Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Altay Mountains: Kazakhstan- Mongolie - Forum Wereldfietser

Altay Mountains: Kazakhstan- Mongolie

Heeft er iemand ervaring met fietsen in de Altay mountains op de grens van Rusland, Kazakhstan, China en Mongolie?
En dan met name ook over grens overgangen?

Ik zou graag van Kazakhstan de doorsteek naar Ulaan Batar maken.

Ik hoor t graag.

Martin
@Martin: Ik ben ook benieuwd naar reacties, want het lijkt me een erg interessante rit om te doen. Ik heb al enkele voormalige sovjet staten aangedaan (Armenie, Georgie, West-Rusland, Azerbeidjan), maar ben nog niet zo ver gekomen. Het staat wel in mijn toekomstige plannen. Wat ik altijd doe is eerst informatie halen uit internet zoals google en verschillende rondreizen sites. Dan weet ik wat er in het algemeen te wachten staat en dan ga ik een fietsroute tekenen ook gebaseerd op vondsten uit internet. Wat ik je ook kan adviseren is om op buitenlandse (engelstalige) forums te kijken.
Hallo Bart,
Ja zo pak ik het over het algemeen ook aan. Na een mooie tocht n paar jaar geleden in Tajikistan trok ook Kazakhstan erg. Maar gezien de tijd die ik heb, de hassle met grenzen en visa heb ik inmiddels besloten om naar Mongolie te vliegen en daar door (terug eigenlijk) te vliegen naar het westen van Mongolie en dan de Altay bergen door te fietsen en dan de russische grens volgens terug richting Ulaan Bator.

Moet na het bekijken van kaarten, lezen van sites etc een mooie tocht worden. September gaat het gebeuren.

Martin