Net weer terug van een paar dagen fietsen met bepakking. Bij het afladen van de fiets en nalopen bemerkte ik dat het balhoofdstel (heet dat zo?) speling vertoonde. Na het aandraaien van beide bovenste moeren (bovenste eerst een stukje los, die daar onder vastdraaien, bovenste vervolgens weer aandraaien) was de speling weg en draaide het stuur soepel. Het gaat dus om een conventioneel systeem (Koga WorldTraveller uit 2001).
Dit is de tweede keer na een tocht met bepakking. Na tochten zonder bepakking heb ik geen last van de loslopende moeren. Het lijkt dus dat de bepakking op mijn voorwiel van invloed is (waren zeer licht bepakt: links toiletspullen, handdoek, regenpak, extra handschoenen etc., rechts wat kookgerei, bestek, mok, beker, potje Nescafe, en wat brood). Banden zijn (nieuwe) Schwalbe Marathon Supreme, druk in voorwiel 4 atmosfeer.
Vandaar mijn vragen:
* kan belasting van het voorwiel door bagage echt zo van invloed zijn;
* zet ik beschreven moeren verkeerd vast (vast is bij mij vast);
* zegt het iets over de conditie van de kogels of lagers (ik weet niet wat er in zit).
Daar ik over een paar weken vertrek wil ik natuurlijk dit probleem opgelost hebben. Wie kan mij op weg helpen.
Met dank en groet,
Arno
Dit is de tweede keer na een tocht met bepakking. Na tochten zonder bepakking heb ik geen last van de loslopende moeren. Het lijkt dus dat de bepakking op mijn voorwiel van invloed is (waren zeer licht bepakt: links toiletspullen, handdoek, regenpak, extra handschoenen etc., rechts wat kookgerei, bestek, mok, beker, potje Nescafe, en wat brood). Banden zijn (nieuwe) Schwalbe Marathon Supreme, druk in voorwiel 4 atmosfeer.
Vandaar mijn vragen:
* kan belasting van het voorwiel door bagage echt zo van invloed zijn;
* zet ik beschreven moeren verkeerd vast (vast is bij mij vast);
* zegt het iets over de conditie van de kogels of lagers (ik weet niet wat er in zit).
Daar ik over een paar weken vertrek wil ik natuurlijk dit probleem opgelost hebben. Wie kan mij op weg helpen.
Met dank en groet,
Arno