Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot gezocht wereldreis - Forum Wereldfietser

Reisgenoot gezocht wereldreis

Hi,
Ik, Jasper Peersmans, vertrek op wereldreis door heel veel landen waarbij ik onderweg zo goed mogelijk de mensen ga helpen .
Deze reis staat in het teken van de kankervereniging.
hopelijk zijn er enkelen die mee met mij deze tocht willen maken, ook al ben ik zeer lang onderweg.
mvg, jasper
Niet dat ik mee kan gaan, maar mijn eerste vraag zou zijn:
Ga je op de fiets?
HansvanderVeeke schreef:Niet dat ik mee kan gaan, maar mijn eerste vraag zou zijn:
Ga je op de fiets?
Daarnaast: wat is zeer lang? Drie maanden, drie jaar? Welke landen, welke kankervereniging? Sponsortocht?Wanneer vertrek je?
zou wel eens lang kunnen zijn, leef volledig op de fiets, dus ik zie wel waar het me/ons brengt :)
Ik denk niet dat je op deze manier snel iemand vind.... :roll:
Mocht ik nog student zijn en niet gebonden zijn aan allerlei zaken die ik eigenlijk niet nodig heb, maar op dit moment niet durf los te laten, zou ik zeker wel geïnteresseerd zijn. :-)

Startdatum/periode is natuurlijk altijd handig.
Ik begrijp het wel, eerst of je gaat of niet en al die secundaire vragen...komt goed.
A good traveller doesn't plan too much(Loa Tse). Beetje spontaniteit, flexibiliteit is relaxed. Gereisd en als het bevalt blijf je langer en anders move on. Ga volgend jaar pas weer en 1 jaar...5 jaar geen idee, richting horizon :D

Vrijheid!
Sagarmatha schreef:Ga volgend jaar pas weer en 1 jaar...5 jaar geen idee, richting horizon :D
Dat je daar tijd voor hebt... :shock:
Henrie schreef:
Sagarmatha schreef:Ga volgend jaar pas weer en 1 jaar...5 jaar geen idee, richting horizon :D
Daar maak je tijd voor...als je geen hypotheek, kinderen, relatie hebt.
gios schreef:
Henrie schreef:
Daar maak je tijd voor...als je geen hypotheek, kinderen, relatie hebt.
...of werk, want de gemiddelde werkgever zal het niet fijn vinden als je een jaar, laat staan 5 jaar, er tussen uit knijpt... Maar ja, waar ga je dat dan van bekostigen? Spaargeld (terwijl je geen werk hebt)? En je moet er ook maar zin in hebben natuurlijk, zo lang van huis en haard weg, maar dat zal voor de echte wereldfietser niet zo'n probleem zijn, vermoed ik... ;)
Uit ervaring kan ik spreken dat mijn werkgever zeer blij was toen ik na 13 maanden weer op haar stoep stond. Op vrijdag landde ik op Schiphol, zondag stond ik alweer te werken. De klap kwam later...
gios schreef:Uit ervaring kan ik spreken dat mijn werkgever zeer blij was toen ik na 13 maanden weer op haar stoep stond. Op vrijdag landde ik op Schiphol, zondag stond ik alweer te werken. De klap kwam later...
Oh, ik denk dat mijn werkgever ook heel blij is wanneer ik weer terug zou zijn. Alleen de 13 maanden daarvoor, zou hij wat minder blij mee zijn, denk ik... ;)
On topic maar weer: Ik zou graag meegaan, maar: vrouw, kinderen, hypotheek, werk beletten mij.
de planning is om zo ver mogelijk te geraken, en we zien wel waar het me brengt.
een jaar ergens fietsen met tijdsdruk om ergens te raken lijkt me geen goed idee, geniet vooral op de fiets
Jaspichev schreef:de planning is om zo ver mogelijk te geraken, en we zien wel waar het me brengt.
een jaar ergens fietsen met tijdsdruk om ergens te raken lijkt me geen goed idee, geniet vooral op de fiets
Dat is het plan, niet de planning... :lol: ! Ik wens je veel plezier, volgens mij zit je er wel relaxed in!
Travelmaster schreef:
Jaspichev schreef:de planning is om zo ver mogelijk te geraken, en we zien wel waar het me brengt.
Dat is het plan, niet de planning... :lol: ! Ik wens je veel plezier, volgens mij zit je er wel relaxed in!
dat is het zeker, ga op zoek naar avontuur en omdat het om persoonlijke en familiale redenen niet meer lukt, vandaar.
hopelijk vind ik hier iemand die ook niet wil sterven voor die alles gezien heeft en er alles aan wil doen om dit te bereiken :)
Jaspichev schreef:hopelijk vind ik hier iemand die ook niet wil sterven voor die alles gezien heeft en er alles aan wil doen om dit te bereiken :)
Nu is er veel te zien in de wereld, maar álles zien is wel erg ambitieus.
Toch zul je je iets meer voor moeten bereiden dan "We zien wel". Zo kun je bijvoorbeeld in sommige landen beter niet fietsen in bepaalde delen van het jaar. Niet omdat je dan nat wordt, maar bv omdat de wegen drie maanden lang niet begaanbaar zijn, de veerboot een maand niet vaart of het zo heet is dat Frank van Rijn het zelfs niet meer leuk vindt. Ook zijn er landen waar je de binnenkomst moet plannen vanwege het visum dat je nodig hebt of waar je maar een beperkt aantal dagen mag zijn.
Kijk eens naar oudere discussies op dit forum en op websites van de forumleden, daar staan schatten van informatie op.
Voor het vinden van een reisgenoot heb je denk ik meer kans zodra je een of meer opties hebt voor een richting waar je naar toe wilt gaan.
Succes,
Leon
Leon schreef:Ook zijn er landen waar je de binnenkomst moet plannen vanwege het visum dat je nodig hebt of waar je maar een beperkt aantal dagen mag zijn.
Om nog maar te zwijgen over bepaalde inentingen die toch raadzaam zijn voor het reizen in bepaalde landen.
Leon schreef: Voor het vinden van een reisgenoot heb je denk ik meer kans zodra je een of meer opties hebt voor een richting waar je naar toe wilt gaan.
Inderdaad. En wat zicht om vertrekdatum helpt ook wel. Ook wat meer uitleg bij:
Jaspichev schreef: Deze reis staat in het teken van de kankervereniging.
is wel op zijn plaats.
Jaspichev schreef:en omdat het om persoonlijke en familiale redenen niet meer lukt,
Ook eerlijk, maar of het een stimulans is voor andere mensen om mee te gaan?

Renaat
Revanho schreef: Ook eerlijk, maar of het een stimulans is voor andere mensen om mee te gaan?

Renaat
Wat de meerwaarde van zo'n opmerking is?

Zo'n reis zal een enorme positieve impact op je maken als persoon. En bij terugkomst zul je je waarschijnlijk nog meer afvragen waar we hier in dit verwende land zo druk om maken. Als je het geld en middelen hebt, plus het lef om zekerheden achter te laten, altijd doen. Mooiere resetknop kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik heb er bij voorbaat al bewondering voor i.i.g. en zou willen dat ik het ook zou durven.