Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Terraliner Lady - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Terraliner Lady

Yesss!!!!! Dit fietsgroentje is vandaag naar Deurne afgereisd om een, weliswaar, gebruikte Koga Miyata Terraliner Lady op te halen. Ik ben zóóó ontzettend blij met m'n nieuwe fiets. Uiteraard heb ik een proefrondje mogen rijden, ik merkte al gelijk dat een ATB iets heel anders is dan een huis-tuin-en-keukenfiets, maar wel supergaaf!! Het schakelen is iets waar ik echt aan moet wennen, evenals de zithouding enz.... Het enige wat ik hier aan kan doen is FIETSEN!!!! Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Tja, ik ben nog maar 4 maanden bezig met fietsen, dagtochten en solo-bruggen-wielerrondes.... dus het zal nog niet zo snel gaan. Hebben jullie nog tips voor dit fietsgroentje? Oja, met de kleding komt het goed, deze heb ik via internet besteld (ik ben een volle vrouw, dus val net buiten de standaardmaten)
deze :)

http://link.marktplaats.nl/579013117

mooie fiets gefeliciteerd en vele fijne kilometers gewenst!
Ja dat is hem!!! Super fijne fiets :-) Ik weet zeker dat ik er veel plezier mee ga hebben
Heel goede keuze!
Mooie fiets.

Zelf ben ik een hartslagmeter-fan.
Dan heb je zicht op de intensiteit van je inspanning.
Je kan dan optimaal op vetverbranding rijden en je leert wat over je lichaam.

Veel leuke fietskilometers!
applemeisje schreef:Koga Miyata Terraliner Lady op te halen.
proefrondje mogen rijden, ik merkte al gelijk dat een ATB iets heel anders is dan een huis-tuin-en-keukenfiets, maar wel supergaaf!!
Dit is beslist een fijne fiets voor je, maar men noemt dit geen ATB of MTB, maar een hybride.
Veel fietsplezier.
Leon
lowprofile schreef:Heel goede keuze!
Mooie fiets.

Zelf ben ik een hartslagmeter-fan.
Dan heb je zicht op de intensiteit van je inspanning.
En ik geloof dat gepiep van die krengen niet, ik ga liever op mij zelf af ;)
Luisteren naar je eigen gepiep werkt ook prima.

.tsooJ
Je zit dacht ik in de goede zone als je nog zonder veel moeite een normaal gesprek kan volgen. Als dat niet meer kan ga je te hard. Ik begrijp dat als je 15 km p/u fiets je dit makkelijk kan doen. Maar ik bedoel zo hard mogelijk dat dat nog kan :)
Waarom noem je deze fiets een hybride? Ben zelf werkzaam als buschauffeur, en bestuur bijna dagelijks een 12 meter lange hybride stadsbus. Deze loopt op zowel elektriciteit als op haar dieselmotor..... echter geldt niet natuurlijk niet voor m'n hybride fiets. :-)
applemeisje schreef:Waarom noem je deze fiets een hybride?
Omdat er geen officeel vastgestelde regels zijn voor namen van fietsen kijk ik liever plaatjes in google:: hybride en ATB, etc.
De term hybride voor fietsen stamt van rond 1990; hybride auto's waren er toen nog niet echt. Die fietsen die toen in zwang kwamen hielden het midden tussen een mountainbike en een wielrenfiets en iemand moet vervolgens de naam hybride verzonnen hebben.
Leon
Oké, je hebt dus wezenlijke verschillen tussen hybride, ATB, MTB en racefietsen. Voor mij is het allemaal één pot nat (nog wel).... maar door veel te vragen en te lezen kom je een heel eind
applemeisje schreef:Waarom noem je deze fiets een hybride?
Hybride betknt kruisingsproduct, in dit geval een kruising tussen MTB onderdelen en een lichter frame en wat breed uitgevallen racefietswielen.
Ooooo, dus nu ben ik de trotse eigenaar van een mengelmoesje-fiets ;-) Zo'n fiets a lá "kloddertje hier, kloddertje daar" :-D hahaha....