Beste Bert,
In juli ben ik zowel heen als terug met Corendon naar Istanbul gevlogen.
Vliegveld Eindhoven is me goed bevallen. Snelle check-in en lekker rustig.
Corendon zelf is me om een aantal redenen niet zo goed bevallen. De eerste reden is dat het bij vliegveld Eindhoven niet bekend was wat het tarief moest zijn voor het vervoeren van een fiets. De medewerkster van vliegveld Eindhoven besloot daarop Corendon te bellen. Na zeer lang in de wacht te zijn gezet vertelde een medewerker van Corendon dat het haar ook onbekend was. Na flink wat heen en weer gebel moest ik uiteindelijk 25 euro voor 2 fietsen, enkele reis, betalen (in de algemene voorwaarden staat heel duidelijk dat het 25 euro per fiets, enkele reis, is). Overigens, in Istanbul moest ik 20 euro voor 2 fietsen betalen!
De belangrijkste reden echter waarom ik niet zo tevreden ben is het feit dat ik bij thuiskomst constateerde dat één van m'n fietstassen beschadigd was, er zit namelijk een gat in. Ik heb Corendon daarvan op de hoogte gesteld en hen gevraagd wat met de schade te doen. Hun reactie was, in mijn ogen, kortaf en onproffesioneel. In 2 zinnen werd mij gezegd dat het niet hun aansprakelijkheid is (was) en dat ik de geleden schade maar moet proberen te verhalen op m'n reisverzekering of op de luchtvaartmaatschappij. De vluchten worden namelijk door de Turkse chartermaatschappij Fly Air uitgevoerd. Na mijn reactie op hun antwoord is het stil geworden ....... heel stil.
Samenvattend zou ik zeggen dat er niets mis is met Corendon, behalve de klantvriendelijkheid en service dan. Zelf weet ik echter niet of ik nog een keer met Corendon zou vliegen. Ik heb er toch een naar gevoel aan over gehouden. Ik bedoel, het is toch een kleine moeite om in ieder geval te zeggen dat het vervelend is dat m'n tas zo beschadigd is?
Bert, hopelijk wat aan deze informatie. Veel plezier overigens is het fantastische Turkije.
Vriendelijke groet, Maikell