Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee op binnenlandse vlucht in Japan - Forum Wereldfietser

Fiets mee op binnenlandse vlucht in Japan

We zijn dit jaar naar Japan geweest (nee, niet met de fiets, gewoon de trein) en als we het kunnen betalen willen we volgend jaar weer. Dan wel met de fiets. We willen dan naar Takamatsu vliegen op het eiland Shikoku om een lange tempelpelgrimstocht te gaan maken. Echter geen bekende maatschappij die (met een tussenstop in Tokyo of Osaka) op Takamatsu vliegt. Wel nationale maatschappijen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke reis? Dus verschil van maatschappij en dan ook nog naar een heel klein vliegveld?

Hoi Trudy,
Ook in Japan is er een heel leuke Vereniging van Wereldfietsers, De Japanese Adventurous Cyclist Club (JACC). Deze club heeft ook een website waar je dit soort vragen kunt stellen (even zoeken en dan vind je de link).

De JACC heeft bovendien een heel informatieve engelstalige site voor buitenlandse fietsers. Die site vind je hier.
Op deze site vind je bijvoorbeeld de hospitality list, een lijst met leden van de vereniging waar je kunt overnachten (DE MOGELIJKHEID om met de werkelijke cultuur van een land kennis te maken). Dat maakt je reis leuker (en goedkoper).

Voor wat dat laatste betreft: dat is binnen de vereniging De Wereldfietser nog steeds een gemiste kans.. Ik schreeuw het nog maar eens: waarom is er op de website van de Wereldfietser geen hospitality list (zoals bijvoorbeeld De Warm Showers List)?.

Dick

Dick en Els schreef:Hoi Trudy,
Ook in Japan is er een heel leuke Vereniging van Wereldfietsers, De Japanese Adventurous Cyclist Club (JACC). Deze club heeft ook een website waar je dit soort vragen kunt stellen (even zoeken en dan vind je de link).

De JACC heeft bovendien een heel informatieve engelstalige site voor buitenlandse fietsers. Die site vind je hier.
Op deze site vind je bijvoorbeeld de hospitality list, een lijst met leden van de vereniging waar je kunt overnachten (DE MOGELIJKHEID om met de werkelijke cultuur van een land kennis te maken). Dat maakt je reis leuker (en goedkoper).

Voor wat dat laatste betreft: dat is binnen de vereniging De Wereldfietser nog steeds een gemiste kans.. Ik schreeuw het nog maar eens: waarom is er op de website van de Wereldfietser geen hospitality list (zoals bijvoorbeeld De Warm Showers List)?.

Dick
Bedankt voor de tips, ik ga er zeker naar kijken/schrijven. Maar voor wat betreft het leren kennen van een cultuur van binnenuit heb ik een andere manier gevonden. Ik heb in december 2003 een "penpal"advertentie op een (Engelstalige) Japanse site gezet. Vele reacties stroomden binnen en met 5 Japanners heb ik dus 7 maanden ge-emailed (en nog steeds). Ik heb er een behoorlijke vriendschap door opgebouwd, al is het op afstand. We hebben dus ook bij 1 familie 3 dagen gelogeerd, bij een ander twee maal op bezoek geweest met lunch, een derde heeft ons een compleet weekend op sleeptouw door Tokyo genomen en met nummer 4 hebben we bij de Mac zitten kletsen. Het voelt voor ons veel vertrouwder dan zo'n lijst (die kennen we wel uit Duitsland van de ADFC) en het was voor ons ook minder 'gebruik maken'. Misschien dat niet iedereen dat zo voelt maar wij wilden geen goedkope overnachting alleen op die manier regelen, wel vrienden, met cadeautjes, brieven per post, foto's en nu herhaalde verzoeken om toch alsjeblieft nog eens te komen. Het kost wat meer energie en tijdsinvestering, maar wij vonden het absoluut de moeite waard.