Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laatste stuk barcelona - Forum Wereldfietser

Laatste stuk barcelona

Heeft iemand ervaring met het laatste stuk naar barcelona te fietsen. In het boekje van benjaminse wordthet afgeraden.
Barcelona van de noordkant binnenfietsen kan alleen maar via zeer drukke wegen: is echt geen pretje. Ik heb eindeloos lopen zoeken naar een mogelijkheid, maar kwam iedere keer op een drukke weg uit. In de stad zelf is een net van fietspaden en fietsstroken, maar deze houden bij de stadsgrens op.

Ik zou voor dat laatste stukje echt de trein nemen naar Barcelona. Je kunt vanaf Girona het fietspad over het voormalige spoortje naar Sant Filiu de Guixols nemen. De kustwegen van Sant Filiu naar Tossa de Mar en van Tossa naar Lloret de Mar vallen mee met verkeersdrukte. Verreweg het meest verkeer naar deze populaire badplaatsen komt haaks uit het binnenland. De kustwegen hier klimmen en kronkelen en zijn niet zo aantrekkelijk voor het autoverkeer. Je hebt wel fraaie uitzichten over de Middellandse Zee.
Van Lloret kun je nog redelijk op het station van Blanes komen, maar daar voorbij begint de ellende van de verkeersriolen.
bert claes schreef:Heeft iemand ervaring met het laatste stuk naar barcelona te fietsen. In het boekje van benjaminse wordthet afgeraden.
Bert (Sitters) heeft gelijk. Ik zou er nog aan toe willen voegen. Als je met vliegtuig bent, ga dan vanaf Girona met Transavia terug naar nl. Girona luchthaven is makkelijk met de fiets bereikbaar. Er is een hele goede busverbinding naar Barcelona. Ik heb mijn fiets gewoon in een hotel schuur achter slot achtergelaten tot ik terug kwam. Vlakbij luchthaven is een camping en zijn voldoende hotel(letjes) en habitationes.
Rob W
tussen Lloret en Blanes vond ik het al ruk maar met de trein vanaf Blanes naar Barcelona is heel goed te doen volgens mij met de fiets mee. Wel moet je de buggy poortjes gebruiken op place de cataluna om naar boven te komen.
Helemaal rustig wordt moeilijk maar als je niet via de kust maar via een binnenland route rijdt (Hostalric, Sant Celoni en verder) is het best te doen (vind ik). Tenzij je echt geen auto wilt tegenkomen. Vanaf ongeveer Granollers kan je de rivier Besòs volgen. In het begin heb je soms een overwoekerd paadje( ik heb daar de parallel lopende weg genomen en inderdaad word je wel eens ingehaald door een vrachtauto, nou en….maar zeker de laatste 10 kilometer krijg je een koninklijke entree Barcelona in, tot aan de Middellandse zee, waar de Besòs in uitmondt.