Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Florence-Rome, Reitsma of Benjaminse - Forum Wereldfietser

Florence-Rome, Reitsma of Benjaminse

Ik ga binnenkort richting Rome met de fiets. Mijn eerste lange fietsreis, dus ik vrees dat dit de eerste van een stortvloed aan vragen zal zijn.
Ik heb een tijd terug voor 10 euro de eerste twee boekjes van Benjaminse aangeschaft via marktplaats. Nu zag ik voor weinig geld het derde boekje van Reitsma op MP staan, dus ik vroeg me af of iemand weet of er een wezenlijk verschil is tussen de twee routes OP DIT TRAJECT (Florence -Rome), in bijvoorbeeld soort wegen, hoogteverschil, etc. Zou me weer een tientje schelen (zoveelste arme student...)

gr, Eric
als je terug fiets en je gat via florance door naar bologna, dit is het zwaardere stuk
het andere traject is lichter via assisi.
persoonlijk vond ik het traject via florance mooier, ik heb beide trajecten gereden zie

als je vroeg start in florance kun je binnen een dag in Bologna zijn, wat ik me meen te herrineren is de kleine camping in Bologna er niet meer

http://www.wingeltje.nl/fietsvakantie.html

Suc6

Marcel
Zowel Benjaminse als Reitsma geven varianten door Toscane (via Siena) en Umbrië (via Assisi), dus ik denk niet dat het veel uitmaakt. Ik heb naar Rome de boekjes van beide auteurs gebruikt en vond met name de kaarten in het boekje van Reitsma makkelijker te gebruiken. Bij Benjaminse stond namelijk de esthetiek van de kaart nogal eens voorop, in plaats van de praktische bruikbaarheid. Zie ook mijn reisverslag. Ik schrijf daar dat Reitsma via een mooi fietspad Rome binnengaat, maar misschien doet Benjaminse dat inmiddels ook wel... Zorg in elk geval dat je de laatste druk hebt, er verandert echt vrij veel in de routes, zeker in Italië zijn de laatste jaren veel fietspaden aangelegd en het zou jammer zijn die te missen.
Ik heb deel 1 als derde druk uit 2007, en van deel 2 heb ik de derde druk uit 2008. Zal dit grote problemen opleveren denk je?
Er zal misschien af en toe een weggetje verdwenen of omgelegd zijn, maar ik denk dat dat wel op te lossen is met wat rondvragen e.d..

Maar ja, ik ben bepaald geen ervaringsdeskundige, dus als ik het hier fout heb moet je het zeggen :)