Additionally, paste this code immediately after the opening tag: onverharde routes (verzamelplek) - Forum Wereldfietser

onverharde routes (verzamelplek)

Wie een hekel aan asfalt heeft en graag pareltjes van onverharde routes wil delen (op verzoek van the meeg ofcourse), graag hier dumpen.
Beetje zoals dit:
http://www.bikepacking.net/bikepacking-routes/

Maar er zullen ongetwijfeld ook mooie atb/militaire alpenwegen/dirtroad routes in de rest van de wereld zijn (europa, azie, australie, zuid-amerika). Wie weet zelfs in NL. Tijd voor een verzamelplek, maakt niet uit waar ter wereld.

Spanje - Picos de Europa - Garganta del Cares

Hier kwam ik een paar fietsers tegen, maar hij is ontworpen als ezelpad :wink:

Afbeelding
Die verzamelplekken zijn er toch al?
De beste naar mijn mening is wikiloc.
Jan Eleveld schreef:Die verzamelplekken zijn er toch al?
Het is ook potverdrie nooit goed hier, pffff. Kunnen er verzamelplekken teveel zijn dan? Meeg, waar ben je als ik je nodig heb :)
Spanje - Picos de Europa - Garganta del Cares

Bron

Hetzelfde pad, 15 km, maar nu met fietsers :wink:
Deze is ook apart...Fatbike's
AB schreef:
Jan Eleveld schreef:Die verzamelplekken zijn er toch al?
Het is ook potverdrie nooit goed hier, pffff. Kunnen er verzamelplekken teveel zijn dan? Meeg, waar ben je als ik je nodig heb :)
Ehm... Ik ben niet zo vaardig in het zoeken van mooie filmpjes hoor. Ik zal eens rondkijken.
kwam deze site ook nog tegen, als je daar op de button MTB transalp drukt kom je daar de meest wilde doorgaande routes tegen. De Passo Del Naretkun je dus ook per atb doen.... ik heb meestal op dat soort paadjes al wandelend al last van hoogtevrees.

Weet er iemand nog mooie militaire wegen door de Pyreneen en de Alpen? Dat soort wegen zijn ook onverhard, maar een stuk breder en daardoor iets geschikter voor poldermannetjes met teveel bagage aan hun fiets.

En al surfend kwam ik de Trans-Portugal ook nog tegen. Iemand die al eens gefietst? Ben persoonlijk op zoek naar mooie onverharde routes vanaf zuid spanje, richting pyreneeen, central massive, alpen, dolomieten, oostenrijk, duitsland, nederland. Misschien valt er wat mtb routes betreft een en ander aan één te rijgen.
nvt
weer zo'n mooi filmpje trans pyrenee
en als je van niet van al te smalle trails houdt.... als een 2cv het kan, kan het ook op een fully loaded fiets

Assietta Kam Strasse

Sellaronda

Leuke site met verwijzingen naar Grande Traversée du Jura en Grande Traversée du Vercors, onderdeel van VTT langeafstandtrajecten van de Fédération Française de Cyclisme (FCC).

Maar ja, waar vindt je nou op eigen gelegenheid die mooie wegen? Zijn er speciale atlassen/sites, waar alleen de onverharde wegen worden aangegeven?
Grande Traversee du Massif Central
etc
Lijkt me prachtige tocht, vooral de Cantal is echt heel bijzonder.... soort steppenlandschap, mix van schotland/mongolie
AB schreef: Weet er iemand nog mooie militaire wegen door de Pyreneen
Hier nog een leuk verhaaltje voor de liefhebbers over de Collade des Roques Blanches (2252 m).
Michael W schreef:
AB schreef: Weet er iemand nog mooie militaire wegen door de Pyreneen
Hier nog een leuk verhaaltje voor de liefhebbers over de Collade des Roques Blanches (2252 m).
de weg van de top van de top van de tourmalet naar pic du midi schijnt de hoogste weg van de pyreneen te zijn... wel doodlopend

Hier nog een verhaaltje uit Op Pad over mountainbike transalps.

En de TransSardiniatrail en de Transandalusie mag natuurlijk ook niet ontbreken.
Jelle van Singlespeed heeft de hoogste top van de Siera Nevada nog eens gefietst, via een onverhard binnenweggetje.
Jelle van Singlespeed heeft de hoogste top van de Siera Nevada nog eens gefietst, via een onverhard binnenweggetje
Volgens mij is dit de top van El Pico Veleta (3396m) met uitzicht op El Mulhacen (3482m)
El Mulhacen is ook te beklimmen met de fiets. Hoewel het laatste stuk alleen maar te doen is met de fiets in de hand. :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=Fe8bXjjD4rU
Het Lieserpad bij onze oosterburen ga ik half mei rijden.
Lieserpad deel 1
Sommige zijn behoorlijk smalle stukjes.
Lieserpad deel 2
55er schreef:Het Lieserpad bij onze oosterburen ga ik half mei rijden.
Lieserpad deel 1
Sommige zijn behoorlijk smalle stukjes.
Lieserpad deel 2
dan laat je toch wel je zijtassen thuis mag ik hopen?
Hoe mooi ook, toch ben ik wanneer ik wandel niet altijd gelukkig met van die luid "Opgepast" roepende jongens op wandelpaden die dan zo snel mogelijk voorbijstuiven ..
arnob schreef:Hoe mooi ook, toch ben ik wanneer ik wandel niet altijd gelukkig met van die luid "Opgepast" roepende jongens op wandelpaden die dan zo snel mogelijk voorbijstuiven ..
Dat kan ik mij goed voorstellen. Zelf minder ik vaart, ik bel op tijd en als ik de wandelaars passeer groet en bedank ik ze vriendelijk. Dat lijkt me niet meer dan normaal.

Overigens vind ik fietsen op specifiek voor het wandelen bedoelde wandelpaden sowieso al niet heel beschaafd (hetzelfde geldt voor wandelende - vooral - bejaarden op fietspaden). In ieder geval niet in Nederland, waar toch heel duidelijk fiets- en wandelroutes apart aangegeven zijn.

Ik denk dan ook dat de doelgroep die je hierboven aanstipt niet zozeer wereldfietsers betreft.

Groeten,

Maarten
Precies...dit soort discussies zijn oeverloos. Door de racers aan de kant geblerd op het fietspad en door mountainbikers op een bospaadje. Dat kan dan beter in een ander topic, als daar al behoefte aan is.