Additionally, paste this code immediately after the opening tag: enkele vraagjes voor een eerste fietstrip - Forum Wereldfietser

enkele vraagjes voor een eerste fietstrip

Goeiemiddag,

Ik had het idee om met mijn fiets naar Kopenhagen te fietsen vanuit Belgie. Het plan in mijn hoofd is dagelijks zo'n 150 km per dag te doen en een trekkersaanhangertje mee te nemen voor baggage en zo.

Nu vraagje:
Hoeveel km's zijn zowat mogelijk per dag?
150 km gem. per dag met een aanhangertje is een mooie afstand, zou ik persoonlijk genoeg vinden op een dag.
Het is niet alleen fietsen op een dag, ook inkopen, eten, bezichtiging, tent opzetten enz. Je fietst niet over hoge passen/bergen en doorgaans goede wegen neem ik aan, dus dat is te doen, maar ik zou absoluut niet meer km per dag maken.
Komt bij; je conditie, ervaring, gewicht van fiets en karretje, je eigen gewicht en soort fiets. Enkele factoren die een rol spelen.

Ik heb geen ervaring met een aanhangertje achter de fiets.

Groet,
Henk

kunst en fietswerk
De dagafstand hangt af van je conditie, de vlakte van het terrein en hoeveel uur op een dag je wilt fietsen.
Voor ons, met een redelijke conditie, geldt dat we met een 90 km per dag het wel gehad hebben. Soms meer, soms minder. En we willen ook nog wat zien.

Je zou je karretje een vol moeten laden en dan een dagje gaan fietsen. Dat geeft je eenindruk van wat haalbaar is. Reken er dan we op dat als je dagen achter elkaar fietst, dit invloed heeft op je lichaam en op je achterste :wink:
Aangezien fietsen met bagage een stuk zwaarder is voor het lichaam zou ik zeker in het begin het aantal kilometers beperkt houden.
Je kan zeker in het begin je route qua kilometers flexibel houden, stippel per dag een korte en een lange route uit zodat je altijd kan stoppen als het niet zo lekker gaat (door bijvoorbeeld een flinke tegenwind).
Probeer je lichaam een beetje tijd te geven om te wennen.
delifter schreef:Goeiemiddag,