Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spaanse Pyreneen (Huesca) in sep/Oct - Forum Wereldfietser

Spaanse Pyreneen (Huesca) in sep/Oct

Hi,
Ik ben op zoek naar informatie mbt het volgende:

-Leuke routes/passen/plaatsen te bezoeken die niet in een reisgids staan.

- Info Trein Barcelona -> Huesca met de fietsen. Moet je je fiets in spanje eerst aanmelden als Bagage? (Ik las in het landenoverzicht over de type treinen en dat het gratis is).


- Wat is het weer in de spaanse pyreneen eind september/ begin oct? (temp? veel onweer?)

- Accomodatie ter plaatse in deze periode. We willen camperen, heeft deze regio camping muncipals (zoals in Frankrijk). Tot wanneer zijn deze open?Is wild camperen toegestaan? Tips over goedkope accomodatie ter plaatse is altijd welkom!

- Nuttige links zijn welkom.

Bedankt!
Murray (Muriel en Raymond) 8)
http://www.murray-online.info

Er zijn veel leuke passen in de provincie Huesca. Bijzonder mooi is het nationale park bij Torla.
In september/oktober kan het weer wat onstabieler zijn, maar je kunt ook geluk hebben.
Er zijn betrekkelijk veel campings in dat gebied. Geen gemeentecampings, maar particuliere terreinen. Nadeel is dat diverse campings op 15-9 0f 30-9 al sluiten. Het merendeel van de campings is het gehele jaar open.
Probeer via het Spaans verkeersbureau in Den Haag een uitgebreid overzicht met openingstijden te bemachtigen.
Daar waar campings zijn is men over het algemeen streng tegenover wildkamperen. Ook in nationale parken en andere beschermde gebieden wordt wildkamperen absoluut niet gedoogd. Elders zijn de lokale autoriteiten wat soepeler.
De fiets kan mee in de regionale treinen, ook in de regional expres van Barcelona-Sants ( Centraal Station) naar Zaragoza. Vanuit Zaragoza neem je de trein naar Huesca. Zie voor meer informatie en dienstregeling mijn gidsje De Fiets mee in Spaanse Treinen, www.fietswegen.nl