Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring NL-Nice via Franse alpen,bv via 'kettler route' ? - Forum Wereldfietser

ervaring NL-Nice via Franse alpen,bv via 'kettler route' ?

Hoi,

nog op en neer twijfelend tussen vertrek naar Praag of richting Middellandse zee - vertrek over 1,5 week :roll: vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de Kettler route sud-ost frankreich?
http://www.kettler-verlag.de/sofrank.htm

Ik zie Nice wel voor me als mooi eindstation, en de fietsrouteplanner.eu bedacht dit voor me: groene weg tot ongeveer de hoogte van Geneve, daarna door de franse alpen via oa Albertville, Briançon dichtlangs Italiaanse grens naar nice.

Ziet er behoorlijk pittig uit zo op relief kaartje van google maps. hier misschien iemand die deze, of een soortgelijke route gefietst heeft? hoe was het? en ook qua dagafstanden over deze laatste etappe albertville - nice ?
begin september wacht mijn baas namelijk weer op me .. :|
(en zou in de 3 weken ook wel enkele daagjes de benen willen vertroetelen in het zwembad :) dus niet continu doortrappen, laten we zeggen 15 fietsdagen)

groetjes,Tom
Tom Sebogo schreef: Ziet er behoorlijk pittig uit zo op relief kaartje van google maps. hier misschien iemand die deze, of een soortgelijke route gefietst heeft? hoe was het?
Niet via de Franse Alpen, maar wel NL -> Nice.

Maastricht - Rome (deel 1) Benjaminse
Basel - Albenga (Benjaminse)
Albenga - Nice (Benjaminse)

Maatricht - Basel is niet lastig, Basel naar Albenga moet je over of onder de Simplonpas (afhankelijk tijdstip, dag van de week, weer wel/niet doen). Voor de rest niet moeilijk. Albenga naar Nice moet je over wat uitlopers van de Alpen heen, dat zijn nog twee leuke puisten maar dat is over twee dagen verdeeld best te doen.
Er is een aardige gids van Luc Oteman met routes in zuid-frankrijk, zie http://www.opdefiets.net/ (Frankrijk, bovenaan). Zelf ben ik daarmee van Avignon (bijna) naar Nice gefietst, een erg mooie route. Je kunt met de Groene weg naar Avignon of Suze-la-Rousse en daar die route oppakken. Maar dit zal niet de meest efficiente weg zijn om in Nice te komen.
ok, dank voor de tips.
die route van Luc Oteman klinkt ook zeker niet slecht. ga ik in gedachten houden.

Want uiteindelijk ga ik toch richting Praag, + stuk in Tsjechie rondfietsen. een stukje Provence + alpen misschien maar even in het najaar pakken.

Groet