Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routes gezocht voor een lange reis door Azie...! - Forum Wereldfietser

Routes gezocht voor een lange reis door Azie...!

Beste reisvrienden. Na jaren van hard werken enzovoorts gaan wij (Miriam en Hans) vanaf 13 maart fietsend de wereld door. Om te beginnen in Bangkok en van daaruit verder Azie door. We denken in het eerste jaar een rondje-tegen-de-klok-in te gaan fietsen door Thailand-Cambodja-Vietnam-Laos-myamar-BanglaDesh-Bhutan-Nepal.
Zijn er mensen met routesuggesties en GPS-tracks voor ons? We hebben natuurlijk reisgidsen en kopen een GPS-apparaat. Maar....ervaringen zijn natuurlijk altijd de beste bron.
Welkom in het forum Hans!

Wat een mooi vooruitzicht! Realiseer je dat Bhutan eist dat je 200 euro per dag betaald voor een verblijf daar? En dat je daarvoor niet eens vrij bent om te gaan en staan waar je wilt, zonder begeleiding. (gisteren nog naar de meest recente info gekeken)

Routes en inspiratie genoeg te vinden op het web. Kijk bijvoorbeeld eens op mijn stokpaardje - WorldCycle Videos of Wereldse Fietsfilmpjes. Hier vind je de video s en links naar de websites van mensen die ook op wereldreis zijn. Onder het tabblad Videos vind je 12 regionale albums met daar rechtsonder ook een Wereldreis- Azië en Centraal Azië album. Gaan jullie video's of foto presentaties maken?

http://vimeo.com/groups/wereldfietser

Veel plezier!
Hans Fuchs schreef:Beste reisvrienden. Na jaren van hard werken enzovoorts gaan wij (Miriam en Hans) vanaf 13 maart fietsend de wereld door. Om te beginnen in Bangkok en van daaruit verder Azie door. We denken in het eerste jaar een rondje-tegen-de-klok-in te gaan fietsen door Thailand-Cambodja-Vietnam-Laos-myamar-BanglaDesh-Bhutan-Nepal.
Zijn er mensen met routesuggesties en GPS-tracks voor ons? We hebben natuurlijk reisgidsen en kopen een GPS-apparaat. Maar....ervaringen zijn natuurlijk altijd de beste bron.
13 maart vertrekken vanaf Bangkok is wel in de snikhete tijd. Ook In Chiang Mai, waar het nu nog een stuk koeler is dan in Bangkok is het dan ronduit heet. Behalve de hitte is het in Cambodja in maart en april echt dor en droog met weinig schaduw. In Thailand kun je overal onderweg wel koele drankjes kopen, maar in Cambodja zijn deze tentjes aanzienlijk minder bezaaid. Als je vast zit aan een vliegticket dan zou ik vanuit Bangkok dan een transfer nemen richting bergen in het noorden Laos en Vietnam. Daar is het stukken koeler. Het zuiden van Thailand valt ook nog wel mee. Daar kun je wel een bui verwachten. Birma kun je nog steeds alleen via de lucht in- en uitkomen.
Bij mijn weten is het niet mogelijk om door Myanmar te reizen. Je kunt alleen een ronde maken om weer via zelfde grensovergang eruit te gaan.

Het kan veranderd zijn, maar even controleren kan geen kwaad.
Dank voor jullie reacties. We gaan er ons voordeel mee doen! De route 'door' Myamar moeten we goed onderzoeken. Als we hierover meer weten zetten we het in dit forum.
Groetjes,
Miriam en Hans
Hans Fuchs schreef:Dank voor jullie reacties. We gaan er ons voordeel mee doen! De route 'door' Myamar moeten we goed onderzoeken. Als we hierover meer weten zetten we het in dit forum.
Groetjes,
Miriam en Hans
Volgens mijn informatie kun je een rondje Birma alleen doen vanaf de internationale luchthaven, vanwaar je het land ook weer moet verlaten. Je kunt Birma niet over land binnenkomen en weer verlaten.

Kom langs op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Amsterdam-Rai. In het paviljoen fietsers informeren fietsers zitten informanten van de Wereldfietser met hun fotoboeken, routekaarten en hun laptops: http://www.fietsenwandelbeurs.nl
bert sitters schreef:
Hans Fuchs schreef:Dank voor jullie reacties. We gaan er ons voordeel mee doen! De route 'door' Myamar moeten we goed onderzoeken. Als we hierover meer weten zetten we het in dit forum.
Groetjes,
Miriam en Hans
Volgens mijn informatie kun je een rondje Birma alleen doen vanaf de internationale luchthaven, vanwaar je het land ook weer moet verlaten. Je kunt Birma niet over land binnenkomen en weer verlaten. Kan natuurlijk dat door alle veranderingen in Birma deze beperking ook wordt opgeheven.

Kom langs op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Amsterdam-Rai. In het paviljoen fietsers informeren fietsers zitten informanten van de Wereldfietser met hun fotoboeken, routekaarten en hun laptops: http://www.fietsenwandelbeurs.nl
De beurs staat in onze agenda Bert. Wellicht tot op de beurs dan.
Groet, Hans
Hoi Hans. Heb ik jullie in de BN-de stem gezien? OF waren jullie dat niet. Ik was in Breda vaccinaties aan het halen voor onze wereldfietstocht toen de doktersassistent aankwam met het artikel . Wij gaan ook in maart vertrekken maar dan vanaf Nederland! Lijkt me leuk om het er over te hebben. Wij gaan natuurlijk ook naar de Rai volgende week (zondag). Misschien tot daar.
Groeten Wieger