Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route is bekend - Forum Wereldfietser

route is bekend

Zo de route is bekend nl de "Groene valleien" startend in Hulst naar Sluis daar de route opnemend tot Roermond en als laatste de lf3b terug naar Hulst,
volgens Garmin map source 1382 km. Ook staat voor 90% vast dat we een bob aanschaffen en voor mijn vriendin een drager met tas, het gaat voor ons ruim voldoende zijn aan opbergruimte voor onze spullen. Alleen ben ik nog op zoek naar een geschikte tent. Iemand ervaring met deze? http://www.de-wit.nl/nl/rocca-1120-tent . Verder zijn er nog wel vragen maar gaan naar de beurs in mechelen dus daar zal nog wel een en ander duidelijk worden.
Zijn er mensen die deze route gefietst hebben en mss nog tips hebben, wat we zeker niet mogen missen of juist wel?
Lijkt me niet veel. Ik zou het idee van een Bob laten varen, en je geld steken in een betere en lichtere tent. Met twee personen moet het prima gaan met met voortassen met kleding achterop de fiets van je vriendin, en jij twee grotere achtertassen met zwaardere spullen, plus een tent als de MSR Hoop bovenop. Dat moet passen.
Wim
Dat zou waarschijnlijk beter zijn waren het niet dat wij 2 cannondales hebben met een Lefty, dus voortassen is niet mogelijk.
Maar je hebt ook helemaal geen voortassen nodig. Wat ik suggereerde is om elk niet meer dan twee tassen achter mee te nemen, en geen tassen aan de voorkant. Als je met zijn tweeen gaat dan is zelfs een stel grote tassen op de ene fiets en een stel kleine (voor)tassen achterop de andere fiets ook meestal genoeg. Heus het kan. De hele uitrusting voor twee weegt dan iets van 25 kg, waarvan je vriendin er misschien 8 neemt en jij 17. Zolang je niet te zeer rechtop zit gaat dat laatste gaat nog net zonder dat je fiets gaat steigeren. Heus, dit fietst veel fijner dan 25 kg in een Bob die zelf ook nog 5 kg weegt. En het is niet duurder.
Wim
Ok dat is idd een overweging waard. Ik ga eens op googlen naar een paar goede dragers. Is er verder niemand die iets te zeggen heeft over de tent of route?
Geen ervaring met de tent; hij lijkt mij wel véél (en véél) te zwaar voor een fietsvakantie, ik zou voor 2 personen maximaal een tent van 3kg willen hebben.
Matthie9000 schreef:Geen ervaring met de tent; hij lijkt mij wel véél (en véél) te zwaar voor een fietsvakantie, ik zou voor 2 personen maximaal een tent van 3kg willen hebben.
Ik heb vorig jaar een ruime 2-persoonstent gekocht, maar binnen onze definitie van ruim kwam ik niet onder 4 kilo. Het is een Fjällräven Akka geworden.
Laat je niet gek maken door de lui die het lichtgewicht-woord verspreiden. :wink:
Leon
Leon schreef:
Matthie9000 schreef:Geen ervaring met de tent; hij lijkt mij wel véél (en véél) te zwaar voor een fietsvakantie, ik zou voor 2 personen maximaal een tent van 3kg willen hebben.
Ik heb vorig jaar een ruime 2-persoonstent gekocht, maar binnen onze definitie van ruim kwam ik niet onder 4 kilo. Het is een Fjällräven Akka geworden.
Laat je niet gek maken door de lui die het lichtgewicht-woord verspreiden. :wink:
Leon
Helaas betekend ruim én licht dat je vaak diep in de buidel moet tasten; maar een msr mutha hubba of holler lijkt mij voor 2 personen ruim zat (zijn beiden 3-persoonstenten) en die wegen nog geen 3kg (inclusief footprint wel misschien).

Het gaat niet alleen om het gewicht overigens; een zwaardere tent zal over het algemeen ook meer volume betekenen; nu gooi je een tent meestal toch op de bagagedrager maar handiger wordt het er allemaal niet op...

Misschien handig als topicopener eerst de eisen (voor de tent) opschrijft; dan kan het advies wat meer op maat worden gegeven zodat niet iedereen zijn eigen (persoonlijke) voorkeuren gaat opsommen ;-).

* Matthie9000 heeft een MSR Hubba Hubba die hij te ruim vindt voor 1 persoon doch te cozy voor twee :D
Wanneer gaan jullie? Ik ga de groene valleien route waarschijnlijk fietsen tussen 14 en 22 juli.

Ik gebruik een 2 persoonstentje van The North Face, de tree frog. 2.8kg. Hij heeft een grote luifel dus je kunt er je spullen onder leggen. Ik heb het altijd een heel leuk tentje gevonden met leuke details als zakken om spullen in te steken en lichtgevende ritssluitingtrekkers. (of hoe heten die dingen) Hij is ook heel gemakkelijk op te zetten. Stokken hebben hetzelfde kleurtje als de lintjes waar je ze moet insteken.

Dit is de voorloper van de tadpole dacht ik. Die weegt volgens de site 2.4kg.

http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/ta ... ent-3.html