben we toch via AWOL geboekt omdat dat wel wat gemak geeft. Op 23 oktober komen we weer terug en dan kunnen we jullie alles vertellen over hoe het bevallen is en wat onze tips zijn mbt de route.

groet Karlijne
(die al heel veel zin heeft in de vakantie :-))
Verre fietser, prachtige site die we al hadden gespot. We zullen gebruik maken van jullie ervaringen. Paul, fijn dat ook in China de wereld rond is! :-) We willen via Sapa gaan, omdat dat de mooiste route lijkt. Karlijne, veel plezier en we horen graag jullie ervaringen!
Hebben besloten het zonder AWOL oid te doen, omdat de meerprijs wel erg veel is en we het toch ook leuker vinden alles zelf wat uit te zoeken.

In dat kader: welke kaarten zijn goed om te hebben in dit gebied en zijn er bijzondere tips op het gebied van accommodatie onderweg?