Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Libië open voor individuele reizigers? - Forum Wereldfietser

Libië open voor individuele reizigers?

Hallo WF'ers,

Wie weet of Libië zijn grensen heeft geopend voor individuele reizigers?
Sinds de 'vrede' met de U.S.A. zou Gadhaffi zijn land meer open stellen voor vreemdelingen. Hopelijk is de verplichte groepsreis en gids verleden tijd.

Ken jij iemand die recent in dit land heeft gereisd? Laat het a.u.b even weten.

Groeten, John.

Een motorrijdende vriend (vorig jaar in Afrika geweest, niet in Libie) van mij zegt desgevraagd:
Het laatste wat ik gehoord heb ik dat je geen uitnodiging meer nodig hebt voor een visum als je met tenminste 4 personen bent. Ik heb onderweg ook mensen ontmoet die alleen waren (op motor/met auto), alleen moesten die wel een gids huren en hadden die wel een uitnodiging nodig om een visum te krijgen...
Zie ook: http://www.sahara-overland.com/country/libya.html

En het Sahara-forum voor motorreizigers:
http://www.horizonsunlimited.com/cgi-bi ... LastLogin=

Succes,

Gaele

Gaele bedankt!

:cry:
Wij zijn net terug van Libie, het is een fabeltje dat je geen uitnodiging moet hebben .Wat wel kan is alleen reizen.De man waar je de uinodiging van koopt komt je halen aan de grens, uiteraard betalend !Hij is ook verantwoordelijk voor jou.Wij hadden een deal : uitnodiging , samen naar tripoli, in de Sahara kun je toch niet alleen , dus gids, en de rest hebben we onder ons gedaan :SCHITTEREND!!!!!!!!!!!

Hoi Kistje,

Welke grens bedoel je?
Waarom kan je in de Sahara niet zonder gids reizen?
Wat is 'onder ons gedaan'?
Kun je iets duidelijker en uitgebreider je verhaal vertellen, ik vind het namelijk heel interessant om je voetsporen te gaan bekijken.'

Groeten, John.

johntelleman schreef: Waarom kan je in de Sahara niet zonder gids reizen?
Ik meen dat de Libische overheid een gids verplicht stelt voor groepen vanaf 2 of 4 personen. Zoals al aangegeven, ben je verplicht visums per vier aan te vragen. Ik heb begrepen dat als je eenmaal binnen bent je relatief vrij kunt bewegen. Ik heb, inmiddels een paar jaar geleden denk ik, gehoord van iemand die heeft proberen te ligfietsen in Libie. Hij heeft het echter redelijk snel opgegeven omdat hij continue gestopt werd door de politie.

Zoals ik het begrepen heb is Libie binnen komen, misschien lastig maar prima te doen. Individueel rondreizen zonder gids zou ook geen grote problemen opleveren als je eenmaal binnen bent. Ik heb slechts over een poging om te fietsen gehoord en dat was dus geen succes. Als je met een groepje gaat fietsen en de kosten van een volgwagen met de gids wilt dragen lijkt mij dat het mogelijk moet zijn.

mvg
Wilco